Dünyanın “en değerli” markaları listesine 32 sigortacı girdi

Brand Finance Global 500 raporunun 2021 baskısı yayınlandı ve sigorta markalarının değerlerinde düşüş görüldü. 500’e sigorta dünyasından toplamda 32 sigorta şirketi girdi.

En değerli sigorta markasının ilk sırasında Çin’deki Ping An var, ancak son listede şirketin genel sıralamadaki düşüşü görüldü. 2020’de dokuzuncu sıradaki şirket bu sefer 17’nci sıraya geriledi. Brand Finance’e göre Ping An’ın 2021 marka değeri 54,6 milyar ABD dolar. Geçen yıl, söz konusu rakam 69 milyar ABD dolardı.

Ping An’ın yanında, bu yıl 72. sırada bulan China Life da 2020’de 57. sırada yer almasının ardından daha kötü bir performans gösterdi. İlk 100’de yer alan tek diğer sigortacı, 2021 için 20,2 milyar ABD Doları marka değeri olan Alman sigorta grubu Allianz. Alman sigorta devi 2021 listesinde 84. noktaya geriledi. Bir yıl önce Allianz 59’uncu sıradaydı.

Bu arada Paris merkezli AXA, küresel konumunu 2020’deki 111’inci sıradan 2021’de 101’e yükseltti. China Pacific Insurance Company 119. sırada; Hong Kong’daki AIA, 128.; Amerikan markası GEICO, 161’inci ve ABD sigorta şirketi Progressive 199’uncu sırada yer aldı.

Sonra sıralamada ise Çin Halk Sigorta Şirketi, Hindistan Hayat Sigortası Şirketi, ABD’li sigortacılar Metlife ve Travellers, İsviçreli grup Zürih, İtalya’dan Generali, Chubb, Canada Life, Allstate, İngiliz devi Aviva, Japon Nippon Life Insurance, Poste Italiane, Tayvanlı şirket Fubon Financial, Munich Re, Tokio Marine, Manulife, Prudential Financial, Swiss Re, AIG, New China Life, Aflac, CNP Assurances, China Re, China Taiping ve Sompo Japan Nipponkoa yer aldı.

Genel olarak, dünyanın en değerli üç markası hâlâ teknoloji, perakende ve medya sektörlerinden. Bir numarada (önceki üçüncüsünden itibaren) Apple, ardından eski birinci Amazon geliyor. Brand Finance Global 500’de üçüncü sırada yer alan Google, iki numaradan düştü.

Her yıl en büyük 5.000 markayı teste tabi tutan Londra merkezli finans firması, “Sıralamalarımız için Brand Finance okuyucuların anlamasına, güven kazanmasına ve marka değerlemelerini aktif olarak kullanmasına yardımcı olmak için mümkün olan en basit yöntemi kullanıyor. Brand Finance, sıralamalarındaki markaların değerlerini, ISO 10668’de belirlenen endüstri standartlarıyla uyumlu bir marka değerleme yöntemi olan Royalty Relief yaklaşımını kullanarak hesaplıyoruz” açıklamasında bulundu.

Dünyanın En Değerli 500 Markası Arasındaki Sigorta Şirketleri
Sıralamadaki Yeri Şirket Merkezi
17 Ping An Insurance Çin
72 China Life Çin
84 Allianz Almanya
101 Axa Fransa
119 China Pacific Insurance Çin
128 AIA China Çin
161 GEICO ABD
199 Progressive Corporation ABD
202 People’s Insurance Çin
206 Life Insurance Corporation Hindistan
215 Metlife ABD
236 The Travelers Companies ABD
247 Zurich İsviçre
254 Generali Group İtalya
262 Chubb ABD
266 Canada Life Kanada
278 Allstate Corporation ABD
281 Aviva İngiltere
283 Nippon Life Insurance Japonya
316 Poste Italiane İtalya
318 Fubon Financial Holding Tayvan
369 Munich Re Almanya
371 Tokio Marine Japonya
397 Prudential Financial ABD
404 Swiss Re İsviçre
435 AIG ABD
440 New China Life Çin
453 Aflac Inc. ABD
463 CNP Assurances Fransa
464 China Re Çin
466 China Taiping Hong Kong
497 Sompo Japan Nipponkoa Japonya