Selcen Gür: Elimizde slogan gibi hedefler olmalı

Reasürans Brokerleri Derneği Başkanı Selcen Gür, “Sigorta sektörü olarak elimizde slogan gibi hedefler olmalı. Mesela, tüm poliçeler dijital olsun, DASK’sız ev kalmasın gibi.” dedi. TBB Banka Sigortacılığı Çalışma Grubu Başkanı Neran Ballıkaya Bilgin ise, “Doğal afetlerden sonra DASK yaptırılması yerine bu bilincin oluşmasını sağlamalıyız. İletişim stratejileri geliştirmeliyiz. Sigortasız Olmaz serisi çok başarılı bir reklam serisiydi.” şeklinde konuştu.

Türkiye Sigorta Birliği (TSB), “Geleceği Birlikte Şekillendiriyoruz” başlığı altında düzenlediği ‘Dağıtım Kanalları Paneli’ne katılan Reasürans Brokerleri Derneği Başkanı Selcen Gür, “Gidişata yön vermek başka bir şey. Elimizde slogan gibi hedefler olmalı. Mesela, tüm poliçeler dijital olsun, DASK’sız ev kalmasın gibi. Sadece dijitalleşmeyi istemek bizi bir yere götürmek. Aynı oyunu oynayacaksak dijitalleşerek oynayacağız. Bunun bir anlamı yok. Biz artık oyunun modelini değiştirmeliyiz. Sadece trafik ve kasko konuşan, komisyon ve prime odaklanan bir sektör olmak yerine dayanışma içerisinde hedeflere ilerlemeliyiz” dedi.

Sektörde dijitalleşmeden önce var olan sorunların da düzenlenmesi gerektiğini dile getiren Gür, “Dağıtım kanallarında sağlıklı bir iş modeli gelişmeli. Bizim Z kuşağına ulaşmamız gerekiyor. Dijital dönüşümden istifade etmeliyiz. Sigorta ürünlerini tanıtıp, en iyi şekilde sunmalıyız. Sektörde dağıtım kanalları arasında anlaşmazlıkları düzeltmeliyiz” diye konuştu.

Risk analizi yapılmadan sigorta olmaz

Gür, “Bankaların sanayi işletmelerine kredi ünitelerini kullanarak sigorta yapmalarıdır. Hiçbir risk analizi yapılmadan, ezbere, kâğıt üzerinde poliçe kesilip; hasar olduğunda da ‘Kusura bakmayın, eksik sigorta var. Hasar ödenmiyor’ demek yanlış. Bu noktada müşteri, sigortaya nasıl güvenecek? Burada çok ciddi yaralar var. Bu yaralar giderilmeden biz istediğimiz kadar dijitalleşelim, bunun hiçbir anlamı yok. Önce bu yaraların giderilmesi ve düzeltilmesi gerekiyor” dedi.

Neran Ballıkaya Bilgin: Sigortacılarla beraber çalışmaya devam edeceğiz

TBB Banka Sigortacılığı Çalışma Grubu Başkanı Neran Ballıkaya Bilgin ise, pandeminin toplumun dijitale geçişi üzerinde son derece hızlandırıcı bir etki yaptığını belirtti. “Hepimiz artık alışverişten eğitime online durumdayız.” diyen Neran Ballıkaya Bilgin sözlerini şöyle sürdürdü: “İş hayatımızda da çok hızlı bir şekilde adapte olduk. Bu kazanımları kaybetmeyeceğiz. Yakın zamanda birkaç banka esnek çalışmayı kalıcı hale getirdi. Bu deneyim, bizlerin hayatlarının bir daha eskisi gibi olmayacağını söylüyor.”

Bankacılık tarafında dijitalleşmenin hızlı bir şekilde başladığını hatırlatan Bilgin, 2018 sonunda 44 milyon olan aktif dijital bankacılık müşterisi sayısının 66 milyona yükseldiğini ifade etti. Bilgin, sigortacılık tarafıyla ilgili de açıklamalarda bulundu: “Pandemi sırasında dijital imkanların daha fazla olmasını hayal ettik ve sigorta ürünlerinin bu kanallardan satışını hızlandırdık. Bankacılıkta uzaktan müşteri edinmenin önü açılmış oldu. Bu ihtiyaçtan gelen müşteriyle yüz yüze gelme yöntemleri yerine sanal, görüntülü bir ilişki yöntemi doğru geçiyoruz. Sigortaya bakacak olursak uzaktan ekspertiz ve uzaktan hasar gibi yöntemler sigorta şirketlerinin çok memnuniyet sağlayan uygulamaları oldu. Biz aslında bankalar olarak sigorta ürünlerinin satışında tahsilat ve tazminat süreçlerine kadar sonuç odaklı ve kesintisiz bir hizmet olarak sunulması vizyonuyla ilerliyoruz. Sigorta şirketleriyle işbirliğimi sonucunda en iyi tecrübeyi müşterilerimize sunmaya devam edeceğimizi söyleyebilirim. Bununla beraber ortak veri yapısı ihtiyaçlarımızda da sigortacılarla beraber çalışmaya devam edeceğiz.”

Sigortasız Olmaz serisi çok başarılı bir reklam serisiydi

Hep beraber sektörü büyütecek her türlü güç birliğinin fayda sağlayacağını da sözlerine ekleyen Bilgin, “Doğal afetlerden sonra DASK yaptırılması yerine bu bilincin oluşmasını sağlamalıyız. İletişim stratejileri geliştirmeliyiz. Sigortasız Olmaz serisi çok başarılı bir reklam serisiydi. Bu tarafta büyüyecek çok yol var. Biz tüm kanallarla beraber bu diyaloga katılmaya hazırız. Yapısal dönüşümün güçlenmesi adına banka ve sigorta sektörünün beraber çalışması çok daha güzel sonuçlara imkan verecektir” dedi. Müşterilerin hızlı, online, basit ve anlaşılır ürün istediklerini de belirten Bilgin, “Ülkemizde sigorta ortak veri platformlarının güçlendirilmesi, yetkin insan kaynağına yatırım yapılması sonrasında inovasyon anlamında güzel sonuçlar alınmasına yol açacaktır. Elektrik scooterlar gibi hayatımıza giren tüm ürünler sigorta geliştirilebilen ürünler. Bu ürünlerin artık kişiselleştirilmiş tarz çıktığını görüyoruz. On-demand, kullandığın kadar öde modelleri gelecek yıllarda hem dünyada hem de ülkemizde yaygınlaşacak” bilgisini paylaştı.