Dünyanın en büyük 10 sigorta markasında Çin ağırlığı

Marka değerlendirme danışmanlık firması Brand Finance, dünyanın en iyi sigorta markalarını ortaya çıkardı. Çin’den Ping An, dünyanın en değerli sigorta markası konumunu korurken, China Life, Alman sigorta devi Allianz’ın önüne geçerek ikinci sıraya oturdu.

Brand Finance tarafından derecelendirilen en değerli 10 sigorta markası şöyle sıralandı:

1. Ping An (Çin) – 44.7 milyar ABD Doları
2. China Life (Çin) – 22,6 milyar ABD doları
3. Allianz (Almanya) – 20.2 milyar ABD dolar
4. AXA (Fransa) – 17,4 milyar ABD doları
5. CPIC (Çin) – 15.4 milyar ABD Doları
6. AIA (Çin) – 14.1 milyar ABD Doları
7. GEICO (Amerika Birleşik Devletleri) – 11.1 milyar ABD doları
8. Progressive (ABD) – 8,9 milyar ABD doları
9. PICC (Çin) – 8,8 milyar ABD Doları
10. Life Insurance Corporation of India (Hindistan) – 8.6 milyar ABD Doları

Rapora göre, en değerli 100 sigorta markasının toplam değeri, COVID-19 salgınının etkisiyle 2020’de 462,4 milyar dolardan 2021’de % 6 oranında gerileyerek 433 milyar dolara düştü.

Brand Finance Direktörü Declan Ahern, “Tahmin edildiği gibi, sigorta markaları, küresel ekonominin neredeyse durduğu ve genel olarak sektördeki yavaş gelişmeye kadar uzayan düşük faiz oranlarından salgının etkilerini müzakere ederken bu yıl büyük bir darbe aldı. Ancak, geçen yılki salgınla ilgili ilk tahminlerimizden daha iyi bir performans gösterdiler ve bu durumda dünyanın en iyi sigorta markaları dayanıklılığını gösterdi.” dedi.