“Sigorta sektörü kârlılığını koruyor”

Zürih Sigorta Türkiye CEO’su Yılmaz Yıldız, “Bir stagflasyon (resesyon ile enflasyonun aynı anda görüldüğü durum) senaryosu Türkiye’de oldukça muhtemel ve hayat dışı sigorta piyasası bundan etkilenecektir. Öte yandan enflasyon ve faiz oranlarının yüksek olmasından dolayı ise daha yüksek yatırım geliri görecekler. Kısaca sigorta işlemlerinden daha az gelir, finansal işlemlerden ve yatırım gelirlerinden daha fazla gelir. Dolayısıyla, genel olarak kârlılık zarar görmeyebilir. Hatta finansal gelir nedeniyle artabilir.” dedi.

Zürih Sigorta Türkiye CEO’su Yılmaz Yıldız, üç ayda bir yayınlanan World Finance’a açıklamalarda bulundu. Herkesin Türkiye’nin var olan ekonomisinin güçlü yönlerini kaçırmaması gerektiğine dikkat çeken Yıldız, “Türkiye’yi çok cazip bir pazar yapan nedir? dersek bunların çoğu hala mevcut. 80 milyon kişilik büyük pazar mı? evet. Çoğrafi konumu uygun mu? evet. Genç, iyi eğitimli bir nüfus, olumlu demografi? evet.Borç dinamiğine bakarsanız, GSYH’ye oranla borç yüzde 30’dan az. Bütçe açığı yüzde ikiden az. Dolayısıyla borçluluk muhtemelen gelişmekte olan piyasalardaki en iyilerden biri.” şeklinde konuştu.

Döviz krizinin sigorta sektörü üzerindeki etkisinden de bahseden Yıldız, tüm iş kollarında prim artış hızlarında bir yavaşlamanın bekleneceğini, yüksek enflasyonun ise talep maliyetlerinde önemli bir artışa yol açtığına işaret etti. Yıldız sözlerini şöyle sürdürdü: “Bununla birlikte, genel olarak kârlılık, güçlü enflasyon eğilimi (2018’in sonunda yıllık% 25 enflasyon) ve merkez bankasının faiz oranlarındaki artış göz önüne alındığında, yatırım gelirlerinin artması beklendiğinden zarar görmeyebilir. Kısacası, çekirdek sigorta işi kaçınılmaz bir şekilde acı çekecek olsa da, sigorta işlemlerinden elde edilen gelirin düşük olması nedeniyle sigorta şirketlerinin genel kârlılığı bazı durumlarda korunabilir veya hatta iyileştirilebilir.”

Zürih Türkiye hedeflerini aştı

Yılmaz Yıldız, Zürih Sigorta’nın 2018 yılı sonuçla ilgili olarak ise son iki çeyrekteki oynaklığa rağmen, şu ana kadar çok iyi olduklarını ve şirketin hedeflerini aşacağını söyledi. “Türkiye ve Türkiye sigorta piyasası hala çok etkileyici ve doğru bir stratejiniz, doğru ekibiniz ve iyi bir icra takibi kaydınız varsa, hedeflerinizi belirlememeniz veya hedeflerinizi ilerletmemeniz için hiçbir neden yok.” Yılmaz Yıldız sözlerini şöyle sürdürdü: “Geleceğe ve kısa vadede kendimize çok güveniyoruz; evet, bazen farklı şeyler olur. Yalnızca Türkiye’de değil, tüm dünyada. Tedbirlerimizi alıyoruz.”