“Türkiye’deki ilk 5 sigorta şirketi arasına girme hedefine yaklaştık”

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, ERGO’nun satın alınmasıyla birlikte HDI Sigorta’nın Türkiye’deki ilk 5 sigorta şirketi arasına girme hedefine yaklaşıldığını ifade etti. Liberty Sigorta’nın ardından, ERGO Sigorta’yı da bünyesine katarak 1 yıl içerisinde ikinci satın almayı gerçekleştiren HDI Sigorta’nın, toplam prim üretim hacmini 2.5 milyar TL’ye ulaştırması bekleniyor. Sektörün ilk çeyreği reel olarak yüzde 0.72 küçülmeyle kapatacağını hatırlatan HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, “HDI Sigorta olarak inorganik büyüme süreçlerini bir süre hazmetme ve bunları, organik büyümeye en kısa zamanda dönüştürmeyi istiyoruz” dedi.

Talanx grubunun; Uluslararası Bireysel Sigortalar bölümünün stratejisine uygun olarak Polonya, Brezilya, Meksika ve Şili ile beş hedef pazarından biri olan Türkiye iştiraki HDI Sigorta’nın, ERGO Sigorta satın alması ile birlikte sektörde 11’inci sıradan 7’inci sıraya yükselmesi bekleniyor. İstanbul’da iftar yemeğinde basın mensupları ile bir araya gelen HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, bu satın alma ile birlikte HDI Sigorta’nın Türkiye’deki ilk 5 sigorta şirketi arasına girme hedefine yaklaşıldığını ifade etti. Hancıoğlu, “HDI Sigorta olarak 2018 yılında yüzde 3.5 pazar payıyla 1.7 milyar TL prim üretimi gerçekleştirdik. Mevcut gücümüzü ERGO Sigortanın yüzde 1.6’lık pazar payı ve 0.8 milyar TL prim üretimi, 1500 aracıdan oluşan dağıtım ağı ile güçlendiriyoruz. Toplam prim üretim hacmimiz 2.5 milyar Türk Lirası’na ulaşacak. Pazar payımız ise yüzde 5’in üzerine çıkacak. Bu işlemin bir sonraki yılda olumlu bir kâr katkısı yapmasını bekliyoruz” açıklamasını yaptı.

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, 5 yıllık hedeflerinin sektörde ilk 5 arasında yer almak olduğunu söyledi. Hancıoğlu, “Yangın branşında büyümek ve nakliyatta ise sektör liderliğimizi korumak istiyoruz. Kaskoda 6’ncı sıradaki yerimizi aldık. Mühendislik branşına ve sponsor iletişimlerine daha fazla odaklanıp, son beş yılda marka bilinirliğimizi arttırdığımız gibi karlı büyümemizi sürdürmeyi ve önümüzdeki beş yıl içerisinde sektörde ilk 5’te yer almayı hedefliyoruz” dedi.

2019’da yol haritamızı başarıyla uyguluyoruz

Sürdürülebilir karlılığa odaklı bir yol haritası ile 2018’i geride bıraktıklarını, ülke ve sektör değişkenliklerine rağmen 2019’da da hedefe ulaşacak yol haritasını başarıyla takip edeceklerini belirten Hancıoğlu, “Bu yıl oto dışı branşlardaki karlı üretim planımızı yürütmeye devam ediyoruz. Yeni Ürünler: Kritik Hastalıklar Sigortası ve Cepte Güvence Rekabet Kurumu ve T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığından gerekli onayların alınmasına müteakip satın alma süreci tamamlanacağını hatırlatan Hancıoğlu, bu sürecin de 2019’un da ikinci yarısında tamamlanmasının beklendiğini söyledi. Prim üretim hacmindeki ve pazar payındaki artışla birlikte ürün çeşitliliğinde de önemli ölçüde artış olduğunu ifade eden Hancıoğlu, “Hali hazırda nakliyat ve kasko çok güçlü olduğumuz branşlar. Trafikasko ve Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünlerimizle büyümek istiyoruz. Sigorta kullanımını artıracak, kullanımdaki veya yeni satılan cep telefonları için CepteGüvence, ikinci el oto satışları için Araç Garanti Sigortası ve Kritik Hastalıklar Sigortası gibi üzerinde çalıştığımız yeni ürünleri müşterilerimiz île en kısa sürede buluşturacağız” dedi.