MAPFRE Sigorta’nın müşteri deneyimi çalışmalarına ödül

MAPFRE Sigorta, 2018 yılında Net Tavsiye Skorunu (NPS) artırırken Şikayetvar.com tarafından düzenlenen A.C.E Awards 2019’da (Kusursuz Müşteri Deneyimi Yarışması) da ödüle layık görüldü.

Bağımsız bir araştırma şirketi tarafından yılda iki kez gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, MAPFRE Sigorta kasko müşterileri tarafından en çok tavsiye edilen sigorta şirketi olmayı 2018 yılında da sürdürdü. 2018 yılında kaskoda NPS’i 45 olan MAPFRE, rakiplerinin ortalamasının 11 puan üzerinde yer alarak pazardaki müşteri deneyimi liderliğini korudu. Müşteriler kaskoda en çok memnuniyet duydukları hizmetleri ise “hasar yönetimi”, “Kendilerine sunulan hizmetlerin kalitesi”, “Prim” ve”Poliçe Kapsamı” olarak ifade etti.

MAPFRE Sigorta aynı araştırmaya göre, sağlıkta da başarısını katlayarak 2018’in ikinci yarısında sağlık NPS’ini, aynı yılın ilk yarısına göre 4 puan artırdı. Bireysel müşterilerin NPS’i 7 puan yükseldi.

Müşteri memnuniyeti ödül getirdi!

MAPFRE Sigorta ayrıca, Türkiye’nin ilk ve tek müşteri memnuniyetini ölçen platformu Şikayetvar.com’un bu yıl dördüncü kez düzenlediği A.C.E Awards’ta (Mükemmel Müşteri Memnuniyeti Başarı Ödülleri) ödül almaya hak kazandı. 21 sektörde müşteri deneyimini en iyi yöneten ulusal ve uluslararası 38 markanın ödül kazandığı yarışmada MAPFRE Sigorta, tüm sigorta şirketleri arasında ilk üç sırada yer aldı.

2017 yılının son çeyreğinde 45,8 puanla beşinci sırada yer alan MAPFRE Sigorta, Şikayet Yönetimi Ekibi’nin çalışmaları sonucunda 2018’in son çeyreğini 55,9 puanla kapatarak ikinciliğe yükseldi.

Alfredo Munoz: Global müşteri deneyimi modelini Türkiye’de başarıyla uyguluyoruz

NPS sonuçlarını ve Şikayetvar.com ödülünü değerlendiren MAPFRE Sigorta Genel Müdürü Alfredo Munoz, “MAPFRE, 2015 yılında globalde her bir müşteri için algılanan, beklenen ve sunulan global bir kalite modeli tanımlandı. MAPFRE Global Müşteri Deneyimi Modeli adlı bu inisiyatif, stratejik kararlar almamıza ve kalite modelimizi müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirmemize ve müşteri deneyimi yönetimine geçmemize imkan sağladı. Gerek NPS’te aldığımız başarılı skor gerek Şikayetvar.com ödülü, MAPFRE Türkiye’nin bu uygulamaları başarılı bir şekilde hayata geçirdiğini gösteriyor. Bu başarılı sonuçları almamıza katkı sunan tüm çalışma arkadaşlarımıza ve şirketimizi en iyi şekilde temsil eden Türkiye’nin dört bir yanındaki iş ortaklarımıza teşekkür ediyorum” dedi.

NPS nedir?

NPS (Net Tavsiye Skoru), müşteri deneyimi ölçümünde en çok kullanılan yöntemdir. İstatistiksel olarak şirket büyümesi ile arasında en çok korelasyon olan metrik olarak kabul edilen yöntem, bu nedenle yaygın olarak kullanılıyor. MAPFRE Sigorta da, müşteri deneğimindeki gelişimi daha yakından takip edebilmek gelişme alanlarını belirleyebilmek için yılda iki kez kasko ve sağlık branşlarında araştırma gerçekleştiriyor.