Mapfre Sigorta’nın acenteler toplantısında konuşan Mapfre Sigorta CEO’su Erdinç Yurtseven, trafik sigortasında yaşanan büyük zararın temel sebebinin bedeni hasarlar ve değer kaybında standart bir uygulamanın olmaması olduğunu belirterek, “Bu durum hem şirketleri hem de müşterileri olumsuz etkiliyor. Sorunun çözümü için bedeni hasar ve değer kaybında standart getirilmesi ve ardından serbest tarifeye geçilmesi gerekiyor” dedi.
Mapfre Sigorta, Antalya’da düzenlediği toplantıda acenteleriyle bir araya geldi. Etkinlikte Mapfre Sigorta CEO’su Erdinç Yurtseven, Genel Müdür Yardımcısı Yıldırım Türe ve Mapfre EMEA CEO’su Javier Moreno Gonzalez açıklamalarda bulundu.
Mapfre EMEA CEO’su Javier Moreno Gonzalez, Mapfre Sigorta’nın bölgedeki en önemli şirketlerden biri olduğunu vurguladı. Gonzalez, Mapfre’nin 25’ten fazla ülkede faaliyet gösterdiğini belirterek, Avrupa’nın en büyük altı sigorta şirketinden biri olduklarını ve küresel ölçekte 16. sırada yer aldıklarını söyledi. Gonzalez, grubun 65 milyar euro toplam varlığa, 30 bin çalışana ve 87 bin aracıya sahip olduğunu; 28 milyar euro prim üretimi gerçekleştirdiklerini aktardı. Mapfre’nin iş portföyünde reasüransın %22, oto sigortalarının %22, hayat sigortalarının %18 ve sağlık sigortalarının %7 oranında paya sahip olduğunu ifade eden Gonzalez, “Gelecek siz acentelerin ellerinde. Her zaman olduğu gibi yanınızdayız” dedi.
Üretim acente ve brokerlerden
Mapfre Sigorta CEO’su Erdinç Yurtseven ise, 2018 yılından bu yana yapılan acente memnuniyeti ölçümlerinde en yüksek puanın 2024’te alındığını belirterek, acentelerin şirkete duyduğu güvenin arttığını söyledi. Yurtseven, 2024 yılında prim üretiminin bir önceki yıla göre %71 artışla 19 milyar TL’ye ulaştığını, net kârın ise %115 artışla 1,6 milyar TL olduğunu ifade etti. Öz sermayenin %93 artışla 4,5 milyar TL’ye çıktığını, sermaye yeterliliğinin ise %132 seviyesine ulaştığını vurgulayan Yurtseven, “Prim sıralamasında 12’nci, prim artışında ise 4’üncü sıradayız. Üretimimizin neredeyse tamamı acente ve brokerlardan geliyor” dedi.
Sektördeki güncel sorunlara da değinen Yurtseven, trafik sigortasında yaşanan 42 milyar liralık zararın temel sebebinin bedeni hasarlar ve değer kaybında standart bir uygulamanın olmaması olduğunu belirtti. “Bu durum hem şirketleri hem de müşterileri olumsuz etkiliyor. Bedeni hasar ve değer kaybında standart getirilmesi ve ardından serbest tarifeye geçilmesi şart” ifadelerini kullandı. Ayrıca, değer kaybı tazminatlarının sigorta koruması kapsamında olmasının tartışmalı olduğunu vurgulayarak, İspanya’da böyle bir teminat bulunmadığını da sözlerin ekledi.
Kasko sigortasında da kârlılığın düştüğüne dikkat çeken Yurtseven, mali gelirlerin sigorta şirketleri için destekleyici olmaya devam edeceğini söyledi. Sağlık sigortalarının ise Mapfre Sigorta için öncelikli alan olduğunu belirterek, bu branşta sektörde pozitif ayrıştıklarını dile getirdi. Reasürans kapasitesinin yüksek olduğunu da vurgulayan Yurtseven, olası büyük bir depremde şirketin mali yapısının güçlü kalacağını ifade etti.

Dengeli portföy
Mapfre Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Yıldırım Türe ise yaptığı konuşmada, oto dışında %35, oto branşında %32 ve sağlık sigortalarında %34’lük bir dağılımla sektörde en dengeli portföye sahip şirketlerden biri olduklarını belirtti. 2025’in ilk ayında 160 bin yeni müşteri kazandıklarını açıklayan Türe, branşlara göre yenileme oranlarının da arttığını söyledi. KOBİ segmentinde yeni iş üretmenin ve poliçe transferinin zorluğuna değinen Türe, şirketlerin mevcut portföylerini korumaya odaklandığını belirtti.