SAS: Sigorta sektörü 1,8 trilyon dolarlık koruma açığı zorluğuyla karşı karşıya

SAS Economist Impact anketi, yöneticilerin %78’inin açığı kapatmayı etik bir görev olarak gördüğünü ve açığı kapatmanın birincil yolu olarak teknolojinin ortaya çıktığını ortaya koydu.  Economist Impact ve veri analitiği ve yapay zeka yazılımı sağlayıcısı SAS’ın yeni araştırmasına göre, küresel sigorta yöneticileri, sektörün 1,8 trilyon ABD doları tutarındaki koruma açığını kapatma konusunda etik bir yükümlülüğü olduğuna inanıyor.

17 ülkede 500’den fazla sigorta liderinin katıldığı ankete katılanların %78’i hayat, sağlık, doğal afet ve mahsul sigortacılığı sektörlerinde sigortalı ve sigortasız kayıplar arasındaki farkı azaltma sorumluluğunu kabul ediyor. Teknoloji, sigorta şirketlerinin bu açığı kapatmayı planladığı birincil yol olarak ortaya çıkıyor. Yöneticilerin dörtte üçü (%76), iklim değişikliğiyle ilgili kayıplar artmaya devam ederken koruma açığını önemli bir ticari fırsat olarak tanımlıyor.

İklim riski ve sigortasız kayıplar

2024’te yangınlar, seller, fırtınalar ve depremler gibi felaket niteliğindeki çevresel olaylar küresel ekonomik kayıplarda 368 milyar ABD dolarına neden oldu. Araştırma, bu kayıpların %60’ının sigortasız kaldığını ve özellikle yüksek riskli pazarlardaki savunmasız toplulukların etkilendiğini vurguluyor.

Koruma açığı, mülk ve kaza sektörlerinin ötesine uzanarak yetersiz hizmet alan nüfuslar için sağlık ve hayat sigortasını da kapsıyor ve iklim değişikliği ilerledikçe bu uçurumun daha da genişlemesi bekleniyor. Aşırı sıcaklık olaylarının çocukları, yaşlıları ve sosyoekonomik olarak dezavantajlı grupları orantısız bir şekilde etkilemesi öngörülüyor.

Sigorta Bilgi Enstitüsü İcra Kurulu Başkanı Sean Kevelighan, “Finansal ilk müdahale ekipleri olarak sigorta liderleri, felaketi tespit edip onarmaktan, tahmin edip önlemeye geçmenin, artan iklim riski ve sigorta karşılanabilirliği zorluklarını ele almak için kritik öneme sahip olduğunu anlıyorlar” dedi.

İlerlemenin önündeki engeller

Sigorta yöneticileri, sektör trendlerine etkili bir şekilde yanıt verme yeteneklerini sınırlayan birkaç iç engel tespit ettiler. Bunlar şunları içeriyor:

Tüketicinin ihtiyaç duyduğu anlayış (%76), dış çevrenin anlaşılması (%75) ve eski teknoloji sistemleri (%75). Operasyonel silolar (%74), yavaş yenilik oranları (%74) ve kaynak kısıtlamaları (%73) da önemli engeller olarak gösterildi.

SAS’ta Baş Küresel Sigorta Danışmanı olan Franklin Manchester: “Sigorta liderlerinin dörtte üçü, sektördeki güven eksikliğini koruma açığını kapatmanın önündeki önemli bir engel olarak görüyor ve bunun nedeni de şaşırtıcı değil. Taşıyıcılar felaket riski taşıyan bölgelerden çekilirken ve veri gizliliği ihlalleri ortaya çıkarken, sigortacılar tüketici ve düzenleyici güvenini yeniden kazanmak için kararlı bir şekilde hareket etmelidir.” şeklinde konuştu.

Teknoloji odaklı çözümler

Araştırmada, koruma açığını gidermeye yönelik dört temel yaklaşım belirlendi ve bunların arasında teknolojik çözümler öne çıktı.

Sigorta liderlerinin dörtte üçü, sektördeki güven eksikliğinin koruma açığını kapatmanın önündeki önemli bir engel olduğunu belirtiyor ve bunun nedeni de şaşırtıcı değil.

Katılımcıların %48’i teknolojiyi kullanarak sigorta ürünlerini daha uygun fiyatlı hale getirmeyi tercih ederken, kuruluşların %40’ı bu tür önlemleri halihazırda uyguluyor.

Önceden tanımlanmış tetikleyicilere göre ödeme yapan ve değerlendirilen kayıplara göre ödeme yapmayan parametrik sigorta veya mikro sigorta gibi yenilikçi sigorta ürünleri geliştirmek, yöneticilerin %42’si tarafından benzer uygulama oranlarıyla dile getirildi.

Endüstri kuruluşları aracılığıyla düzenleyici katılım (%38) ve gelişmiş risk değerlendirmesi ve ürün tasarımı için veriden yararlanma (%39) en iyi stratejileri tamamladı. Bu yaklaşımlar şu anda sırasıyla katılımcıların kuruluşlarının %28’i ve %32’si tarafından uygulanıyor.

205 ülkede 75 yıllık politika araştırma deneyimine sahip bir araştırma bölümü olan Economist Impact, “2040’a Giden Yolları Açıklamak: Küresel Bir Endüstri Anketi” raporunu üretmek için SAS ile ortaklık kurdu. Bulgulara SAS web sitesinde etkileşimli bir deneyim aracılığıyla ulaşılabilir.