Uber ve benzeri şirketler sigortacılığı nasıl etkiliyor?

Devrimci işletme modelleri olan görülen Uber, Lyft ve Airbnb gibi şirketler sigorta sektörünü bozmaya devam ediyor.

Ortak araç kullanımı (Ridesharing) şirketleri Uber ve Lyft, sigorta risklerini büyük ölçüde kendi risklerini yöneterek kendi ellerine aldılar. Bununla birlikte, her iki şirket de gerçek bir sigortacılık hakkında yeterli bilgiye sahip olmasa bile, bir risk profilini sigortalamak konusunda söz konusu olmayan bölgelerde işlem görüyor. Wall Street Journal’da yer alan habere göre, halka arza hazırlanan Uber düzenleyici raporlarında, üçüncü şahıs sigortası ve öz sigortacılığın bir birleşimini kullandığını ve bununla ilgili iş riskine karşı riskleri koruduğunu açıkladı. Ancak, navlun, otonom araçlar ve elektrikli scooter’ları da içerecek şekilde tekliflerini genişlettiğinden, sigorta ihtiyaçlarının da artması bekleniyor.

Uber’in dosyalamalarında ayrıca, 2017 sonunda 2,94 milyar ABD Doları olan sigorta rezervlerinin 2018 sonunda 2,09 milyar ABD Dolar olarak gerçekleştiği belirtildi. 2016 sonunda, şirketin sigorta rezervleri 712 milyon ABD Doları olarak gerçekleşmişti.

Öte yandan, Lyft’de sigorta iştirakinde 2017 yılındaki 360.9 milyon ABD dolarına kıyasla, 2018 sonunda 868.7 milyon ABD doları tutarında sigorta rezervi ayırdı.

İnsanların seyahatlerinde konaklayacak yer bulmasını, mekan sahiplerinin kiralamasını sağlayan web uygulaması Airbnb gibi diğer şirketler de kendilerini korumak için captive (Kendi varlıkları ve portföyleri ile ilgili işlerin sigorta üretimi yapma) sigortasına başvurdu. Captive sigortacılığa gitme kararı, bu şirketler için anlamlı görülüyor, çünkü operasyonel risklerini iyi biliyorlar ve üçüncü şahıs sigorta şirketleri için zorunlu olarak bulunmayan bilgilere erişimlari var.

Wall Street Journal’da yer alan habere göre hem Uber hem de Lyft’e sigorta planlarıyla ilgili olarak düzenleme dosyalarında açıklananların ötesinde yorum yapmaktan kaçındılar.