Sylvain Ducros: Türkiye’de büyümek artık tüm şirketin ortak tutkusu

Generali Sigorta Genel Müdürü Sylvain Ducros, şirketin Türkiye’de büyümesini bir zorunluluk olarak görüyor. Generali Sigorta’nın dijital altyapısının büyüme için kendilerine yeterli fırsatı sunduğunu söyleyen Ducros, çalışan ve acentelerin bu ortak tutkuda buluştuğunu söyledi.

Ducros, şirketin web sitesi ve dijital uygulamalarını ilk gördüğünde şaşkınlığını gizleyemediğini söyleyerek, yönetim ekibinin kendisi gelene kadar işleri çok iyi idare ettiğini de vurguladı. Sektördeki ilk röportajını Sigorta Dünyası’na veren Ducros, Türkiye’deki 150 yıllık varlıklarının dayanıklılıklarının ispatı olduğunu ve müşterilerle on yıllar boyunca en iyi hizmeti buluşturmak istediklerini sözlerine ekledi. 

**********

Mösyö Ducros, öncelikle Türkiye’ye hoş geldiniz ve yeni göreviniz hayırlı olsun. Dünyadaki en büyük sigorta oyuncularından Generali’nin ülkemizdeki yöneticilerine sorduğumuz klasik soruyla başlayalım: Türkiye’de bir buçuk asırdır var olan Generali bir türlü dünya genelindeki büyüklüğüyle orantılı bir paya ulaşamadı. Bundan sonrası ne olur sizce?

Generali Türkiye’de büyümeli ve aslında bu bizim için bir zorunluluk. Gördüğüm kadarıyla Türkiye pazarında potansiyel yüksek ve bu pazarda Generali’nin tutkusu şimdilik organik büyüme yönünde.

Generali Grubunun açıkladığı güncel sonuçlar, COVID-19 krizine karşı çok dayanıklı olduğumuzu gösteriyor. Grup hızlı büyüyen pazarlarda yatırım düşünmediğini yeniden vurguladı. Ancak Türkiye’nin de içinde bulunduğu bu pazarlarda iş modelimize entegre olabilecek, fiyatı uygun bir fırsat çıkarsa elbette değerlendirecektir. Benim kişisel görüşüm, önümüzdeki yıl Türkiye’de organik olarak büyüyeceğiz, bunun için yeterli kapasiteye sahibiz. İyi bir takımımız, gelişmiş bir sistemimiz var ve iyi hizmet veriyoruz. Bunların yanı sıra otodan konuta ve hatta tamamlayıcı sağlığa kadar rekabetçi ürünlerimiz de var. Ayrıca müşterilere oto, konut ve KOBİ segmentlerinde farklı seçenekler sunan modüler ürünlerimizle de pazarda fark yaratıyoruz. Yüksek IT kapasitemizle acentelerimize dijital alanda verdiğimiz desteği de sürdürmeyi amaçlıyoruz.

 “Türkiye’nin potansiyeli yüksek”

Bunları şunun için söylüyorum: Generali Sigorta olarak organik büyüme için yeterli varlığımız bulunuyor. Ancak Grup ihtiyaçlarına ve gelişim stratejilerine uyan bir fırsat elbette değerlendirilir. Grubumuz Asya ve Güney Amerika gibi büyüyen pazarlarda genişlemeyi sürdürmek istiyor. Bence bunlara gelişen bir pazar olan Türkiye’yi de ekleyebiliriz. Türkiye pazarı pandemi sürecinde ciddi bir büyüme gösterdi. Grup gibi ben de Türkiye’de hâlâ yüksek potansiyel olduğunu ancak bu potansiyelin uzağında olduğumuzu görüyorum. Türkiye genç ve yüksek bir nüfusa sahip. Ayrıca sigorta bilinci hiç de az değil. Zaten bu yüzden 150 yıldır bu ülkede varlığımızı koruyoruz. Bu, Türkiye’deki dayanıklılığımızın da bir göstergesi. Ancak mevcut durumumuz Generali’nin bu pazardaki tutkusuyla paralel değil. Gerçekten de daha çok paya sahip olup, pazarda daha dikkate değer bir şirket olmamız gerekiyor.

Daha özel bir soruyla devam etmek istiyorum. Generali Sigorta 1 yıl CEO’suz yönetildi, yani sizi tam 1 yıl bekledi. Nasıl bir yapıyla karşılaştınız? Sizce işiniz zor mu?

Şirket yönetimi bir takım işidir. Önceki CEO başarılı oldu ve grupta daha iyi bir pozisyona geçti. Generali Sigorta’ya ilk geldiğimde etkilendim çünkü güçlü bir takım ve yönetimle karşılaştım. Bu çok zorlu koşullarda iyi iş başarmışlardı. 2019’da dünyadaki ekonomik yavaşlamanın üstüne 2020 başlarında bir de pandemi gelmişti. Bu dönemde şirket uzaktan başarıyla yönetildi. Hizmette hiçbir gerileme olmadı. Hâlâ tamamen evlerden çalışıyoruz ve müşterilere ve iş ortaklarımıza sağladığımız hizmette hiçbir aksama yaşanmadığını söyleyebilirim. Gayet iyi bir iş çıkardık bu süreçte.

Şunu açıkça ifade etmek isterim, güçlü bir kuruluşa geldim. Şirketimizde Türkiye’de büyümek için yüksek bir tutku ve hırs bulunuyor. Her pazarda olduğu gibi bazı güçlüklerin bulunduğu bu pazarda daha önemli bir oyuncu olmak istiyoruz.

Bu yılı Generali Sigorta, sektör gibi kârlı geçirdi ama farklı güçlüklerin beklendiği gelecek yıl nasıl olacak sizce?

2020 pandemi koşulları nedeniyle hasar frekansının düştüğü bir yıl oldu. Biz bu düşüşe müşterilerin faydasına olacak şekilde yaklaşmak istedik ve onların lehine fiyat ayarlaması yaptık. Hızlı reaksiyon gösterdiğimiz, çabuk adapte olduğumuz ve potansiyel kârı müşteriler için daha iyi fiyata dönüştürmeye çalıştığımız bir yılı geride bıraktık.  Grubumuz 2020’de güçlü sonuçlar elde edip COVID-19 döneminde dayanıklılığını arttırdı. Bunu Generali Sigorta olarak Türkiye’de de başardık. Dayanıklılığımız ve rezervlerimiz Grup’un beklentileri paralelinde gerçekleşti.

2021’de büyümeyi hızlandırmayı amaçlıyoruz ve bu, büyümek için yatırım yapacağımız anlamına da geliyor. Globalde ve Türkiye’de pazarlama kampanyamız başladı ve büyüme amaçlı pazarlama aktivitelerimiz 2021 içinde de devam edecek.

Dijital platformumuzu ve acente platformumuzu geliştirmek istiyoruz. Ürünlerimizi müşteri ihtiyaçları doğrultusunda geliştirmek de önceliğimiz durumunda. Modüler ürünler üzerinde ciddi çalışmalar yapıyoruz. Oto dışında konut ve KOBİ’ler için modüler ürünler üzerinde çalışıyoruz. Tamamlayıcı sağlık da yine 2021’de geliştirmek istediğimiz bir ürün. Bunların yanı sıra markamızı da güçlendirmek istiyoruz ve tüm bunlar için de yatırım gerekiyor.

Acente ve müşterilerin hayat boyu ortağı

Dijital varlığımızı acentelerimizle birlikte daha da güçlendireceğiz. Onların ve müşterilerimizin hayat boyu ortağı olmak istiyoruz. Aynı zamanda hem acentelerimizin hem de müşterilerimizin şirketin sürdürülebilir bir gücü olduğundan emin olmaları gerekiyor. Biz çok eskiden beri buradayız ve daha on yıllarca varlığımızı sürdürmek, şirketi büyütmek istiyoruz. Bunun için de uygun yatırımları yapıyoruz. Tekrar vurgulamak gerekirse, daha on yıllarca müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu yerde, yanlarında olmak istiyoruz.

Zor bir dönemde hiç tanımadığınız bir ülkeye geldiniz. Yeni geldiğiniz bir ülkede genel müdürü olduğunuz şirketi evden yönetmek zor olmuyor mu?

Elbette böyle bir başlangıcı ofiste yapmak evde yapmaktan kolay olurdu. COVID-19’dan sonra durum bir daha eskisi gibi olmayacak. Bu, işveren perspektifi için de geçerli. “Smart working” olarak adlandırılan sürece biz Generali olarak 2017’de geçmiştik. Ancak haftanın beş günü “smart working” bence şu anda mantıklı değil çünkü işimiz insani teması gerektiriyor. Sigortacılık; müşteriler, çalışanlar ve ortaklarımızla karşılıklı temasa dayanıyor. Müşterilerimizi koruyacak ürünler satıyoruz ve kısacası bu bir insani endüstri. Benim için de insani temas oldukça önemli. Sadece çalışanlarımızı tanımak için değil, aynı zamanda ortaklarımızı, acentelerimizi ve hatta müşterilerimizi tanımak için fiziki temasın değerli bir unsur olduğunu düşünüyorum. Evden çalışma şu an için geçerli ama uzun vadede insani temas öne çıkacak.

Biz aslında şirket olarak evden çalışma konusunda hayli başarılıyız. Generali Sigorta bu teknoloji temelli iş ortamına oldukça hazırlıklıydı. Hiçbir kesinti olmadan süreci uzaktan rahatlıkla yönettiğimizi söyleyebilirim.

Tüm bunların yanı sıra ekip arkadaşlarımla ve acentelerimizde düzenli toplantılar gerçekleştiriyoruz. Maalesef şu aşamada şartlardan dolayı yüz yüze görüşemiyoruz. Ancak süreci bu şekilde yürütmek işimizde bir kesintiye yol açmıyor. Çünkü söylediğim gibi takımımızın bakış açısı ve sahip olduğumuz teknoloji açısından yaşanan sürece hazırlıklıydık.

İnsanlarla iletişim kurmayı seven bir yapım var. Önümüzdeki aylarda çok daha sık karşılıklı iletişime girebileceğimizi umuyorum.

Koronavirüsün önümüzdeki yıla etkileri ne ölçüde olur sizce?

Koronavirüsün 2020’ye olan etkilerini konuştuk; hasar düşüklüğünden ötürü bazı finansal fırsatlar sundu ancak büyümeyi olumsuz etkiledi. Finansal zorluklar dünya çapında önümüzdeki yıl da devam edecek. Ne oranda etkileyeceğini tahmin etmek zor olsa da, önümüzdeki yıllarda büyüyeceğimiz konusunda biz kendimize güveniyoruz. Generali Sigorta olarak sürdürülebilirliğimizi güçlendirip müşterilerimizi doğru ürün ve hizmetle buluşturmaya devam edeceğiz. Süreç belirsizlikler barındırsa da Türk ekonomisinin de temellerine güveniyorum. Bu yüzden, potansiyeli de göz önüne aldığımızda bu pazarda büyüyeceğimiz konusunda şirketimize, pazara ve Türkiye’ye güvenimizin tam olduğunu söyleyebilirim.

Son olarak neler söylemek istersiniz?

Generali Sigorta, Grup’un beklentilerini bu zorlu yılın getirdiği şartlara rağmen karşıladı. Müşterilerimiz ve iş ortaklarımızın hayat boyu ortağı olmayı sürdüreceğiz. Oto branşlarının yanı sıra diğer branşlardaki büyüme hızımızı da arttıracağız.

Dijital altyapımız çok iyi; web sitemizi ve mobil uygulamamızı ilk gördüğümde oldukça etkilenmiştim. Acente portalımız da çok iyi. Acentelerimize, dijitalin neden önemli olduğunu, dijital dünyada varlık göstermelerinin işlerine ne tür faydalar sağlayacağını anlatıyoruz. Onlara içerik, sosyal medya ve web sitesi desteği de sunuyoruz. Dijital bizim için sadece web sitesi demek değil, şirketin tüm altyapısı anlamına geliyor. Dijital dönüşüm acentelerle birlikte olmalı. Bu pazar acente pazarı. Onlarla birlikte yürümeye devam edeceğiz.

Acentelerimize, dijitalin neden önemli olduğunu, dijital dünyada varlık göstermelerinin işlerine ne tür faydalar sağlayacağını anlatıyoruz. Onlara içerik, sosyal medya ve web sitesi desteği de sunuyoruz. Dijital bizim için sadece web sitesi demek değil, şirketin tüm altyapısı anlamına geliyor. Dijital dönüşüm acentelerle birlikte olmalı. Bu pazar acente pazarı. Onlarla birlikte yürümeye devam edeceğiz.

Ducros’la söyleşimizi pandemi koşulları nedeniyle canlı bağlantı yoluyla yaptık.

 

 Ortak kelimelerin çokluğu Ducros’u şaşırttı

Türkçe derslerine başladım ama zor bir dil olduğunu söyleyebilirim. Ancak mantıklı bir dil ve olumlu tarafı şu ki, Fransızca ve Türkçe’de ortak olan çok kelime var, buna şaşırdım; eşarp, pantolon, gardrop… Çabuk öğrenmek için elimden geleni yapacağım ama uzun bir süreç olacak gibi geliyor. Ancak dili öğrenmek kültürü daha iyi tanımanın da bir koşulu, o yüzden de önemli.

Sylvain Ducros kimdir?

1975 yılında Fransa’da dünyaya gelen ve 6 ülkede farklı şirketlerde görev alan Sylvain Ducros, sigorta ve reasürans sektöründe 20 yıllık deneyime sahip. Ducros, Fransız Aktüerya Enstitüsü’ne (Institut des Actuaires – IA) kayıtlı bir aktüer ve ayrıca Aktüerya Bilimleri alanında yüksek lisans derecesine sahip.

Sylvain Ducros, sigorta sektöründe yaklaşık yirmi yıl boyunca AXA Grup’ta, hem Avrupa’da hem de Güney Doğu Asya’da hayat dışı kuruluşlarda Baş Aktüer, Finanstan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve Teknikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı gibi pozisyonlarda çalıştı. Son görevinde Finanstan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı ve Teknikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı rollerine ek olarak, Endonezya’daki Mandiri AXA General Insurance Bhd’nin Yönetim Kurulu Üyeliğini de yaptı.

2019 yılında Tayland pazarında online araç sigortası sağlayan ve Tayland’da önde gelen bir Fintech olan Roojai.com’da Finanstan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yaptı. Sylvain Ducros, 14 Eylül 2020 tarihi itibarıyla Generali Sigorta Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü olarak atanarak Generali ailesine katıldı.