Sigorta sektörü dijitalleşme konusunda gelişime çok açık

Aksigorta Teknoloji, Dijital ve Bireysel Teknikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, teknolojinin çok hızlı değiştiğini söyleyerek, gelişen teknoloji ve değişen tüketim ihtiyaçlarının kurumların sunduğu ürün ve hizmetleri geliştirmeyi ve yeni stratejiler üretmeyi gerekli kıldığını belirtti. Demirel, “Bu değişime ayak uyduran firmalar kendilerini çok daha ileriye taşıyabilecek. Sigorta sektörü de dijitalleşme konusunda gelişime çok açık sektörler içinde yer alıyor” dedi.

İhtiyaca göre deneyim yaşatan sistemler

Şirketlerin, bilgi teknolojileri alt yapılarını dijital iş platformlarına dönüştürerek farklılık gösteren müşteri beklentilerini ve operasyonel gereksinimlerini desteklemesi gerektiğini belirten Demirel, “Bu sayede, bireylerin davranışlarını inceleyebilen ve ihtiyaca göre deneyim yaşattığımız sistemlere sahip olunabilir. Yapay zekâ teknolojileri, sadece sigorta sektörü değil, tüm iş kollarındaki iş süreçlerini kolaylaştırıyor. Aynı zamanda big data uygulamalarıyla da entegre edilerek doğru analizlerin alınmasını ve doğru stratejilerin belirlenmesini sağlıyor” diye konuştu.

Yapay zekânın etkisini sektör bazlı incelemekten çok, uzun vadede ve kısa vadede incelemek gerektiğini söyleyen Demirel bu konuda şöyle konuştu: “Bu sadece insanların iş hayatını etkileyecek bir değişiklik olmayacak, aynı zamanda sosyal yaşantısını da etkileyecek. Sektörleri nasıl etkileyeceğini ise sektörlerin kendisi belirleyecektir. Otomotiv, sağlık ve sosyal medya gibi sektörler uzun zamandır yapay zekâ teknolojilerine yatırım yapıyor. Büyük şirketlerin yapay zekâ teknolojisini kullanıp kullanmayacaklarını tartışmasından ziyade, ne zaman, nasıl ve ne kadar kullanacaklarını tartışması gerekiyor. Türkiye için de durum pek farklı değil. Türkiye bu süreci zamanında yakaladı. Artık önemli olan, bu teknolojiyi nasıl ve ne kadar kullanacağı. Şirketlerin henüz emeklemekte olan bu teknolojiye ilk başta kar odaklı bakmaması ve daha çok ARGE çalışmasına ağırlık vermesi gerekiyor.”

“Teknolojiyi “işimizde kullanmak” yerine mümkün olduğu kadar “işimizi teknolojinin içine entegre etme” dönemine giriyoruz” diyerek sözlerine devam eden Metin Demirel, “Verinin çok değerli olduğu günümüzde, Aksigorta olarak biz de mevcut işimizin uçtan uca her aşamasında bu veri ve yeni iş modellerinin oluşturulmasında veriye dayalı değer yaratma opsiyonlarını kullanacağız. Uçtan uca entegre dijital platformlar kurarak, teknoloji ve inovasyon gücümüzle daha iyi ve kişiye özel deneyim tasarlayacağız.  Teknoloji ve inovasyonun gücünden faydalanarak geleceğin sigortacılığını şekillendireceğiz. Müşterilerimizi 360 derece görerek onları daha yakından tanıyıp, kusursuz müşteri deneyimi sunacağız” dedi.

ADA 700 bin işlemi başarıyla tamamladı

Aksigorta’nın yapay zekâ teknolojisine yaptığı yatırımı da ciddi oranda artırdığını söyleyen Demirel sözlerini şöyle tamamladı: “2017 yılında yeni teknolojilere yaptığımız yatırım, yatırım bütçemizin %7’si oranındayken, bu oranı 2018 yılında %25 olarak gerçekleştiriyoruz. Dijitalleşme stratejimiz doğrultusunda sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulaması ADA’yı (Aksigorta Dijital Asistanı) kullanmaya başladık. ADA ile müşterilerimizin hız ve ulaşılabilirlik konusunda artan beklentilerini karşılamayı, Aksigorta içerisinde verimliliği artırmayı ve çalışanlarımızın hayatından rutin operasyonların çıkartılarak daha katma değerli işlere yönlendirmeyi hedefledik. ADA; “Görüntü Tanıma” (Image Recognition) teknolojisini kullanarak görebiliyor, Doğal Dil İşlem ve makine öğrenimi teknolojilerini kullanarak anlayabiliyor ve karar verebiliyor, Ses Tanıma teknolojisini kullanarak konuşulanı anlayabiliyor ve Robotik Süreç otomasyonu teknolojisini kullanarak işlem gerçekleştirebiliyor. ADA çalışanlarımıza, acentelerimize ve müşterilerimize hizmet veriyor ve 2018 yılı içerisinde 700 bin işlemi başarıyla tamamladı.”