Hasarı geri ödeyen müşteri dönemi!

ABD’de bir müşteri, çalınan dizüstü bilgisayarının hasar ödemesini Lemonade şirketinin yapay zekasıyla görüşerek saniyeler içinde tahsil ediyor. Müşteri birkaç gün sonra bu sefer şirketin gerçek hasar yöneticisini arayarak bilgisayarının bulunduğunu söyleyip aldığı hasarı iade ediyor. Bu örnekten yola çıkan Lemonade‘in davranışsal ekonomi uzmanı Dan Ariely, insanların kendilerine yapılan iyiliğe içgüdüsel olarak mutlaka karşılık vermek istediklerini ifade ediyor ve ekliyor: “Biz de Lemonade olarak bir çeşit karşılıklılık oyunu oynuyoruz. Müşterimize güveniyoruz ve bu yüzden genellikle hasarı anında ödüyoruz. Dürüstlük duygusuna sahip kişiler de bu yaklaşıma aynı şekilde karşılık veriyor.” Haberin devamı Sigorta Dünyası’nın yeni sayısında…