AvivaSA, oto-katılımda özel sektör katılımcılarında lider

AvivaSA, otomatik katılımda 2018 ilk yarıyılı sonu itibariyle, özel sektörde çalışan katılımcılarda sektör liderliğine ulaştı.

Şirket, Emeklilik Gözetim Merkezi’nin (EGM) 30 Haziran 2018 tarihli verilerine göre, devlet katkısı dahil toplam fon büyüklüğünde 15,8 milyar TL’ye, katılımcı sayısında ise 870 bin kişiye ulaştı. Firma, BES fon büyüklüğündeki sektör liderliğini, yüzde 19,5 pazar payıyla, 2015 yılından beri aralıksız sürdürüyor.

Yılın ilk yarısında, bir önceki yılın aynı dönemine göre fon büyüklüğünde yüzde 17,2 büyüme gösteren şirketin katılımcı sayısı ise, 870 bin kişiye ulaştı. Firmanın, ilk yarıyıl bireysel emeklilik net katkı payı 727 milyon TL olarak gerçekleşti.

Otomatik katılım uygulamasında ise, EGM’nin 30 Haziran 2018 tarihli verilerine göre AvivaSA, 286 milyon TL fon büyüklüğü ve 469 bin katılımcı sayısına ulaştı.

Şirketin Haziran 2018 sonu itibarıyla, hayat ve ferdi kaza prim üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 büyümeyle 238 milyon TL’ye ulaştı.

Konuya ilişkin bir açıklama yapan AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca, böylesine zorlu bir sektörde 2015 yılından bu yana sektör lideri olmanın, sürdürülebilir büyüme yolculuğunda emin adımlarla ilerlemelerinin en önemli göstergesi olduğunu belirterek, “Otomatik katılımda ise, 2018 ilk yarıyılı sonu itibarıyla, kamu hariç özel sektör kapsamında, katılımcı sayısında sektör liderliğine ulaştık. Temmuz başında, on binlerce sayıda, 10-49 arası çalışanı olan şirketin dahil olacağı 5. faz başladı ve 2019 yılında ise, son fazda, 5-9 çalışanı olan, çok daha fazla sayıda işletme sisteme dahil olacak. Kısacası buradaki işletme sayısı büyüklükleri, bu işletmelere fiziki olarak ulaşmayı pek mümkün kılmıyor ve tam bu noktada dijitalleşmenin önemi devreye giriyor. AvivaSA olarak biz bu alandaki rekabete hazırız” dedi.

 

Sektörün geleceğini “müşteri odaklılık” ve “dijitalleşme” şekillendirecek

Müşteri odaklı dijitalleşmenin öneminin altını çizen Kuruca, sözlerini şöyle tamamladı: “Tıpta ve teknolojideki gelişmeler sayesinde insan ömrü uzuyor, yaşam kalitesi artıyor. Şu an Türkiye’de ortalama ömür 78 yıldır. İnsan ömrü uzadıkça ve yaşlandıkça sigorta ve emeklilik ürünlerinin gerekliliği daha da ortaya çıkıyor. 18 yaşından 90 yaşına kadar her insana dokunabileceğimiz ürünlerimiz var. Hiçbir ürün ya da hizmet bu kadar uzun soluklu değil. Tam bu noktada, ‘müşteri odaklılık’ kavramı çok daha önem kazanıyor. Sektörümüzün geleceğini, müşteri odaklı bakış açısı ve dijitalleşme belirleyecek. Biz de bu çerçevede, AvivaSA olarak sunduğumuz dijital çözümlerle müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmayı hedefliyoruz. “Teknolojik gelişmelere paralel olarak artan müşteri beklentilerine uygun ürün ve hizmetleri sunmak, ihtiyaç duydukları anda ve tercih ettikleri kanallardan müşterilerimizin yanında olabilmek için dijital dönüşüme ve teknolojiye yatırımlarımız devam edecek.”