Dünyanın bir numaralı sigorta markası bu yılda Allianz oldu

Interbrand En İyi Küresel Markalar Sıralaması’nda dünyanın en büyük 100 markası açıklandı. Bu yıl da listeye teknoloji devleri hakim olurken, Apple bir numarayı alırken Amazon ikinci, Microsoft üçüncü ve Google ve Samsung sırasıyla ilk beşi tamamladı. Bununla birlikte, sigorta markaları da listede kendine yer bulmayı başarıyor.

Söz konusu listede Allianz üst üste ikinci kez sıralamada en üstten giren sigorta markası olurken listede 39. sıraya yükseldi.

Allianz SE marka ve ortaklıklar başkanı Christian Deuringer, “Bir numaralı sigorta markası olmaktan ve En iyi 40 küresel marka listesinde yerimizi garantilemekten büyük gurur duyuyoruz. Allianz, 2010’da 4,9 milyar ABD doları değerinde listedeki 67. sıradan 2020’de yaklaşık 13 milyar ABD doları değerinde 39. sıraya yükseldi. İlk 100’deki markaların yarısı büyümekte başarısız olurken Allianz’ın marka değerlemesi bu yıl krize rağmen % 7 artarak 12.935 milyar dolara ulaştı. 2025 yılına kadar İlk 25 markası olmayı kendimize hedef koyduk.” dedi.

Peki sigorta sektörünün geri kalanı? Fransız sigorta devi AXA ise bu yıl listede 48. sırada kendine yer buldu.