SEMAtaverse sigortacılık ekosistemini Metaverse’e taşımaya hazırlanıyor

Sema Tüfekçiler ile Atlas Space’in sigorta şirketlerinin dönüşümü açısından önemli bir iş ortaklığına imza atarak hayata geçireceği SEMAtaverse, sigortacılık ekosisteminin tüm oyuncularını Metaverse dünyasına taşımaya hazırlanıyor.

İş dünyasının Metaverse’e kolaylıkla entegre olabileceği bir platform yapısı sağlayarak marka ve kurumları sosyalleşmenin yeni merkezi Metaverse’e taşıyan Atlas Space şimdi sigorta şirketlerinin dönüşümü açısından önemli bir iş ortaklığına Sema Tüfekçiler ile imza attı. Atlas Space’ın sunduğu teknolojik altyapı ile hayata geçecek SEMAtaverse, sigortacılık ekosisteminin tüm oyuncularını Metaverse dünyasına taşımaya hazırlanıyor.

Konu ile ilgili konuşan Sema Tüfekçiler şunları söyledi: “Sigorta sektöründe hem geçmişe dönük hem de anlık veriler vardır. Sektörün dijitalleşmesi bu verileri doğru anlamlandırmak adına son derece önemlidir. Son yıllarda dijitalleşme konusunda hızlı adımların atıldığı sigortacılık sektöründe Metaverse tüm deneyimi çok daha iyi bir noktaya taşıyabilir. Her şeyden önce tüm operasyonu tamamıyla dijital bir ortama taşımak herkes için karar verme süreçlerini hızlandıracağı gibi güvenlik konusunda da daha iyi bir deneyimi beraberinde getirecektir. Metaverse bu noktada risk kavramı ve risk değerlendirmesi anlayışını değiştirebilecek fırsatları beraberinde getiriyor. Bu bağlamda sigortacılık sektöründe satış-pazarlama-risk yönetimi gibi alanlarda kullanıcı deneyimi oluşturma konusunda sektöre ciddi katkılar sağlayacak. Metaverse ve bu dünyanın yeni nesil teknolojileri, müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlama ve kişiselleştirilmiş deneyimler oluşturma konusunda da artılar getirecek. Dahası Metaverse için ortak veri modelini kullanan genişletilmiş yapay zekâ ile çalışmak deneyim konusunda önemli bir fark yaratacak.”

Bu evrendeki rakamların bugün itibarıyla inanılmaz seviyelere ulaştığını belirten Tüfekçiler, Metaverse evreni hakkında şu bilgileri verdi: “Yılda 165 milyar kere avatarlara kostüm değiştirildi, bir oyun evreninde 25 milyon sanal öge oluşturuldu ve bunlar tam 5,8 milyar kez el değiştirdi. Artık buna bir oyun demek yeterli değil; deneyim ve etkileşim burada başlamış durumda. Ayrıca Türkiye’deki kullanıcıların da bu dünyaya oldukça yakın olduğu ortada. Bir platform içerisindeki arsa satışında Türkiye’nin parsel alımı konusunda birinci sırada olduğu ifade ediliyor. Dolayısıyla burada bir ekonominin de oluşmuş olduğunu belirtmek mümkün. Bu dünyaya geçiş ile birlikte yeni nesil sigorta ürünlerinin de ortaya çıkması muhtemel. Öyle ki NFT sigortası daha önce düşünülmemiş bir kavram olarak karşımıza çıkıyor. Sigorta sektörü, bütün süreçleri dijitalde yönetilebilen ve otomatikleştirmeye son derece müsait bir sektör. Dolayısıyla sigorta sektörü burada öncü konumlanmasını yapabilir ve en konvansiyonel endüstri olarak, Metaverse’te öncü konumda yerini alabilir.”

Sigorta ünlüleri Metaverse’te inşa edilen dünyanın caddelerinde dolaşacak

Marka ve kurumların geleneksel iş hayatını dijitale taşımalarına destek olmanın yanı sıra sanat, eğlence, sanal ve sosyal etkileşim gibi farklı katmanlarla buluşturarak iş dünyasının Metaverse’e kolaylıkla entegre olabileceği platform yapısı sağlayan Atlas Space’in desteği ile hayata geçecek SEMAtaverse, Metaverse evreninde sigortacılık endüstrisini yeni nesil teknolojiler ile yapılandıracak. Dijital dönüşüm konusunda farklı endüstrilere göre nispeten daha yavaş adımlarla yol alan sigortacılık sektörünün yeni nesil kullanıcılarının dünyasına entegre olabilmesi adına önemli bir rol oynayacak. SEMAtaverse evreninin yolculuğu bir broker şirket ile başlayacak. Sigorta sektöründeki önemli isimlerin avatarları Metaverse’te inşa edilen dünyanın caddelerinde dolaşacak.

SEMAtaverse içinde sigorta, ekspertiz ve asistans şirketleri, aracılar, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, eğitim kurumları ve TSB çatısı altında bulunan tüm kurum ve kuruluşlar yer alabilecek. Sigorta sektörünün en temel ilkesi olan güven, özellikle Z kuşağının zihninde, bu oyunlaştırılmış ancak birebir gerçeğin aynası olan evren içinde otomatik olarak oluşturulacak ve gelecek nesillere sigorta bilinci daha kolay kazandırılacak.

“Sigortanın tabana ve yeni jenerasyona yayılmasında etkili bir yol olacak”

Atlas Space Kurucu Ortağı Ahmet Burçin Gürbüz, “İnternetin dünyamıza geldiği ilk yıllarda yaşamış olduğumuz heyecanı bu yeni dönem ile bu evrende yaşıyoruz. Bu heyecanımız sigorta sektörüne güçlü bir ivme kazandırarak sigortanın tabana ve yeni jenerasyona yayılmasında etkili bir yol olacak. Sigorta sektörünün bu konuda önderlik ediyor olması benim için ayrıca bir gurur kaynağı olacak. Sektörümüzün ne kadar çevik güçlü ve adaptasyon kabiliyeti yüksek olduğunu yeni nesillere göstermek üzere bu evrende herkesin bir an önce yerini almasını temenni ediyorum” dedi.

“Networking dinamikleri bu yeni dünya düzeninde oldukça önem kazanıyor”

Atlas Space CCO’su Erdal Uzunoğlu ise şunları söyledi: “Tüm bunların yanında anlamlı insan etkileşimi olarak ifade edebileceğimiz networking kavramı da yeni bir boyut kazanıyor. Günümüzde tüm iş kollarında önemli bir iş ve liderlik bileşeni olarak konumlanan ‘networking yetkinlikleri’ artık çok daha geniş imkânları olan Metaverse platformunda da kullanılabilecek. Tutum, dinleme yeteneği, kısa ve etkili anlatım, ses mimikleri gibi networking dinamikleri bu yeni dünya düzeninde oldukça önem kazanıyor. Tüm sektörlerde kabul edilen networking etkisi, hiç şüphesiz ki sigortacılık sektöründe de vazgeçilmez bir başarı unsuru olarak yerini aldı. Zira manalı insan etkileşimi, güven kazanmak ve tüm iş hedeflerine çok daha hızlı ulaşmasında önemli rol oynuyor.”