“Ekonomik durum sağlık branşında sigortalının karar almasını etkiliyor”

Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kerem Erberk: Pandemi süreciyle tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de etkisini gösteren ekonomik belirsizliklerin devam etmesi halinde yüksek hizmet bedellerinin, ürün fiyatlarını yukarı yönlü etkilemesi bekleniyor. Bunun da sigortalıların satın alma kararlarını olumsuz etkileyebileceğini ya da daha ekonomik paketlere geçiş kararı almalarına neden olabileceğini düşünüyorum.

Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kerem Erberk daha kaliteli ve konforlu sağlık hizmeti talebinin, ülkemizde son yıllarda özel sağlık sigortacılığının gelişimini de etkilediğini söyledi. TSS prim üretiminin, 2021’de 2020’ye kıyasla yüzde 73,3 artarak 2,6 milyar lirayı aştığını hatırlatan Erberk, “2021 yılının son çeyreğinde ise ekonomide yaşanan dalgalanmalar ve yüksek enflasyon beklentisi, fiyatlama davranışları ve enflasyon görünümü üzerinde etki yarattı. Buna paralel olarak reel büyüme rakamlarının aşağı çekildiğini gördük. Geçtiğimiz seneye göre daha fazla prim üretilmesine rağmen bazı branşlarda, enflasyon da hesaba katıldığında reel değişimde düşüş meydana geldi. Ülkemizde, gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında ve gelir durumuna göre özel sağlık sigortası yaptırma potansiyeli olan kesim düşünüldüğünde, bu branşın sağlık finansmanı içindeki payı hâlâ düşük bir oranda. Pandemi süreciyle tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de etkisini gösteren ekonomik belirsizliklerin 2022’de de devam etmesi halinde yüksek hizmet bedellerinin, ürün fiyatlarını yukarı yönlü etkilemesi bekleniyor. Bunun da sigortalıların satın alma kararlarını olumsuz etkileyebileceğini ya da daha ekonomik paketlere geçiş kararı almalarına neden olabileceğini düşünüyorum. TSS ürününe olan genel talep artışının bireylerin uygun bütçeyle özel sağlık hizmetlerinden yararlanma ihtiyacının bir sonucu olduğunu söyleyebilirim” dedi.

Kerem Erberk, ÖSS ve TSS ürünlerinin içerik ve anlaşmalı kurum yönetimi açısından değerlendirildiğinde farklı dinamikler içerdiğini söyleyerek, “Kurum anlaşmaları ve yönetimi bakımından, ürünlerin yapısından kaynaklanan farklılıklar söz konusu olabiliyor. Sigortalılara, satın alınan poliçedeki hizmet kapsamının doğru aktarımı, olumlu müşteri deneyimi açısından çok önemli. Bu kapsamda müşterilerimizin deneyimlerini anlayarak memnuniyetlerini arttırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” şeklinde konuştu.

Avantajlı TSS kampanyaları

Anadolu Sigorta’nın 31 Mayıs’a kadar devam edecek Sağlıkta Bahar kampanyasından da bahseden Erberk, sözlerine şöyle devam etti: “Bütçeye ve ihtiyaca uygun ürünlerimizle gençleri buluşturmak, ülkemizde sigorta bilincini yaygınlaştırmak ve en önemlisi ekonomik zorlukların yaşandığı bu dönemde, müşterilerimizin bütçelerine de katkı sağlamak istedik. Kampanyamız, şirketimizden ilk kez TSS yaptıracak, 20-35 yaş aralığındaki ve sadece yatışlı plan tercih eden sigortalılarımızı kapsıyor. %50 indirimli fiyat avantajı sunuyoruz. Benzer şekilde, geçtiğimiz yıldan beri sürdürdüğümüz bir diğer kampanyamızda da sadece yatarak tedavi teminatlı paketlerimizden birine sahip olan özel sağlık sigortalılarımızın, şirketimizden ilk defa ayakta ve yatarak tedavi teminatlı TSS poliçesi almaları halinde yatarak tedavi teminatına %90 indirim uyguluyoruz.