İngiltere merkezli Admiral Group’un bünyesinde yer alan fiyat karşılaştırma sitesi Tamoniki.com, düzenlediği basın toplantısıyla Türkiye’deki hedef ve beklentilerini kamuoyuyla paylaştı. Admiral Group Fiyat Karşılaştırma Operasyonları CEO’su Elena Betes Novoa, AB ülkelerinde, özellikle de İngiltere, Almanya, İtalya, Fransa, İspanya ve Hollanda gibi pazarlarda finansal ürünlerin karşılaştırma siteleri üzerinden satın alınmasının hızla arttığını, bu trendin sigortacılık ürünlerine de yansıdığını belirtti.
25 yıldır 8 ülkede dijitalleşme alanında ilklere imza atan, 9.000’den fazla çalışanıyla İngiltere, İspanya, İtalya, Fransa, ABD, Kanada, Hindistan ve Meksika’da faaliyet gösteren İngiltere merkezli Admiral Group’un bünyesinde yer alan fiyat karşılaştırma sitesi Tamoniki.com, Türkiye’de sigortacılığın dijitalleşme yolculuğunu masaya yatırdı. Türkiye sigortacılık sektörünün dijitalleşmesi vizyonu doğrultusunda Admiral Group üst düzey yöneticilerinin de katıldığı kapsamlı bir etkinlikle sektör profesyonellerini bir araya getiren Tamoniki.com, sigorta kullanıcıları, sigorta aracıları ve sigorta firmaları arasındaki bilgi asimetrisini paralel hale getirmek ve sigorta satın almak isteyenlerin şeffaf, doğru, kolay anlaşılır ve karşılaştırılabilir bilgiye ulaşmasını sağlamak üzerine geliştirdiği iş modelini de sektörle paylaştı.
Dijital kanallardan satış oranı yüzde 3 seviyesine çıkıyor
Tamoniki.com CEO’su Elif Aksoy Yenidünya ve Admiral Group Fiyat Karşılaştırma Operasyonları CEO’su Elena Betes Novoa’nın katılımıyla bir basın toplantısı da düzenleyen Tamoniki.com, e-ticaret ve çağrı merkezi kanallarından yazılan toplam primlerin, tüm kanallardan satışı yapılan toplam prim oranın yüzde 2.1’ine ulaştığını açıkladı. Toplantıda, sigortacılık sektörünün yatırımlarına hız kesmeden devam ettiği sürece, bu oranın 2020 yılında yüzde 3 seviyesine çıkmasının beklendiği kaydedildi.
2020 sonunda aylık 640 bin tekil ziyaretçi bekleniyor
Yenidünya, Ocak 2019’da faaliyetlerine başlayan Tamoniki.com’un günde 4 bin kişi tarafından ziyaret edildiğini ve 2019’un son çeyreği itibariyle aylık tekil kullanıcı sayısının 100 bine ulaştığını da hatırlattı. Yenidünya, 2019 sonunda ziyaretçi sayısının aylık tekil 200 bine erişeceğini kaydederken, 2020 yılı sonunda ise bu rakamın 640 bin olarak hedeflendiğini söyledi.
İnternet kullanımı ve online alışveriş arttı
Elena Betes Novoa ise Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa pazarında günlük internet kullanımı ve online alışverişe ilişkin rakamları katılımcılarla paylaştı. 2018 yılında, 28 ülkenin dahil olduğu Avrupa Birliği’nde evlerin yüzde 89’unda internet bağlantısı bulunduğunu aktaran Novoa, AB ülkelerindeki bireylerin yüzde 76’sının her gün internete bağlandıklarını, Türkiye’de ise bu oranın yüzde 63 seviyesinde olduğunu ifade etti. Pazardaki bu gelişmenin online alışverişi de artırdığını kaydeden Novoa, 2018’de AB ülkelerindeki bireylerin yüzde 60’ının herhangi bir alışveriş yapmak ya da hizmetlerden yararlanmak üzere internete eriştiğini açıkladı.
Sigortacılık sektörü hızla dijitalleşiyor
Bu gelişmelerden sigortacılık sektörünün de yakından etkilendiğini ifade eden Novoa, geçmişte sigorta satışlarının yüz yüze gerçekleştirildiğini ancak günümüzde sektörün hızla dijitalleşmeye gittiğini belirtti. Novoa, AB ülkelerinde, özellikle de İngiltere, Almanya, İtalya, Fransa, İspanya ve Hollanda gibi pazarlarda finansal ürünlerin karşılaştırma siteleri üzerinden satın alınmasının hızla arttığını, bu trendin sigortacılık ürünlerine de yansıdığını belirtti.
Firmalarıın dijital dönüşümüne Admiral desteği
Sunumunda Admiral’in farklı ülkelerde gerçekleştirdiği operasyonlardan örnekler de veren Novoa, Türkiye dijital sigortacılık pazarının, Admiral’in yeni girmiş olduğu Meksika pazarıyla da benzerlikler gösterdiğini kaydetti. Girdikleri her pazarda, sektörün dijitalleşmesine katkıda bulunduklarını ifade eden Novoa, aynı dönüşümü Türkiye’de de gerçekleştirmek üzere çalışmalarını hızlandırdıklarını, sigorta firmalarına bu dönüşümde gerek teknolojik gerekse operasyonel anlamda destek verdiklerini belirtti.