Gözler Suveyş Kanalı’nda, küresel tedarik zinciri büyük darbe aldı

Analistler, Süveyş Kanalı’nda devam eden kapalılığın COVID-19 salgınından bu yana zaten baskı altında olan küresel tedarik zincirleri için büyük olasılıkla önemli yansımaları olacağı konusunda uyardılar.

Allianz’ın ticari kredi ve alacak sigortası iştiraki Euler Hermes’in rakamları, kesintinin devam ettiği her gün küresel ticaretin 6 milyar ila 10 milyar dolar arasında ek maliyetten etkilenebileceğini gösteriyor. Mısır’dan geçen hayati önem taşıyan ticaret suyolu Salı gününden bu yana karaya oturmuş bir gemi tarafından bloke edildi ve şu anda rotadan geçmeyi bekleyen 150’den fazla geminin birikmesine neden oldu.

Gelgitin 400 metre uzunluğundaki 224.000 tonluk konteyner gemisini boşaltacak kadar yüksek olabileceği Pazartesi günü Ever Given adlı geminin hareket ettirmenin mümkün olabileceğine dair umutlar var. Ancak operasyona yardım eden uzman bir kurtarma şirketi, sürecin haftalar sürebileceğini söylüyor.

Ortalama olarak, normal şartlar altında her gün yaklaşık 50 gemi Süveyş Kanalı boyunca geçmekte, ancak bazen sayı bundan çok daha yüksek olabiliyor ve küresel ticaretin yaklaşık% 12’si 120 millik kanaldan geçmekte.

Lloyd’s List’e göre, engelin kaldırılması için gereken her gün, 9 milyar dolarlık ek mala zarar verecek. Kaba hesaplamalar, batıya giden trafiğin günlük yaklaşık 5,1 milyar dolar değerinde olduğunu, doğuya giden trafiğin ise 4,5 milyar dolar değerinde olduğunu gösteriyor.

Zaten, uzman komisyoncu McGill and Partners, sigorta endüstrisinin Süveyş Kanalı’nda devam eden tıkanma nedeniyle 100 milyon doları aşan maliyetlerle karşılaşabileceği konusunda uyardı, ancak bu rakam muhtemelen her gün artmaya devam edecek.