Online tatil pazarı 20 milyar TL’ye koşuyor

İnternet üzerinden yapılan seyahat harcamaları ile otel ve tur satın alımlarından oluşan online tatil pazarının 2018 sonunda 20 milyar TL’yi aşması bekleniyor.

500’e yakın sanal mağazadan alışveriş yapanlara nakit para kazandıran Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) raporuna göre, 2013 yılında 5,4 milyar TL olan online tatil pazarının 2017 sonunda 14,8 milyar liraya ulaştığını belirtti. Yıllık ortalama yüzde 32 olan büyüme oranının geçen yıl tarihi rekor kırarak yüzde 47’ye yükseldiğini kaydeden Kayral, şunları söyledi:

“Geçen yıl online tatil pazarı, e-ticarette en büyük paya sahip oldu. Bu yıl dövizdeki aşırı yükseliş, yurt dışı seyahat ve otel rezervasyonlarında düşüşe yol açtı. Yurt içine etkisi ise çok az oldu. Elimizdeki tüm veriler, online tatil pazarının 2018’de geçen yıl kadar olmasa da yüzde 30-40 aralığında büyüyeceğini gösteriyor. Özellikle Kurban Bayramı tatilinin 9 gün olması, online turizm sektörünü canlandırdı. 2018 yılında dijital ortamda tatil ve seyahate harcanan para 20 milyar TL’yi aşacaktır.”

Partnerlerinin arasında turizm sektöründe faaliyet gösteren yerli ve yabancı çok sayıda site bulunduğunu bildiren Güçlü Kayral, tatil ve seyahat harcamalarının internet üzerinden yapılmasının birçok avantajının olduğunu belirtti. Özellikle fırsat sitelerinin erken rezervasyondan dahi ucuza tatil imkanı sağladığının altını çizen Kayral, “Oteller acentalarla ayrı ayrı anlaşma yaptıklarından, otel fiyatları acentalar arasında farklılık gösterebilir. Karşılaştırma sitelerini kullanarak acentalar arasında en uygun fiyatı vereni bulmak mümkün. Yurt içi veya yurt dışı tatil harcamalarının Avantajix.com gibi para iadeli alışveriş siteleri üzerinden yapılması yüzde 10’lara varan ekstra nakit para kazanma imkanı sağlar. İnternette yerli-yabancı kavramı yok. Türkçe yayın yapan çok sayıda yabancı siteden Türk otelleri için çok rekabetçi fiyatlar alınıyor” şeklinde konuştu.