Yapay zekâ farklı bir medeniyet seviyesine tırmanmamıza yardımcı olacak

AXA Sigorta Bilgi Teknolojileri Bölüm Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Ege Örer, Türk sigorta endüstrisinde yapay zekânın şu an için daha operasyonel ve basit adımlar için kullanıldığını gözlemlediklerini söyledi. Robotik (RPA) çözümlerdense sistem entegrasyonlarının zor olduğu çözümler arasında bilgi akışı sağlamak için faydalanıldığını belirten Örer, “Örneğin toplu poliçe yenileme, iptal gibi süreçlerde RPA’nin konumlandırıldığını yoğun olarak görmekteyiz. Bunun yanında daha çok katma değer sağlayabileceği noktalar; “image processing” ve “deep learning” etkisi ile sağlanacak. Örneğin suistimal senaryoları ya da “Next Best Actions” alanlarında çok daha farklı sonuçlar alınmasına imkan sağlanacak. Tamamen dijitalleşen süreçler için yapay zekânın kullanımı olmazsa olmaz başlıklardan. Kolaylaşan süreçler sadece sigorta şirketi için değil elbette. Müşteriler ve iş ortaklarının da süreçleri kolaylaşacak. Hatta en çok müşteri memnuniyetine katkı sağlayacağını düşünüyorum” dedi.

Yapay zekâ verimliliğin anahtarı

Uzun yıllardır gündemde olan yapay zekânın ilk kez bu kadar olgun ve süreçlere kolay adapte edilebilecek seviyeye geldiğini de ifade eden Örer bu konuda şöyle konuştu: “Yapay zekâyı iş süreçlerine adapte etmek eskiye kıyasla daha az maliyetli ve erişilebilir. Teknolojiye yatırım yapan organizasyonlar bir süredir buraya odaklanmış ve temel uyarlamalarını yapmış durumda. Hatta kazanımlarını da görmeye başladılar. Sigorta endüstrisi özelinde bakarsak, operasyonel yükü yoğun bir sektörüz. Hatta dijitalleşmeden önce oldukça hantal bir kurgu vardı. Bugün tüm sigorta şirketleri dijitalleşme sürecinde; verimliliğin anahtarı dijital transformasyon ve yapay zekâ.”

Yapay zekânın insan hayatını kolaylaştıran pek çok fırsatı beraberinde getirdiğini de belirten Örer, “Çok farklı bir konforu yaşamaya başlayacağız. Fakat bu, kesinlikle insan ile makinaların yer değiştirmesi değil. “İnsan”ın çok daha etkin bir kaynak olarak farklı değerlendirilmesine fırsat sağlayacak. Bu ilerleyen zamanda insanlığın farklı bir evrimine ve farklı bir medeniyet seviyesine tırmanmamıza yardımcı olacak” dedi.

AXA Sigorta’nın yapay zekâyı kullandığı alanlar

Ege Örer AXA Sigorta’nın yapay zekâyı kullandığı alanları şöyle özetledi: “Dijital transformasyonumuzun en önemli kaldıracı olarak yapay zekâyı konumlandırdık. Katma değeri en yüksek olan noktalara konsantre olduk. Yapay zekâyı; sahte hasarların tespiti, yeni müşteri kazanımı, kolay teklif üretme, hasar süreçlerini hızlandırma gibi müşteri deneyimini daha fazla iyileştirecek fırsatlar yaratmak için kullanıyoruz. 2016 yılından itibaren suistimal süreçlerimizi makine öğrenmesi ve sonrasında yapay zekâ çözümleriyle destekledik. Bugün suistimal kazanımlarımızı ikiye katlamış durumdayız. Bu sayede gerçek müşteri ve gerçek hasarlara daha fazla kanalize olabiliyor, müşteri deneyimi süreçlerimize daha çok odaklanabiliyoruz. Hasar operasyonlarında insan kaynağı ve gözle yapılan taramaların büyük kısmı, yapay zekâya devredilmiş durumda. Son olarak; AXA Acentem uygulamamızla lansmanını yaptığımız fotoğraftan teklif üretme süreci var. Kasko ve Trafik poliçe teklifleri için araç ya da ruhsat fotoğrafı yeterli. Sonrasında saniyeler içinde teklif alabilir durumdasınız. 2019 içinde lansmanını yapmayı planladığımız pek çok yapay zekâ tabanlı yenilik de sırada.”