Arex Sigorta’dan faaliyetlerinin askıya alınmasıyla ilgili ikinci açıklama geldi: “Nedir bu ‘kötü yönetim’? Bilanço mu kötü? Hayır. Rakamlarımız ortada, kârlılığımız ortada. Sermaye yeterliliğimiz mi yok? Hayır. Kurulduğumuz günden beri tüm kazancımızı tekrar şirkete aktararak ve de sürekli sermaye artışları yaparak gücümüze güç kattık.”
Arex Sigorta, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) aldığı kararla ilgili bir açıklama paylaştı. Kararın haksız olduğunun belirtildiği bültende şu hususların altı çizildi:
“10.04.2025 tarihinde Şirketimizin kefalet branşındaki faaliyet ruhsatının iptal edilmesine ve diğer tüm branşlara ilişkin yeni sigorta sözleşmesi akdetme ve temdit yetkisinin kaldırılmasına karar vermiştir. Şirketimizin ekleriyle birlikte 600 sayfaya yakın savunmalarının 09.04.2025 tarihinde saat 16.46’da Kuruma teslim edilmesine rağmen, 10.04.2025 tarihinde saat 10.00’da başlayan SEDDK Kurulu’nda bu karar çıkmıştır. Haklı savunmalarımız hiçbir şekilde dikkate alınmaksızın, açıkça yargısız infaz yapılarak verilen bu haksız karara karşı derhal yasal yollara başvurulacaktır. Karar Şirketimizin yanı sıra sektördeki paydaşlarımız ve sigortalılarımızda haklı endişelere yol açabilir. Kurulduğu günden bu yana her dönem kâr elde eden ve özkaynakları sürekli güçlenen, sermaye yeterlilik oranı ve
teknik kârlılığı ilk 10 şirket arasında yer alan, yeni sigorta ürünleriyle sigortacılık pastasını
büyüten Şirketimiz bu süreçte başta sigortalılarımız olmak üzere tüm paydaşlarımızın
menfaatlerini sonuna kadar koruyacaktır.”
Arex’ten gelen ikinci açıklamada kendilerini yöneltilen kötü yönetim isnadına anlam verilmediği vurgulandı: “Somut hiçbir kritere dayanmayan, bizim için tamamen beklenmedik ve
haksızlığına zerre şüphe duymadığımız bir ‘kötü yönetim’ isnadıyla karşılaştık.
Şimdi sormak istiyoruz: Nedir bu ‘kötü yönetim’? Bilanço mu kötü? Hayır. Rakamlarımız ortada, kârlılığımız ortada. Sermaye yeterliliğimiz mi yok? Hayır. Kurulduğumuz günden beri tüm kazancımızı tekrar şirkete aktararak ve de sürekli sermaye artışları yaparak gücümüze güç kattık. Ödemelerimizde bir aksaklık mı yaşandı? Sigortalılarımıza karşı sorumluluklarımızı yerine getiremedik mi? Asla! 1 gün
bile gecikme yaşamadık. Müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesi her zaman önceliğimiz oldu. Şirketimiz zarar mı ediyor? Küçülüyor mu? Tam tersine! Kurulduğumuz günden beri, istikrarlı bir şekilde büyüyoruz. Şimdi siz değerli kamuoyuna soruyoruz: Bu nasıl bir ‘kötü yönetim’dir ki, ne bilançoda ne kârlılıkta ne hizmet kalitesinde ne de büyüme rakamlarında görünmez? Arex Sigorta olarak bu haksız karara karşı tüm yasal haklarımızı sonuna kadar kullanacağız. Adaletin er ya da geç tecelli edeceğine inanıyoruz.”