Japon Softbank sigorta yatırımlarını artırıyor

Japon telekomünikasyon ve teknoloji şirketi Softbank sigorta sektöründeki yatırımlarını hızla artırıyor.  insurancebusinessmag’da yer alan habere göre, Softbank Vizyon Fonu son bir yıl içinde Çinli ZhongAn Insurance, Hint online sigorta şirketi PolicyBazaar’a ve ABD’li insurtech Lemonade’e yatırım yaptı. Softbank Grubu Genel Müdürü David Thevenon’a göre, grubun sigorta yatırımları 3 milyar dolara ulaştı. Vizyon Fonu, neredeyse yarısı Suudi Arabistan’ın devlet servet fonundan elde edilen 100 milyar dolarlık bir savaş sandığına sahip durumda. Google’ın eski yöneticisi olan Thevenon, “Teknolojinin ve verilerin nasıl kullanıldığını, işlendiğini ve toplandığını sigortaya dönüştüreceğine inanıyoruz” dedi. Softbank CEO’su Masayoshi Son’a göre ise, sigorta, grubun Uber, DiDi, Grab ve Ola gibi ridesharing firmaları ve Toyota’nın otomasyonu ile bir araya gelmesi gibi çeşitli ulaşım çabaları arasında bir köprü görevi görebilir.

Softbank, insurtech firmalarının devasa Uber ve ofis paylaşma şirketi WeWork gibi portföyündeki diğer firmaları büyük müşteri tabanlarına yeni ürünler ve hizmetler sunmak için tamamlayabileceğine inanıyor. Haberde, insurtech’in parasal değer açısından küçük olabildiği ancak hızla büyüdüğünün altı çizilirken, Softbank, Willis Towers Watson ve CB Insights’ın verilerine dayanarak geçen yılki en büyük 10 dijital sigorta yatırımından üçünün PolicyBazaar, Lemonade ve Nauto olduğunun altı çizildi.