İşte dünyanın en değerli sigorta markaları…

Brand Finance Insurance 100 açıklandı. 2019 yılında dünyanın en değerli sigorta markaları sıralamasında ilk sıra Çinli sigorta devi Ping An’ın oldu. 2018 yılında da lider durumda olan Ping An marka değerini 2018 yılına göre yüzde 92.9 oranında artırarak 50.5 milyar dolara çıkardı. İlk 6’daki sıralama 2018 yılına göre değişmezken, Alman sigorta devi Allianz 2.inci sıradaki yerini korudu ve 2018 yılına göre marka değerini yüzde 14.2 oranında artırarak 23.1 milyar dolara çıkarma başarısı gösterdi.

China Life, marka değerini 2018’e göre yüzde 51.7 oranında artırarak 28.1 milyar dolara çıkararak 3.üncü sıradaki yerini korurken, Fransız sigorta devi AXA, 2018 yılına göre marka değerini yüzde 17.5 oranında artırarak 15.6 milyar dolarla 4.üncü sıraki yerini korudu.

Hong Kong merkezli AIA, 2018’e göre tüzde 51 oranında artışla marka değerini 15.5 milyar dolara çıkararak 5.inci sıradaki yerini korurken, Çinli CPIC yüzde 22.7 oranında artışla 10.7 milyar dolarlık marka değeri ile 6.ıncı sırada yer aldı.

Çinli sigortacı PICC 2018 yılındaki 9’uncu sıradaki yerini yüzde 26.8’lik artışla marka değerini 9.1 milyar dolara çıkararak 7 sıraya çıkarken, geçen yıl listede 12.inci sırada olan ABD’li GEICO marka değerini yüzde 34.2 oranında artırarak 8.8 milyar dolarla 8’inci sıraya çıktı.

İsviçreli sigorta devi Zurich’te bu yıl bir basamak yükselerek yüzde 14.7’lik artışla marka değerini 8.2 milyar dolara çıkararak kendine 9’uncu sıradan yer buldu. İlk 10’daki sıralama tek düşüş yaşayan şirket ise ABD’li Allstate olurken, ABD’li sigortacı marka değerini yüzde 4 oranında artırmasına rağmen 7.9 milyar dolarla 10’uncu sırada kendine yer buldu.

Rapora ulaşmak için:
https://brandfinance.com/knowledge-centre/reports/brand-finance-insurance-100-2019/