Analitik sigortacılığın da geleceğini şekillendirecek

SAS Global Forum 2021, 18-20 Mayıs’ta Amerika, 19-20 Mayıs’ta Asya Pasifik ve 25-26 Mayıs’ta Türkiye’nin de içinde bulunduğu EMEA bölgelerinde çevrimiçi olarak gerçekleştirildi. SAS’ın kurucusu ve CEO’su Jim Goodnight açılış konuşmasında 2020’nin sektörler ve şirketler için ayakta kalma yılı olduğunu, 2021’inse gelişim yılı olacağını söyledi. Goodnight, SAS’ın son dönemdeki başarılarından söz ederek, pazarın en hızlısı olan şirketin yeni bulut uygulaması SAS Viya’nın özelliklerinden de bahsetti. SAS Viya’nın bankacılık alanında sunduğu başarılı çözümlerden Citibank örneğini anlatarak söz eden Goodnight, SAS’ın COVID-19 pandemisiyle mücadelede kullanmak için yapay zeka ve makine öğrenimi kullanılarak geliştirdiği teknolojik aracı da anlattı. Sağlık sistemlerinin dünya genelinde bu tür araçlara ihtiyaç duyduğunun altını çizen Jim Goodnight, son olarak veri okur yazarlığının günümüzdeki önemini vurgulayarak, SAS’ın bu konuda ürettiği projeleri anlattı.  

Jim Goodnight’tan sonra veri analitiğinin psikolojik sağlığın iyileştirilmesindeki kritik önemi vurgulanarak, verinin psikolojik sağlığın yönetilmesindeki yeni değer olduğu belirtildi. Sağlık sektöründe bir ayda yapılan işlerin veri analitiği sayesinde artık birkaç güne indiği de belirtilerek, spor alanında yapay zeka ve veri analitiğinin etkin kullanımı örneklerle paylaşıldı.  

SAS: Şeffaflık ve güven 

Daha sonra söz alan SAS Başkan Yardımcısı Bryan Harris, analitiğin insanî gelişimin kalbinde olduğunu söyleyerek, “Şeffaflık ve güveni destekleyen SAS’ın amacı, analitiği her yerde ve herkes için hazır hale getirmek” dedi. Herhangi bir yerdeki tüm verileri incelemek için yatırım yaptıklarını söyleyen Harris, dijitalin çeviklik getirdiğini ve yeni normali keşfetmeye yardımcı olduğunu sözlerine ekledi. 

Forum’da sigortacılıkla ilgili de bir panel yapıldı. Panelde, sürekli online olan dijital gençlerin bugün toplam müşterilerin dörtte biri olduğu söylenerek, 2040’a kadar yüzde 100’üne ulaşacağının altı çizildi. Sigortacılık sunumlarının devamında şu hususlara vurgu yapıldı: “Yeni dijital kullanıcı segmentinin ihtiyaçlarını iyi belirleyip onlara yeni yollarla, online ulaşmak lazım. Günümüzde telekom şirketleri ve Amazon gibi teknoloji şirketleri de sigorta sağlayıcısı durumunda. Artık sadece yıllık değil, günlük ya da hafta sonuna özel ürünler de sunulabiliyor. New York’ta kurulup dünyaya yayılmaya başlayan startup Lemonade insanlarla iletişim için yeni bir yol, yeni bir dil buldu. Bu gerçek bir değişim. Teknoloji şirketleriyle ortak işler çıkarılabilir. Sigortacılık farklı düzenlemeleri olan bir pazar olduğu için teknoloji şirketlerinden korkmamak gerekir, çünkü ancak ortaklaşa iş yapılırsa başarılı olunabilir. Endüstri büyük adımlarla değişiyor. Önümüzdeki 10 yılda dünya daha ilginç olacak. Sigorta şirketleri de değişim için şimdiden işe başlamalı. Dijitalleşme eski yöntemleri öldürmeyecek ama yeni kanallar, yeni pazarlar yaratacak. Analitik bu yeni sigortacılığın geleceğini şekillendiren önemli bir araç olacak Bu bir fırsat olarak düşünülmeli.” 

Sigorta panelinde ülkemizden Eureko Sigorta Data Studio – Data Scientist Chapter Lead Esra Korkmaz bir sunum gerçekleştirdi. Korkmaz, Eureko Sigorta’nın suistimal tespit yapısının detayları ve Eureko Sigorta’ya olan kazanımlarını başarı hikayeleriyle birlikte izleyicilerle paylaştı.  

Fortune 500’deki ilk 100’ün 91’i SAS müşterisi 

SAS Teknoloji Başkan Yardımcısı Gavin Day SAS’ın 2020’de 3 milyar dolar gelir elde ettiğini söleyerek, gelirin yüzde 27’sinin araştırma ve geliştirmeye yatırıldığını belirtti. Day, Fortune 500’deki ilk 100 şirketin 91’inin SAS müşterisi oyduğunu da sözlerine ekledi.