Aksigorta sigortacılığın sınırlarını zorlayacak

Yeni Nesil Sigortacılık yaklaşımıyla kolay, yalın ve erişilebilir ürün ve hizmetlere odaklandıklarını belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen; “Yeni dönemde müşterinin gözünden bakıp, sigortacılığın sınırlarını zorlayacağız ve sigortacılığa bambaşka bir bakış açısı getireceğiz” dedi.

Aksigorta’nın yeni dönemdeki hedefleri ve öne çıkaracağı konularla ilgili bilgilendirmenin yapıldığı toplantısı Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen ve Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Tolga Tezbaşaran’ın katılımıyla gerçekleştirildi.

Yeni Nesil Sigortacılık yaklaşımıyla kolay, yalın ve erişilebilir sigortacılık vizyonuyla hareket ettiklerinin altını çizen Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, “Son bir yıldır da yeni nesil sigortacılık temeline bağlı kalarak sigortacılık sektörüne liderlik edecek yepyeni bir dünya yaratmak üzerine çalıştıklarını belirtti.

Sigorta sektörünün, rekabetin çok sınırlı olduğu, müşteri taleplerinin ve ihtiyaçlarının aksine ürünlerin çok yavaş değiştiği, zararın tazmini üzerine kurulu bir sektör olduğunu dile getiren Uğur Gülen, “Sektör şirketleri olarak artık bizim bakışımızı ürün ve hizmetlerimizin içeriğinden daha çok müşterinin ihtiyaçlarına ve hayatlarının içindeki izlerine çevirmemiz gerekiyor. Aksigorta olarak yeni nesil sigortacılık odağımızda her şey müşteriden başlıyor. Biz de müşterilere bu kategorideki ihtiyaçlarını, beklentilerini sorduk. Derinlemesine müşteri görüşmeleri gerçekleştirdik. Buradan hareketle müşterinin yanında duran, onların ihtiyaçlarına çözüm olan bir sigortacı olmak, sigortacılığın sınırlarını zorlamak istiyoruz. Bunun için de başka bir sigortacılık anlayışından yola çıkarak hareket ediyoruz. Artık, bakış açımızı değiştirerek müşterinin gözüyle bakan, onların ihtiyaçlarını görüp, bambaşka ürünler ve hizmetler getiren, kısacası sigortaya bakış açısını “bambaşka” yapma yolunda iddialı bir Aksigorta göreceksiniz” dedi.

Trafiğin ardından hedef sağlık, konut-iş yeri branşları

Bambaşka bir Aksigorta için sihirli kelimenin “inovasyon” olduğunu belirten Gülen, “İnovasyon yaklaşımı ve metodolojisi ile hareket ediyoruz. Bu metodolojiyi hayata geçirmek için kurumsal inovasyon platformumuz PURA’yı kurduk. PURA’da şu anda farklı departmanlardan 100’e yakın çalışanımız görev aldı. PURA’nın ilk etabında 4 ay boyunca arkadaşlarımız, hem müşteri, hem henüz sigorta müşterisi olmayan hem de acentelerle birebir görüşmeler yaparak ana ihtiyacı tanımladılar. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak farklı değer önerilerinde bulundular; Aksigorta içinde hep birlikte bu değer önerilerini tartıştık, değerlendirdik ve sonunda da Tamamlayıcı Trafik Paketleri’ni ortaya çıkardık. PURA’nın özellikle müşteri olmayan kitle için üzerinden çalıştığı birçok farklı fikir var; 2019 yılında sağlık, konut-iş yeri branşında yeni ürünlerimizi duyuracağız.”

Uğur Gülen sözlerine şöyle devam etti; “İnovasyon, analitik, yapay zeka ve yeni teknolojiler önümüzdeki dönem için öncelikli yatırım alanlarımız arasında yer alıyor. 2018 yılında bu alanlarla ilgili ciddi çalışmalar gerçekleştirdik. İnovasyon ve Müşteri odaklılığı ana önceliğimiz yaptık, Dijital Asistanımız ADA’yı lanse ettik, startup’larla yakınlaştık, veri analitiği ve yeni teknolojiler konusunda önemli adımlar attık. Tüm bu çalışmalar ‘Bambaşka bir Aksigorta’ yaratmak için önemli çalışmalardı. 2019 yılında daha da hız kazanarak ilerleyeceğiz.”

2 ayda 15 bin poliçe satışı ve 10 milyon prim üretimi

Müşteriye en uygun, modüler ve ona özel ürünlerin hazırlanması ve sunulması gerektiğinin altını çizen Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Tolga Tezbaşaran; “Biz de Aksigorta olarak sektörde ‘artık yeni şeyler söyleme zamanının’ geldiğine inanıyoruz. Bu düşüncenin ilk ürünü olarak da Tamamlayıcı Trafik Paketleri’ni müşterilerimize sunduk ve ürün büyük heyecanla karşılandı. 2 ay gibi kısa sürede yaklaşık 15 bin poliçe satışıyla 10 milyon prim ürettik. En çok satışı İstanbul, Ankara ve İzmir’de yaptık. 2019 sonuna kadar 1 milyon kişinin bu ürünü almasını hedefliyoruz” dedi.

Türkiye’de trafiğe kayıtlı 16 milyon otomobil ve kamyonet bulunduğuna dikkat çeken Tezbaşaran, “Sektöre baktığımızda; bu araçların trafik sigortalılık oranı yüzde 87, kasko sigortalılık oranı ise yüzde 27. Kasko sigortalılık oranı özelikle 0-3 yaş aralığındaki araçlarda yüksek iken araç yaşı arttıkça bu oran azalıyor. Pazarda trafik sigortası olup kaskosu olmayan 4 yaş üstü ve değeri 100 bin TL altında olan 7 milyonun üzerinde araç bulunuyor. Özellikle 4-15 yaş aralığında araca sahip müşteriler yüksek bedelli kasko fiyatları nedeniyle kasko yaptırmaktan kaçınıyor. Zaten trafik sigortasını yaptırdıklarını, kaskonun ek maliyet oluşturduğunu belirtiyorlar. Bir yanda da yalnızca Trafik Sigortası ile trafikte karşılaşılan çarpma, çarpışma durumlarında veya bu aralar sıkça yaşadığımız sel, dolu gibi doğal afet olaylarında kendi aracında oluşan hasarlara karşı tam güvence altında olmadıklarının da farkındalar. İşte Tamamlayıcı Trafik Paketleri tam da bu ihtiyaca yönelik bir çözüm sunuyor. Trafik sigortasının güvence altına aldığı tüm durumlarda müşterilerin kendi araçlarında oluşabilecek hasar riskini de güvence altına alıyoruz. Günümüz ekonomik şartlarını da göz önüne aldığımızda, yeni paketlerimiz sabit fiyat garantisi ve maliyet avantajı sunmasıyla da dikkat çekiyor” dedi.

Tamamlayıcı Trafik Paketleri sektörde bir ilke imza atıyor

Özellikle Trafik Sigortası olup Kasko yaptırmayan müşterileri hedefleyen Aksigorta Tamamlayıcı Trafik Paketleri, araç yaşı arttıkça artan kasko primlerine karşı, sabit fiyat garantisi ve uygun fiyatlarla riskin güvence altına alınabileceği bir alternatif sunuyor. Tamamlayıcı Trafik Paketleri, çarpma, çarpışma veya doğal afet durumlarında trafik sigortasının karşılamadığı müşterinin kendi aracında oluşan hasarları karşılayarak aracın daha geniş kapsamda güvence altına alınmasına imkan tanıyor. Tamamlayıcı Trafik Paketleri, sadece trafik kademesine ve araç bedeline göre sabit fiyat uyguluyor olması ve tek başına satın alınabilen doğal afet paketi ile sektörde ilke imza atıyor.

Tamamlayıcı Trafik Paketleri, 3 ayrı paketten oluşuyor. Modüler yapısıyla satın alınabilme kolaylığı sağlarken paket fiyatları da maliyet avantajı sağlıyor. Ürün kapsamında; Tamamlayıcı Çarpışma Paketi, Tamamlayıcı Doğal Afet Paketi ve Tamamlayıcı Sorumluluk Paketi bulunuyor.

347 TL’den başlayan fiyatlarla sunulan Tamamlayıcı Çarpışma Paketi, Trafik sigortasının karşılamadığı, çarpma, çarpışma sonucu müşterinin kendi aracında oluşan hasarı karşılayarak aracın korumasını tamamlıyor. Geniş teminat seçenekleri ve belirli bir limite bağlı olmaksızın araç bedeli kadar koruma sağlaması ile dikkat çeken bu paket, trafik kademesine ve araç bedeline göre sabit fiyat garantisi ile de maliyet avantajı sağlıyor. Tamamlayıcı Çarpışma Paketi aynı zamanda yol yardım, ikame araç, ferdi kaza ve hukuk koruma, mini onarım ve ücretsiz kara ambulansı gibi katma değeri yüksek ek faydalar ile hayatı kolaylaştırıyor.

126 TL’ye sunulan Tamamlayıcı Doğal Afet Paketi, Trafik sigortasının karşılamadığı doğal afet sonucu oluşan hasarları karşılayarak aracın korumasını tamamlıyor. Deprem, dolu, sel, su baskını ve fırtınaya karşı araç güvencesi sağlıyor. Türkiye’de doğal afet teminatının ayrı satılabilmesi ile bir ilk özelliği taşıyan bu paket, sabit fiyat garantisi ile Trafik sigortasına ek olabileceği gibi tek başına da satın alınabiliyor.

Tamamlayıcı Sorumluluk Paketi, trafik sigortasındaki İMM teminatını 100.000 TL artırıyor. 63 TL sabit fiyat ile sunulan bu paket, Trafik sigortası limitlerinin yetmediği maddi ve bedeni hasarlarda ek koruma sağlıyor.

Modüler yapısı sayesinde, Trafik sigortası olan müşteriler, Tamamlayıcı Çarpışma Paketi ve Tamamlayıcı Doğal Afet Paketi’ni ayrı ayrı alabilirken, Tamamlayıcı Sorumluluk Paketi ek paket olarak diğer 2 paketten biri ile birlikte satın alınabiliyor. Toplantıda “Her şey şimdi bir başka, Aksigorta bambaşka” sloganıyla çekilen ve Ali Yağcı’nın rol aldığı Aksigorta imaj reklam filmi de ilk kez izlendi.

Yeni reklam filmi yayında

Aksigorta’nın yeni marka konumlandırmasını “Her şey şimdi bir başka, Aksigorta bambaşka” sloganıyla tüketiciye taşıdığı reklam kampanyasının ilki olan imaj filmi, 21 Kasım Çarşamba akşamı yayına giriyor. Reklam filminde rol alan oyuncu Ali Yağcı, film boyunca hayatın farklı anlarında farklı insanlara dokunuyor. İmaj filmini Tamamlayıcı Trafik Paketleri ürününü tanıtan reklam filmi izleyecek. Yönetmenliğini Çağatay Kaya’nın yaptığı reklam filmi, Tribal Worldwide İstanbul’un imzasını taşıyor.