Çinli online sigortacı ZhongAn’da hedef Japonya

Çinli online sigorta devi ZhongAn Insurance olgun ve bozulmamış pazarda dijital sigortanın daha hızlı benimsenmesini hızlandıracak bir hareketle komşu Japonya’ya genişlemeye hazırlandığını duyurdu. Japon gazete Nikkei’de yer alan habere göre, ZhongAn’ın kısa bir süre önce, 179 milyar Yen’e (1.59 milyar dolar) ulaşabilen Japon sigorta pazarına girmek için Sompo Japan Nipponkoa ile ortaklık kurduğu hatırlatıldı.

Bu ortaklık, Çinli bir sigorta şirketi tarafından Japonya’ya ilk operasyonel giriş olacak. Çinli Ping An Insurance Japonya’daki varlığını sadece yatırım amacıyla sürdürüyor. Haberde ZhongAn’ın pazara girmesinin yerel oyuncuları rekabete karşı dijitalleşmeye teşvik edeceği belirtildi.

ZhongAn’ın COO’su ve uluslararası kolu ZhongAn International’ın başkanı Wayne Xu “Yakın gelecekte, odak Asya bölgesinde olacak. Yeni bir sigorta şirketi olarak, kullanıcıların ihtiyaçlarını anlamalıyız. Yeni teknolojiden yararlanarak, çok sayıda risklerin üstesinden gelebileceğiz. Otomasyon gücümüzle ürünlerimizin çoğu tasarımdan geliştirmeye, testten üretime iki hafta içinde yapılıyor.” dedi. Geleneksel sigorta şirketlerinden farklı olarak Xu, sadece online sigorta şirketi olarak ZhongAn’ın geleneksel işlerini canlandırma konusunda endişelenmeden agresif dijitalleşmeyi izleyebildiğini, çünkü hiç bir şey olmadığını belirterek, “Sektöre bakış şeklimiz her şeyi dijital olarak nasıl inşa edeceğimiz” diye konuştu.
ZhongAn 2013 yılında kuruldu ve online alışveriş alımları iade sigortası, uçuş gecikme sigortası gibi çeşitli niş sigorta ürünleri satıyor ve müşterilerinin çoğu genç 25 ila 35 yaş arasında.