Rik Vera: Koronavirüs sistemi yıkmadı, zaten yıkılmış olduğunu ortaya çıkardı

SAS tarafından düzenlenen Beyond Tomorrow sanal konferansının ikinci günü SAS CEO’su Jim Goodnight ve fütürist Rik Vera’nın konuşmalarıyla başladı. Pandeminin endüstrileri hızla değiştirdiğini ve analitiğin krize karşı endüstrilerin elindeki en önemli silah olduğunu söyleyen Jim Goodnigt, bu dönemde şirketlerin tedarik zinciri problemleri yaşadığını ve SAS’ın analitik araçlarının bu konuda müşterilerine ciddi destekte bulunduğunu aktardı. Goodnight, “SAS bu dönemde suiistimale karşı da müşterilerine önemli katkılar yaptı. Bundan sonra ne olacağını tahmin ederken analitik yöntemlerin büyük yardımı dokunuyor. Şu anda neredeyiz ve önümüzdeki süreçte nereye gideceğiz, yeni bulut teknolojileri, makine öğrenmesi, nesnelerin interneti ve yapay zeka ile problemleri nasıl çözüyoruz? Tüm bu konularda yeni model ve içerikleri keşfetmeye davet ediyoruz” dedi.  

“Korkmaya gerek yok, fırsatları yakalayalım” 

Goodnight’tan sonra konuşan Partner Nexxwork’un kurucusu, fütürist Rik Vera da Covid 19’un değişimi hızlandırdığı görüşünde. “Dünya dramatik hızla değişti ve şimdi dayanıklılığı nasıl arttıracağımızı düşünmeliyiz” diyen Vera, “Ancak korkmaya gerek yok, fırsatları yakalamaya çalışmalıyız” dedi.  

Rik Vera sözlerine şöyle devam etti: “Beyond Tomorrow, yani “Yarından Sonrası” çok farklı olacak. Coronavirüs sistemi yıkmadı, sadece yıkıldığını açığa çıkardı, çünkü dünya zaten değişmişti. 1995’te internet, 2005’te sosyal medya, 2010’da platformlar ve 2020 virüs, büyük veri ve robotik geldi. Dünya, müşteriler ve toplum değişti.” Vera, güç ve uyum çelişkisine de değinerek, “Dinozorları dünyaya çarpan meteor öldürmedi. Ama meteor iklimi değiştirdi ve iklim değişikliği yok etti dinozorları. Ama ayak uydurabilen küçük hayvanlar bugüne kadar hayatta kaldı” diyerek iş hayatında da yeni şartlara uyum sağlayabilenlerin ayakta kalacağını vurguladı.  

İnsan beyninin çok iyi bir organ olduğunu, ancak büyük limitleri bulunduğunu söyleyerek konuşmasına devam eden Vera, bu yüzden iş dünyasında yapay zekaya ihtiyaç duyulduğunu vurguladı. “İşimizin devamlılığı için datayı toplayıp proses ve aktive eden smart ekosistemler kurmalıyız. Para kazanmak için değil, sadece hayatta kalmak için ekosisteme ihtiyacınız var” diyen Vera, veri tarafından yönetilen müşteri merkezliliğin öneminin alını çizdi. Müşterinin en iyi ara yüzü talep ettiğini belirten Vera, “Basit ve çabuk yapın. Müşteri en iyi deneyimi istiyor” dedi.  

Müşteriniz sizi sizden iyi tanıyor 

Müşteri deneyiminin sıkıcı olmaması gerektiği uyarısında bulunan Rik Vera şunları söyledi: “Tüm müşteriler diğerlerini etkiliyor, çünkü hepsi birbirleriyle bağlantılı. Pozitif ya da negatif ama mutlaka etkiliyorlar. Onlar evrenin merkezi. Müşteriniz sizi sizden iyi tanıyor, bunu kabul etmelisiniz. Müşteri ona ilham vermemizi, desteklememizi, iyi hissettirmemizi istiyor. Müşterinin hayal kırıklıklarını dönüştürebilmelisiniz, burada veriyi toplayıp işleme kabiliyeti çok önemli.” 

Tesla’nın reklamını sosyal medya kullanıcıları yaptı 

Konuşmasına çarpıcı bir örnekle devam eden Rik VeraTesla’nın CEO’su Elon Musk’ın Tesla marka elektrikli otomobilleri tanıtmak için para harcamadığını, onun yerine tanıtımı kendisinin hayranları ya da nefret edenlerinin sosyal medyada yaptığını ileri sürdü. Vera sözlerine şöyle devam etti:  

“İşe tahminle değil, merakla başlayın” 

“Her şeyi kontrol edebildiğini düşünen şirket kültürü kötü bir kültürdür. Bunun yerine şirket içinde tutkulu bir meraka ihtiyacımız olmalı. Yoksa şirketiniz rekabet dışı kalır ve yok olur. Bunun için de veri merkezli olmalıyız. Mevcut iş modelinizde veri zaten var. Yeni dönemin tsunami benzeri yıkıcı etkilerinden korunmak için, bir sörfçü gibi o dalganın üstünde kalarak büyük datayı yönetmelisiniz. Şu soruyu da kendimize sormalıyız: Müşterim ben olmazsa ne yapar, onun için anlamım ne? Bu sorunun cevabı hayati öneme sahip. Dürüst, etik, şeffaf ve otantik olun, o zaman müşteri sizi sever. Tutku derecesinde meraklı olun. Ayrıca, işe tahminlerle başlamak yerine, merakla başlayın. Sevilen marka olabilmeyi başarın.”  

Rik Vera sözlerini şöyle tamamladı: “Yakın gelecekte farklı sektörler birbirleriyle rekabet edecekler, ama rekabet yerine birlikte çalışmayı düşünecekler. O yüzden şirketler birbirlerinden öğrenmek ve nasıl faydalanacaklarını bulmak durumundalar.”  

Konferans “Endüstri Konuşmaları”yla devam ediyor…