Insurance Europe’un Avrupa Gençlik Parlamentosu (EYP) ile ortaklaşa gerçekleştirdiği son araştırmaya göre, gençler, kendilerine özgü ihtiyaçlarını karşılamak için sigortaya erişimin daha basit, daha dijital ve kullanıcı dostu olması gerektiğine inanıyor.
Anket, 33 Avrupa ülkesinden 651 gencin yanıtlarını topladı. Katılımcılar koruma sigortası tekliflerini değerli bulduklarını söyleseler de, birçoğu satın almayı aşırı karmaşık buluyor ve süreci “kağıt işi yoğun” olarak tanımlıyor.
Katılımcıların %57’si sigorta satın almanın kolay bir süreç olmadığını belirtirken, 10 kişiden 7’si daha net ve tüketici dostu bilgiler talep ediyor.
Katılımcıların %82’si daha iyi teminat ve faydalar için daha fazla ödeme yapmaya istekli olduğundan, koruma, fiyattan daha yüksek bir öncelik olarak derecelendirildi.
Aynı zamanda, katılımcıların %82’si bilinçli sigorta kararları alabilmek için okulda yeterli finansal eğitim almadıklarını söyledi.
Ankette ayrıca yatırıma olan ilginin de güçlü olduğu vurgulanırken, katılımcıların yüzde 73’ünün küçük yatırımların bile değerli olduğuna inandığı belirtildi.
Gençler sigortayı nasıl satın alacakları konusunda (çevrimiçi, şahsen veya her ikisi) ikiye bölündüler ve bu durum dağıtım seçeneklerinin esnek kalması gerektiğini gösteriyor.
Ayrıca, katılımcıların %79’u sigorta şirketlerinin sorumlu davranışı teşvik etmede daha fazla rol oynaması gerektiğini söylerken, çoğu veri paylaşımına açık olduklarını belirtti.
Ancak genç Avrupalıların yaklaşık %60’ı sigorta sektöründe çalışmaya ilgi duymadığını söyledi.
Insurance Europe Genel Müdürü Thea Utoft Høj Jensen, “Bu anket, genç Avrupalıların sigortanın önemini anladığını kanıtlıyor. Bize gelecek neslin netlik ve yeniliği nasıl beklediğine dair derinlemesine bir bakış sağlıyor ve tüketiciyi ön planda tutan, bilgilerin daha basit ve öz olmasını sağlayan bir düzenleyici ortam yaratma ihtiyacını güçlendiriyor.” dedi.
Avrupa Gençlik Parlamentosu İcra Direktörü Anya Suprunenko ise, “Gençler sigorta gibi karmaşık konularla ilgilenme kapasitesine sahip. Bu anket ve daha geniş kapsamlı iş birliği, duyulmak için zaman ve alan verildiğinde gençlerin ihtiyaçlarını ve önceliklerini açıkça ifade edebildiğini gösteriyor.” dedi.
Bulgulara dayanarak Insurance Europe, AB politikacılarını, sigortacıların tüketici ihtiyaçlarını karşılamak, erken dönem finansal eğitimi desteklemek, süreçleri ve bilgileri basitleştirmek ve emeklilik planlamasını ve yatırımını teşvik etmek için verileri kullanmalarına olanak tanıyan inovasyonu teşvik etmek amacıyla sigorta sektörüyle iş birliği yapmaya çağırdı.