“Sigortayı, insanların satın almayı sevdiği başka bir ürüne entegre etmeye çalışıyoruz”

Reasürans devi Swiss Re’nin CEO’su Christian Mumenthaler’e göre, Swiss Re’nin Daimler ve Ikea gibi endüstriyel şirketlerle yeni ortaklıklarıyla, insanların sigorta poliçesi satın alma konusundaki doğal isteksizliklerinin üstesinden gelmeyi amaçlıyor. Mumenthaler, “Sigortayı, insanların satın almayı sevdiği başka bir ürüne entegre etmeye çalışıyoruz” dedi.

Alman yayın organı Handelsblatt’a açıklamalarda bulunan Mumenthaler, “Sigorta satın almak insan zihni için zor çünkü o zaman olumsuz düşüncelerle uğraşmalı ve kötü olasılıkları düşünmeli. Hiç kimse akşamları oturup yeni bir poliçe seçerken eğlenmiyor. Bu yüzden havalı ve ucuz dijital sigortacılar bile bu kadar zorlanıyor. İşte bu yüzden sigortayı, insanların satın almayı sevdiği başka bir ürüne entegre etmeye çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

Özelleştirilmiş müşteri deneyimi

Swiss Re, bu yıl İsviçre’de mobilya mağazalarında ev ve kişisel sorumluluk sigortası satmaya başladı. Ayrıca otomotiv üreticisi Daimler ile 2021’den itibaren yeni dijital sigorta teklifleri sunmayı planlıyor. Mumenthaler, “Stratejimiz, yenilikçi ürünler geliştirmeyi içeriyor. Daimler ile ortak girişimde tamamen dijital otomobil sigortası ürünleri geliştirmek istiyoruz. Sigorta ürünlerini otomobil satın alma sürecine entegre eden ve böylece özelleştirilmiş müşteri deneyimi yaratan bir platform oluşturmak istiyoruz.” dedi.

Swiss Re, önümüzdeki yıllarda hem Avrupa içinde hem de dışında daha fazla pazarlara açılma planlarıyla Fransa’da Daimler ile ortaklığına önümüzdeki yıl başlayacak. Mumenthaler, şirketin bu yeni ortaklık stratejisinin başında olduğunu ifade etti ve yeni ürünler geliştirmenin önemli ölçüde zaman aldığı konusunda uyardı. Ancak, uzun vadede çok fazla potansiyel olduğunu da sözlerine ekledi.

Mumenthaler, Handelsblatt’a verdiği demeçte, “Endüstriyel şirketlerle ortaklıklarda çok çeşitli işlerin olduğunu hayal edebiliyorum. Sigorta pazarının tamamını ele geçirmeyecek, ancak iptiQ gibi bir platformla muazzam bir büyüme potansiyeline sahip olduğundan eminim” şeklinde konuştu.

Sigorta Amazon ve Google için finansal olarak çekici değil

Endüstride, Amazon veya Google gibi büyük teknoloji grupları sigorta pazarına tam olarak girmeye karar verirlerse reasürör ve sigortacıların rekabet edemeyeceğine dair bazı endişeler bulunuyor. Ancak bu noktada Mumenthaler kendinden emin ve “Büyük teknoloji grupları birlikte çalışmakla ilgileniyor, ancak doğrudan kendileri dahil olmak istemiyorlar. Bu finansal olarak onlar için çekici değil” ifadelerini kullandı.

Swiss Re fiyatları yükseltiyor

Bu yıl COVID-19 salgınından kaynaklanan ağır kayıplar ve öngörülebilir gelecek için düşük faiz oranları ihtimali ile Mumenthaler, Swiss Re’nin bir süre müşterilerinden daha yüksek prim alacağını da açıkladı. Mumenthaler, “Fiyatları yükseltmek her zaman psikolojik olarak zordur. Ama biz bu konuda çok katıyız” dedi.