“Geleneksel kanalların gücünü dijital kanalların fırsatlarıyla birleştirmeliyiz”

Sigorta Cini CEO’su Erdem Aydınlı, “Sigortacılıkta geleneksel kanalların gücünü dijital kanalların fırsatlarıyla birleştirmeliyiz” dedi. Erdem Aydınlı sosyal medyada yaptığı paylaşımda, son on yıldır Türkiye’de dijital/direkt sigortacılığın “patlayacağı”nın konuşulduğunu ancak henüz bir ilerleme kaydedilemediğini belirtti.

Erdem Aydınlı paylaşımında şu ifadelere yer verdi: “Belki son on yıldır Türkiye’de dijital/direkt sigortacılığın “patlayacağı” konuşuluyor ancak henüz bir “pırtlama” dahi olmadı. HDI Sigorta A.Ş. İle İstanbul Üniversitesi tarafından 2019’da yapılan araştırmayı, 2014’te kendi yaptığımız araştırmanın sonuçlarıyla karşılaştırdığımda, dijital sigortacılık alanındaki yatırımların artmasına rağmen müşteri davranışının değişmediği görülüyor.

Ben bu konuda her zaman şuna inandım: Mevcut hiçbir paydaşı dışarıda bırakmayan, geleneksel kanalların gücünü dijital kanalların fırsatlarıyla birleştiren bütünleşik çözümlere ihtiyacımız var. Üstelik gerek teknolojik gelişmeler, gerekse çağın ruhu bize bu konuda çok büyük fırsatlar sunuyor. Yine yıllardır artıramadığımız sigorta penetrasyonu, sigortalılık oranı, sigortanın finansal piyasalardaki payının %5’e sıkışıp kalması konularını da böylece çözebiliriz.

Biz Sigorta Cini olarak bu konudaki çalışmalarımızı gerek kamuda gerek özelde, sektör liderleriyle hep paylaştık ve paylaşmaya devam ediyoruz. Bu konuya mesai harcayan herkesle de seve seve birlikte çalışmaya hazırız. ”

Not: Bu güzel çalışma için HDI ve değerli Ceyhan Hancıoğlu’na teşekkürler.