Uğur Gülen’in kaleminden: Sigorta sektörü önemli düzeyde yeni gelir yaratacak segmentleri ihmal etmemeli

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, teknoloji danışmanlık şirketlerinden Accenture’un sigorta sektörünü bekleyen gelişmeler, büyüyen yeni pazarlar ve buralardan elde edilecek yeni gelirlerle ilgili bir raporuna değindiği dikkat çeken bir yazı kaleme aldı.

Uğur Gülen, linkedin hesabından yayınladığı “ Sigorta sektörü önemli düzeyde yeni gelir yaratacak segmentleri ihmal etmemeli” başlıklı yazısında şu ifadelere yer verdi:

 

Dünya bir pandemi döneminin ikinci yılını yaşıyor ve ekonomi bazı canlanma belirtileri gösterse de durgunluğun etkileri hâlâ ağır bir şekilde hissediliyor. Ama aynı zamanda sektör olarak şimdiden önümüzde yeni ufuklar açılıyor. Önde gelen teknoloji danışmanlık şirketlerinden Accenture’un sigorta sektörünü bekleyen gelişmeler, büyüyen yeni pazarlar ve buralardan elde edilecek yeni gelirlerle ilgili bir raporuna rastladım.[1] “Sigorta Gelirleri Görünümü 2025: Dayanıklılık için İnovasyon Yapın” başlıklı raporda ilginç veriler ve değerlendirmeler yer alıyor.

Accenture’un değerlendirmesine göre, 2020 ve 2025 arasında küresel sigorta sektörünün cirosunun 1,4 trilyon ABD doları artması bekleniyor. Bu büyümeden pay alabilmek ve değer zincirindeki yerini korumak için şirketlerin inovasyona yönelmesi ve bu alanda yatırımlarını aksatmaması önem taşıyor. Raporda sigortacıların yeni gelir olanaklarından yararlanmak ve inovatif, dijital müşterileri elde tutmak için neler yapabilecekleri üzerinde duruluyor. Sadece teknolojik ürün ve hizmetlerin yarattığı katma değer 200 milyar ABD dolarını bulacak. Ancak bunun da ötesinde yeni şekillenen segmentler ve pazarlar inovasyona yatırım yapan şirketlere önemli ölçeklerde bir gelir potansiyeli sunuyor.

Rapora göre bu alanların başında sağlık ve hayat ürünleri ve hizmetleri yer alıyor. Özellikle yaşlanan nüfuslar için oluşturulan akıllı sağlık ürün ve hizmetleri ile burada 120 milyar ABD doları seviyesine çıkma potansiyeli taşıyan bir pazar yer alıyor.

İkinci bir alanı kaynakların paylaşıldığı iş modelleri üzerine kurulan paylaşım ekonomisi, iklim değişikliği ve siber tehditlerle ilgili geliştirilecek ürün ve hizmetler oluşturuyor. Accenture’a göre bu alandaki potansiyel gelir 115 milyar ABD dolarına ulaşıyor.

Üçüncü olarak teknolojinin geleneksel kaza ve hasar ürünleriyle entegrasyonundan doğacak yeni gelirler geliyor. Yeni teknolojilerle ortaya çıkan akıllı oto, akıllı ev ve akıllı üretim gibi gelişmelere uygun ürün ve hizmetlerin potansiyeli 120 milyar ABD doları olarak değerlendiriliyor.

Yeni gelir kaynakları yaratan dördüncü alan olarak raporda dağıtım ve pazarlama üstünde duruluyor. Buna göre büyük teknoloji ve sigorta teknoloji (insurtech) şirketlerinin bu alandaki ağırlığını artırmak, küçük ticari sigortaların satışlarını doğrudan yapmak gibi uygulamalar sigorta sektörü için 125 milyar ABD doları düzeyinde gelir potansiyeli yaratıyor.

Accenture raporunda rekabet avantajı sağlamak için veriye dayalı bilgilerle inovasyon yapmanın sigorta şirketlerine güç kazandıracağı ve dayanıklılık sağlayan bir iş stratejisi sunacağı vurgulanıyor. Tabi bu dayanıklılığın uzun vadeli olabilmesi için her sigortacının kendi özgün ihtiyaçları olacağını ve müşterilerin kendileri için özgün yaklaşımlar bekleyeceğini unutmamak gerekiyor.

 

[1] https://www.accenture.com/us-en/insights/insurance/revenue-landscape-2025-innovate-for-resilience