Cemal Kişmir: Riskten kaçındırıcı bir sektöre doğru yol almamız gerekiyor

TSB YK Üyesi ve BNP Paribas CEO’su Cemal Kişmir, “Eğer ki dönüşümü, ürün geliştirmeyi riskten kaçındırıcı şekilde konumlarsak, sigortacılık sadece ürün değil servis de sağlayan bir sektör olacak.” dedi.

Türkiye Sigorta Birliği (TSB), “Geleceği Birlikte Şekillendiriyoruz” başlığı altında düzenlediği ‘Dağıtım Kanalları Paneli’ne katılan TSB YK Üyesi ve BNP Paribas CEO’su Cemal Kişmir, “Sigortacı olarak biz müşterinin riskini satın aldığımızı dijital alanda daha iyi göstermeliyiz.” diye konuştu. “Hayatımıza baktığımızda dijital olarak başlayan yolculuğumuz yeni bir sürat kazandı.” diyen Cemal Kişmir sözlerini şöyle sürdürdü: “Bizim hayatımız da zorluklarla beraber değişiyor. Bu değişimi 2 pozitif alanda görüyorum. Biri riskle ilgili farkındalığın artması. Riskin çok da uzak olmadığını müşteri ve potansiyel müşterilerimiz gördü. İkincisi ise dijital konusu. Dijitaldeki en büyük değişim ise sigortanın satılan değil alınan bir ürün haline geliyor olması.”

Bu değişiklikler göz önüne alındığında yapılması gerekenlerden bahseden Kişmir, “Her şeyin aynı kalması için bu değişim çok büyük. İş ve operasyon modelinde değişimin başladığı yer müşteri verileri. Bu verileri bilgiye dönüştürmek ve iş modellerinde kullanmamız önceliğimiz. Müşteri bilgisinin toplanması toplandıktan sonra bilgiye dönüştürülmesi ve hasar ve müşteri memnuniyeti başta olmak üzere operasyonel modellerde kullanılması son derece önemli. Verinin bilgi olduğu noktada, bu bilginin de tecrübeye aktarılması gerekiyor. Böylece müşteri deneyiminin yakından takip edilmesi gerekiyor. Süreç ve operasyonlar birbiriyle konuşturulabiliyor olmalı” şeklinde konuştu.

Dijital çok hızlı ilerliyor

Hayat sigortalarının ülkemizde Avrupa’daki seviyelere gelmiş olmamasının önünde 3 neden olduğunu belirten Kişmir, bu 3 öğeyi gelir seviyesi, eğitim seviyesi ve bankacılık sistemi olarak değerlendirdi. “Bireysel emeklilik sistemi doğaldır ki 2003’te kurulup güçlü bir şekilde devam etmesi hayat sigortalarını ikame etmiş görünüyor” diyen Kişmir, sözlerine şöyle devam etti: “Dijital çok hızlı ilerliyor. Tüketici tarafından büyük kabul görüyor. Sigortacı olarak biz müşterinin riskini satın aldığımızı dijital alanda daha iyi göstermeliyiz. Dijitalle beraber risk azaltıcı sektörden, riskten kaçındırıcı bir sektöre doğru yol almamız gerekiyor. Sigorta şirketi beni uyararak riskten kaçınmamı sağlayabilir ve sigortaya yakın tutabilir. Eğer ki dönüşümü, ürün geliştirmeyi riskten kaçındırıcı şekilde konumlarsak, sigortacılık sadece ürün değil servis de sağlayan bir sektör olacak.”