Mehmet Şencan: Rekabet önceliğimiz olmayacak, işbirlikleri çok daha önemli  

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, başarılı bir yılı geride bırakan şirketin yeni dönem hedeflerini paylaştı. Önümüzdeki dönem sigortalılık bilincinin öncelikleri olmaya devam edeceğini belirten Şencan, “Böyle bir ortamda rekabet önceliğimiz olmayacak, işbirlikleri bizim için çok daha önemli. Günümüzde sahip olduklarımız her zamankinden daha kıymetli” dedi. 2020 yılında sektörde kârlılığın ön planda olacağının altını çizen Şencan, başarı kriterlerini ise doğru fiyatlama yapmak, hasarı iyi yönetmek, bunun için de iş süreçlerini mükemmel hale getirmek olarak sıraladı.

Bu yıl 95’inci yılını kutlamaya hazırlanan Anadolu Sigorta, önümüzdeki dönemde işbirliklerine öncelik vererek sigortalılık bilincini artırmak için çalışırken tüm kurumları ve bireyleri sigorta güvencesine alma hedefiyle yoluna devam edecek. Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, I. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu ve Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gören’in katılımıyla gerçekleşen basın toplantısında şirketin yeni dönem hedeflerini paylaştı.

Eylül ayında göreve başlayan Şencan, iş hayatının büyük oranda sahada geçtiğini belirtirken, yönetim stratejisini şöyle anlattı: “Sahanın gücüne inanan bir insanım. Anadolu Sigorta’daki görev sürecim boyunca da bakış açımın bu olacağını söyleyebilirim. Ülkemizde sigortalılık oranının istenen seviyeye bir türlü gelememesi yıllardır konuşulan bir konu. Şunu rahatlıkla ifade edebilirim; böyle bir ortamda rekabet önceliğim olmayacak, işbirlikleri benim için çok daha önemli. Günümüzde sahip olduklarımız her zamankinden daha kıymetli. Bu yüzden kamu, sektör şirketleri, acente ve tüm paydaşlarımızla daha fazla işbirliği içinde olmalıyız.”

Anadolu Sigorta’nın 95 yıldır tüm branşlarda hizmet veren bir şirket olarak misyonunun, Türkiye’de sigorta bilincinin yaygınlaşmasını sağlamak olduğunu hatırlatan Şencan, “Önümüzdeki dönemde de yine tüm kurumları, vatandaşlarımızı sigorta güvencesine almayı hedefleyeceğiz. Anadolu Sigorta’nın 2019 yılı rakamlarına baktığımızda, 14 binin üzerinde işyerine ödediğimiz tazminatlarla çarkların tekrar hızlıca dönmeye başladığını, işverene can suyu olduğumuzu görüyoruz. Ekonominin sürdürülebilirliği için sigortanın ne kadar önemli olduğunun çok çarpıcı bir örneği bu aslında” dedi.

“Başarı kriteri iş süreçlerini mükemmel hale getirmek olacak”

Sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan Mehmet Şencan, 2020’de faizlerdeki düşüşle yatırım gelirlerinde düşüş yaşanması beklendiğine işaret etti. Şencan şöyle devam etti: “Bu durumda sigortacılık faaliyetinden elde edilecek kârlılık ön plana çıkacak. Bu da demek oluyor ki başarı kriteri, doğru fiyatlama yapmak, hasarı iyi yönetmek, bunun için de iş süreçlerini mükemmel hale getirmek olacak. Sigortacılık anlayışımızı aslında maraton koşusu ile metaforlaştırabilirim. Biz konjonktürel hareket eden bir sigorta şirketi değiliz. 95 yıldır ilkeleri ile hareket eden, sürdürülebilirliği esas alan bir sigorta şirketiyiz. Şirketimizi diğer oyunculardan ayıran en önemli özelliğimiz prim üretimimizdeki homojen dağılımdır. Biz koşullar ne olursa olsun sigortalımızı yarı yolda bırakmayız. İhtiyacı olan her branşta hizmet vermeye devam ederiz.”

“2019 yılını fiyat rekabetinden kaçınarak dengeli büyümeyle kapattık”

Şirketin finansal performansı hakkında bilgi veren Anadolu Sigorta CFO’su Fatih Gören, 2019 yılında fiyat rekabetinden kaçınarak dengeli büyüme ve pazar payını koruma hedefi ile hareket ettiklerini belirtti. Sürdürülebilir kârlılığın önemine dikkat çeken Gören, Anadolu Sigorta’nın kurulduğu günden bu yana istikrarlı bir şekilde büyümeye devam ettiğini, stratejilerini ve planlarını uzun vadeli olarak yaptığını ve Türkiye’nin Sigortacısı olmaya özen gösterdiğini dile getirdi.

Gören, Kasım ayı sonu itibarıyla yüzde 4 civarı reel büyüme gerçekleştirerek 5,7 milyar TL üretime ulaşan şirketin, yıl içinde bilançosunu ve dolayısıyla portföyünü de büyütmeyi başardığını dile getirdi. Anadolu Sigorta’nın yılbaşında 4,7 milyar TL olan yatırım portföyünün 2019 yılının 9 ayında yüzde 18 artış göstererek 5,5 milyar TL’ye ulaştığını belirten Gören şöyle devam etti: “Böylece yüksek yatırım getiri ortamından maksimum fayda sağlandı. Şirketimiz ilk 9 ayda solo bazda yüzde 22,4 özsermaye kârlılık seviyesine ulaşarak sektör ortalaması olan yüzde 20,4’ü geçmeyi başardı, konsolide bilanço kullanılarak hesaplanan ROE’de ise yüzde 27,3’e ulaştı. Şirket 2019 yılının 9 ayında 8.9 milyar TL aktif büyüklüğüne ulaşırken net kârını bir önceki yılın aynı dönemine göre %33 artışla 310 milyon TL’ye çıkardı. “

Yaptığımız şey iki sözcükle özetlenebilir: Kaybetmemek ve kaybettirmemek”

Anadolu Sigorta’nın kurulduğu günden bu yana kök saldığı toprağa değer katmak için çalıştığını söyleyen Anadolu Sigorta 1. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu, “Aslında yaptığımız şey iki sözcükle özetlenebilir: Kaybetmemek ve kaybettirmemek. Değerli olanı, geleceğe bırakabilmek” dedi. Bu bakış açısıyla geçen sene 10’uncu yılını tamamlayan Bir Usta Bin Usta projesinin şirket DNA’sına uygun olduğunu belirten Tiryakioğlu, projenin başarısını şöyle anlattı: “Bir Usta Bin Usta gerçekten hepimizin takdir ettiği, uluslararası alanda da ülkemizi aldığı ödüllerle onurlandırmış bir proje. Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin başarılarının ölçümlenmesinde uluslararası çapta kabul edilen ortak ölçümleme kriterleri bulunuyor. Bunlar arasında, projenin şirket kültürü ile uygunluğu benim en ilgimi çekeni. Şirket kültürümüz ile uyumun, Bir Usta Bin Usta’nın çok sayıda ödüle değer görülmesindeki en önemli faktör olduğuna inanıyorum.”