Sigorta Yaptırmayacak Kadar Zengin misiniz ?

HDI Sigorta Sağlık ve Finansal Ürünler Satış Direktörü Barış Tabakoğlu, linkedin hesabında dikkat çeken bir paylaşımda bulundu. Tabakoğlu, Sigorta yaptırmayacak kadar zengin misiniz ? sorusunu sorarak,  içinden geçilen dönemlerde sigorta yaptırmama refleksi gösteren ve fiyatlardan dem vuran müşterilere kaybedeceklerini iyi anlatmak ve doğru soruyu sormanın önemine işaret etti.

Tabakoğlu’nun paylaşımı şöyle:

Sigorta sektöründe olanların bildiği bir slogan vardır. Sigorta yaptırmayacak kadar zengin misiniz ?
Ekonominin iyiye gitmediği ve alım gücünün düştüğü dönemlerde sigortanın önemi daha da artıyor. Bugün birçoğumuz elimizde bulunan mevcut bir değerimizi sattığımızda yerine koymakta zorlanıyoruz. Satın alma gücümüz düştükçe elimizdeki değerleri korumak daha önemli oluyor. Bu dönemlerde sigorta yaptırmak bir tercih değil zorunluluk olmalı.
Ödeme gücü düşse de doğru danışmanlık alındığında her bütçeye uygun sigorta çözümleri sektörde var. Satın alma gücü düşen müşterilere poliçe yaptırmama refleksinden uzaklaştıracak alternatif çözümlerin sunulması önemli. Bu sebeple normal dönemlerde çok hatırlanmayan alternatif seçenekler ön plana çıkmalı.

Örneğin; bütçem yetmiyor diye kasko poliçesi yaptırmayan bir sigortalı için büyük riskleri güvence altına alan pert kasko, konut poliçesi yaptırmayan bir sigortalı için ilk ateş konut ürünleri, sağlık sigortası yaptırmayan bir sigortalı için ise yatarak tedavileri kapsayan TSS poliçeleri ön plana çıkabilir. Bu tarz poliçeler daha düşük maliyetler ile içerikleri dahilinde müşterilerin değerlerini koruyabilir. Bu poliçelerin satın alınması ve satılması poliçe yaptırmama refleksini ortadan kaldırmaya yardımcı olacaktır. Sigorta aracılarının benzer seçenekleri gözden geçirerek alternatif arayan sigortalılara sunmasında fayda var. Birçok meslektaşım bu ürünleri/planları içeriklerinin daha kısıtlı olması ve hasarda sorun yaşama kaygıları ile tercih etmeyebilir. Ben şahsen doğru anlatılan ve zaman harcanan bir üründe sıkıntı yaşanmayacağını düşünüyorum. Yine bu tarz ürünleri satan meslektaşlarıma öneri olarak da ürünün içeriğini, hasar anında neleri ödeyeceğini kısaca anlatan bir maili müşterilerine göndermelerini ve tabiki bilgilendirme formunu mutlaka almalarını tavsiye ediyorum.

Belki biraz zahmetli gözüküyor ama yıllardır satışta olan biri olarak kaybedilen bir müşterinin yerine yenisini koymanın çok daha zor olduğunu biliyorum. Yine alternatif ürünler ile kaybetmediğimiz ve portföyümüzde tuttuğumuz bir müşteriyi de ileride daha üst planlara taşımanın avantajlarını da görünüyorum.

Sonuç olarak 1 her zaman 0’dan büyüktür. Bu dönemlerde sigorta yaptırmama refleksi gösteren ve fiyatlardan dem vuran müşterilere kaybedeceklerini iyi anlatmak ve belki en doğru soruyu sormak önemli; Sigorta Yaptırmayacak Kadar Zengin misiniz ?