170 milyar dolarlık küresel sigorta primi risk altında

Yeni bir Accenture raporuna göre, önümüzdeki beş yıl içinde, olumsuz tazminat talebi deneyimleri nedeniyle 170 milyar dolara kadar sigorta primi risk altında olabilir.

****

Accenture’ın 25 ülkede 6.700’den fazla poliçe sahibi, 12 ülkede 120’den fazla hasar yöneticisi ve 900’den fazla ABD’li sigortacıyla yaptığı ankette son iki yılda poliçe sahiplerinin yüzde 31’i olumsuz tazminat talebi deneyimleri nedeniyle memnuniyetsizliğini bildirdi.

Araştırmaya göre, tazminat talebi sahiplerinin yüzde 31’inin son iki yıldaki ev ve otomobil sigortası hasarlarını işleme deneyimlerinden tam olarak memnun olmadığı ortaya çıkarken, sigortalıların yüzde 60’ı hasar süreci hızı, yüzde 45’i ödeme konusunda sorun yaşadığını belirtti.

Şirketlerinin hasar hizmetinden memnun olmayan sigortalıların yüzde 30’u son iki yıl içinde şirket değiştirdiğini söylerken yüzde 47’si bunu yapmayı düşündüklerini belirtti. Şirketlerin hizmetlerinden memnun olmadığını bildiren sigortalıların ödediği primler yıllık 34 milyar doları buluyor. Bu da önümüzdeki beş yıl içinde 170 milyar dolarlık prim üretiminin risk altında olduğunu gösteriyor.

Ankette sigorta endüstrisinin en son piyasa dinamiklerine, yeni rakiplerin baskısına ve sigortacıların karşılaştığı zorluklara nasıl tepki verdiği de araştırıldı. Ankete katılan hasar departmanı yöneticilerinin yüzde 79’u, makine öğrenimine dayalı otomasyon, yapay zeka ve veri analitiğinin hasar yönetimi zincirine değer katabileceğine inandıklarını söyledi. Hasar yöneticilerinin yalnızca yüzde 35’i kuruluşlarının bu teknolojileri kullanma konusunda ileri düzeyde olduğunu bildirdi. Araştırma, sigorta şirketlerinin yaklaşık yüzde 65’inin, yapay zeka tabanlı uygulamalara ve otomasyon teknolojilerine odaklanarak önümüzdeki üç yıl içinde bu teknolojilere 10 milyon dolar veya daha fazla yatırım yapmayı planladığını söyledi.

Araştırma, sigortacıların yapay zeka teknolojilerini benimsemesiyle işletme maliyetlerinin düşürülebileceği ve 2027 yılına kadar yaklaşık 160 milyar dolarlık verimlilik kazancı sağlanabileceği belirtiyor. Araştırma, sigortacıların şu anda yaşlanan sistemlerde ve verimsiz süreçlerde zaman kaybederken, zamanlarının yüzde 40’ının kendi işleri dışındaki faaliyetlere harcadığını ortaya çıkardı.