Allianz’dan Avrupa’ya özel yeni satış birimi

Alman sigorta devi Allianz, CEO Oliver Bäte tarafından yapılan açıklama ile, Avrupa piyasasına hizmet verecek online işlem yapan bir birim kurduğunu duyurdu.

Yeni organizasyon, Almanya’daki (AllSecur DE), Hollanda’daki (AllSecur NL), İtalya’daki (Genialloyd) ve İspanya’daki (Fenix ​​Directo) doğrudan işletmelerinin birleştirilmesiyle başlayacak. Bäte, “Mevcut sistemlerimizi süreçlerin modernizasyonu yoluyla elde edebilecekleri şeyleri gösterebilen modern teknolojiyi kullanarak verimli bir organizasyon oluşturma fırsatını yakalamak istiyoruz” dedi.

Allianz acenteleri de güçlendiriyor

Öte yandan, Allianz, acentelerini sorunlarını kendileri çözme yönünde destekleyerek, geleneksel satış kanallarını güçlendirmeyi de hedefliyor. Allianz CEO’su Bäte’nin bu konudaki açıklaması şöyle devam ediyor: “Acente ve online kanalların birbirini yok etmesi gibi bir durum asla söz konusu değil. Faaliyet gösterdiğimiz ülkelerin bireysel sigortacılık pazarında yüzde 10-15 aralığında bir pay alıyoruz. Farklı kanallar deneyerek geri kalan yüzde 85-90 oranındaki müşteri potansiyeline ulaşmaya çalışıyoruz” dedi.

Sunuma göre, yeni birimin 2017 yılındaki yaklaşık 1 milyar € brüt yazılan prim tutarının orta vadede 3-5 milyar euroya yükselmesi bekleniyor. Birimin yaklaşık yüzde 12’lik bir gider oranı yaratması bekleniyor. Allianz İş Dönüşüm Yetkilisi Ivan de la Sota, planın operasyonları genişleterek ölçek ekonomisi yaratacağını açıkladı. Yeni birimin, 24 saat içinde hasarların yaklaşık yüzde 90’ını ödemesi bekleniyor. De la Sota, “Burada bir pazar fırsatı görüyoruz. Biz ilk olmak istiyoruz. Elbette, dijital dünyada son derece rekabetçi bir fiyatlandırma sunabilmelisiniz ki bu da çok rekabetçi bir gider oranında çalışmamız gerektiği anlamına geliyor” diye konuştu.