COVID, sigortacılığın “kendini yeniden yaratması” için bir fırsat

EY’deki analistler, COVID-19 salgınının küresel sigorta endüstrisi için “kendini yeni toplumsal gerçekler ve pazar ihtiyaçları doğrultusunda yeniden oluşturma” fırsatı sunduğuna inanıyor.

Yeni bir raporda EY, pazar genelinde pozitif ivmeyi yeniden inşa etmek için sigorta yönetimi içinde daha yaratıcı düşünmenin gerekli olduğunu savunuyor.

Raporda, bu yenilenmenin dijital yeteneklere doğru sürekli geçişi, gelişen müşteri ihtiyaçlarına odaklanmayı, stratejiler ve operasyonlarda daha fazla çevikliği içermesi gerektiğine işaret edildi.

Ancak, bu karmaşık pazarda EY, en önemli risklerin ve en büyük büyüme fırsatlarının yakından iç içe geçtiği ve dönüşüm için yeni stratejiler ve yaklaşımlar gerektirdiği konusunda uyarıyor.

Analistler, re / sigortacıların amaçlarını yeniden tanımlamak ve geliştirmekle başlayarak, bu iklimde kendileri için değer yaratmaları için kritik olan üç zorunluluk önermekte.

Raporda, “Dünyanın yüksek performanslı bir sigorta sektörüne daha çok ihtiyaç duyduğu bir dönem hiç olmadı. Ancak, anı yakalamak ve büyümeye geri dönmek için, sigortacılar hangi ürünlerden sunduklarından, hangi pazarlara hizmet ettiklerine kadar temel stratejilerini rasyonelleştirmeli ve yeniden düşünmelidir. Amaç, sigorta şirketlerinin müşterilerinin yaşamlarındaki alaka düzeylerini artırmaları ve değişen ihtiyaçlara uygun yeni çözümler geliştirmeleri için yararlı bir çerçevedir.” denildi.

EY, re / sigortacıların daha çevik hale gelmek ve müşterilere daha akıcı deneyimler sunmak için pandeminin hızlandırdığı girişimler üzerine inşa etmesi gerektiğini söylüyor. Firma, bunun iş yapılarını optimize edeceğini, müşteriler için daha iyi sonuçlar sağlayacağını ve gereksiz maliyetleri ortadan kaldırmaya yardımcı olacağını savunuyor.

EY, “Ürün portföylerinden ve organizasyonel modellerden pazarlama ve satış programlarına kadar sigorta şirketlerinin yaptığı her şey, müşteri ihtiyaçlarına ilişkin derin iç görüler etrafında tasarlanmalıdır” ifadelerine yer verdi.