“Sigorta şirketlerinin dijital dönüşümüne hizmet ediyoruz”

 

Sigorta sektörü başta olmak üzere farklı sektörlere doğru ve sürekliliği olan otomotiv verisi sağlama hizmeti sunmayı hedefleyen Cardata, sahip olduğu veriden birçok ürün ve hizmet geliştiren bir firma. Güncel, doğru ve eksiksiz verinin bütün sektörler için öneminin altını çizen Cardata Türkiye Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, sigorta şirketlerinin oto sigortalarında fiyatlandırma çalışmalarında kullandıkları parametrelerden birinin araçların teknik verileri olduğunu, bu kapsamda sigortacılar için önemli bir hizmet verdiklerini vurguluyor.

“Sektörün yardımcısıyız”

Ağırlıklı olarak sigorta sektörüyle çalıştıklarını belirten Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, “Sigorta sektörüne sunduğumuz çok sayıda katma değeri yüksek ürün ve hizmetimiz var. Bunların başında araçların, otomobillerin teknik datası geliyor. Sigorta şirketlerinin trafik ve kasko poliçelerinde fiyatlandırma ve tarifelendirme çalışmalarında kullandıkları parametrelerden bir tanesi de bu data. Bu kapsamda Cardata olarak sigorta sektörünün yardımcılığını üstleniyoruz” diyor.

Türkiye’de Alfa Romeo’dan Volvo’ya kadar 59 tane otomobil markası olduğunu, bu markaların 11 bin 204 adet model tipi bulunduğunu bildiren Yalçın, bunların tümünün motor hacmi, yakıt tüketimi, segmenti, bagaj hacmi gibi çok fazla detayı barındıran teknik verilerine sahip olduklarını vurguladı.

“Veriyi sahadan topluyoruz”

Halen 15 sigorta şirketiyle çalıştıklarını, bu şirketlerin Cardata’nın sunduğu veriyi alıp fiyatlandırma ve tarifelendirme çalışmalarında önemli bir unsur olarak kullandıklarını söyleyen Yalçın, “Bu datayı bulabilecekleri tek kurumsal yapı da biziz. Datanın muhakkak doğru, güvenilir ve kurumsal platformlardan elde ediliyor olması lazım. Biz de bu dataları markaların kendisinden alıyoruz. Yani resmi data elde ediyoruz. İkinci el konusunda elde edilen veriler ise tamamen sahadan elde edilmesi gereken datalar. Kesinlikle internetten data toplamıyoruz. 12 kişiden oluşan saha ekibimiz otomotiv şirketlerinin distribütörlerine gidiyor, ikinci el stokundaki araçları kaça sattığını öğreniyor. Biz sahadan, bayilerden yetkili satıcılardan, orada gerçekleşen ikinci el satış değerlerini alıp bunları modül haline getiriyoruz” diye konuştu.

Yalçın sözlerini şöyle sürdürdü: “Sunduğumuz datada bir aracın makyajlanıp makyajlanmadığına dair, kasa değişiminin olup olmadığına dair, önceki versiyonundaki teknik özelliklere dair konuların dışında pek çok konuyu içeren ayrıntılı veriler var. Bu bilgileri bazen distribütörler bile bilmiyor. Bu kapsamda bakılınca çok geniş bir yelpazede hizmet sunuyoruz. İnternetten ya da katalogdan erişilen bilgilerle bu işin yapılamayacağını düşünüyoruz. Sigorta şirketlerinin bu tür datayı sunan kurumsal bir muhatabının olması şart.”

Tüm bilgilere 10 saniyede erişim

Cardata’nın yüzde 100 yerli sermayeli ve özgün bir model olduğunu belirten Hüsamettin Yalçın, “Omurgası data şirketinden oluşan bir şirket olduğumuz için bu durumun verdiği avantajla bir devrim yarattık. Türkiye’de satılan herhangi bir ikinci el aracın online fiyatını 10 saniyede verebilen bir uygulamaya sahibiz. Aracın ikinci el minimum, ortalama ve maksimum fiyatını verebiliyoruz. Bin kilometreden 200 bin kilometreye kadar hasar ekspertiziyle birlikte bir aracın gerçek ve güncel piyasa değerini 10 saniyede verebilen tek şirketiz” dedi.

“Önemli bir boşluğu dolduruyoruz”

Sigorta şirketlerinin araçların ikinci el rayiç fiyatını hesaplamada zorluk çektiklerini belirten Yalçın, “Araçlar pert olunca o aracın değerini bilmek gerekiyor. TSB’nin kasko değer listesi var ama bazen bu değerler aracın güncel piyasa değerinden uzak olabiliyor. Kasko araç değer listesi ise bir ay geriden geliyor. Biz ise bu tür dataları sürekli güncelliyoruz. Sigorta sektörüne teknik data ve ikinci el araç rayiç bedelle ilgili data sunuyoruz” dedi.

“Cardata’ya bakarak da kredi veriyorlar”

Yalçın, sigorta sektörünün dışında sektörlerle de çalıştıklarını, bunların başında otomotiv sektörünün geldiğini, Türkiye’de en çok satılan markalar başta olmak üzere çok sayıda otomotiv şirketiyle çalıştıklarını ifade ederek, “20’ye yakın markanın 500 bayisine hizmet veriyoruz. Bu şirketlerin ikinci el araç fiyatlandırma tarafındaki çözümlerini biz sağlıyoruz. Örneğin bir kişi aracının değerini öğrenmek için bu şirketlerin Türkiye’deki herhangi bir bayisine gittiğinizde, o bayi yetkilisi Cardata aracılığıyla 10 saniyede aracın gerçek bedelini söyleyebiliyor. Kredi finans ve banka kuruluşlarına data hizmeti veriyoruz. Bankalar, ikinci el ya da sıfır araç kredi operasyonlarında aracın değerini öğrenmek için Cardata’ya başvuruyorlar. Platformumuz sayesinde aracın değerini doğruluyorlar. Bir nevi Cardata’ya bakarak da kredi veriyorlar diyebiliriz” dedi.

Sigorta sektörüne yeni ürün

Sigorta sektörüne sürekliliği olan dijital veri sağlamayı hedeflediklerini bildiren Cardata Genel Müdürü Yalçın, şunları söyledi: “Cardata olarak sigorta sektörünün gelişimine de katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Kısa bir süre önce sigorta sektörüne yönelik yeni bir ürün sunduk. Sigorta şirketlerine donanım, ekipman datası sunmaya başladık. Sigorta sektörü artık bu dataların da peşinde. 2-3 tane sigorta şirketiyle bu alanda çalışmaya başladık. Diğerleriyle de anlaşma aşamasındayız. Araçların ekipmanları da tarifelendirme, fiyatlandırma aşamalarını etkileyen parametreler. Donanım datası çok muazzam, kapsamlı bir data. Örneğin çalıştığımız bir markanın şu anki ürün gamında olan 12 tane modelinin donanım sayısı 76 bin. Böyle bir datayı toplayacak bizden başka bir platform yok. Platformumuzdaki diğer markaları ve onların modellerini de ekleyince milyonlarla ifade edilen bir data meydana geliyor.”

Dijital dönüşümün olmazsa olmazı: veri

Sigorta şirketlerinin dijital dönüşüme büyük önem verdiğini, dijital dönüşümün olmazsa olmazının ise data olduğunu söyleyen Yalçın, sigorta şirketlerinin dijital dönüşümüne hizmet ettiklerini belirterek, Türkiye’de satılan markaların, marka – model – model tipi yapı ağacı, teknik data, donanım – ekipman datası, aracın sıfır kilometre fiyat datası, ikinci el fiyat datası ve resim datası gibi birçok veri hizmeti sunduklarını açıkladı. TSB’yle kasko değer listesi için yakın zamanda bir görüşme gerçekleştireceklerini, kasko değer listesi için datalarını hazırlama işine talip olduklarını söyleyen Yalçın, TSB gibi bir kuruma profesyonel bir hizmet sunmak istediklerini aktardı.

 Nihai tüketici de kullanabiliyor

Nihai tüketiciye de hizmet sunduklarını bildiren Yalçın, tüketicilerin Cardata’nın mobil uygulamasını cep telefonlarına indirdiklerinde ikinci el fiyatlama, sıfır kilometre fiyatlama ve karşılaştırma modüllerini kullanabildiklerini söyledi.

“Data işi çok yeni bir iş. Kendinizi sürekli aktif tutmanız güncellemeniz gereken bir iş. Artık bu tür iş kolları bundan sonra daha da artacak” diyen Hüsamettin Yalçın, sözlerini şöyle tamamladı: “İlerde bir otomobilin gelecekteki fiyatına dair data da sunmayı amaçlıyoruz. Bu satın aldığınız aracın 6 ay, bir yıl ya da iki yıl sonraki fiyatıyla ilgili olabilir. Sigorta sektörü de bu konuyla çok ilgileniyor. Bu bağlamda, poliçelerde yer alan sigorta sektörünün değer kaybına çözüm bulmayı amaçlıyoruz.”

“Türkiye’de tek”

“Doğru ve güncel dataya ulaşmak hem zahmetli hem hiç kolay olmayan hem de uzmanlık isteyen bir iş. Cardata da bu iş için var. Sigorta sektörünün hayatını kolaylaştırmak için çalışıyoruz. Bu dataya ulaşmak sigorta şirketleri için zaman kaybı oluşturduğu gibi, bu kadar zaman kaybının ardından ulaşılan veri de doğru olmayabiliyor. Bu nedenle sigorta şirketlerinin rekabetten geri kalmamak adına da bizimle çalışması gerektiğini düşünüyorum.”