“Insurtech konusundaki farkındalık aksiyona dönüşmeli” 

Insurtech Hub lansmanı Yıldız Teknik Üniversitesi’nde düzenlenen bir etkinlikle yapıldı. “Insurtech” girişimlerini desteklemek için kurulan bir global ekosistem olan Insurtech Hub’ın Genel Müdürü Andrew Warburton, “insurtech” girişimlerinin dünyada 25 milyar dolarlık yatırım aldıklarını, Türkiye’de ise insurtech girişimlerine 1 milyon dolarlık yatırım bulmayı hedeflediklerini söyledi. Türkiye’de bu alanda iyi bir teknoloji olduğunu, ancak yurtdışında bunun bilinmediğini belirten Warburton, Insurtech Hub olarak bu köprüyü kurmayı amaçladıklarını ifade etti. Dünyada “insurtech”lere yapılan yatırımlarının yüzde 70’inin ABD’den geldiğini kaydeden Warburton, Türkiye’deki girişimlerin de ABD’den yatırım almaları gerektiğini söyledi.  

Toplantıda sunum yapan bir başka konuşmacı Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu ise, ülkemizde insurtech konusunda farkındalığın oluştuğunu ama gerçeğe çok yansıması olmadığını söyledi ve şöyle devam etti: “Bu konu bizi çok heyecanlandırıyor. Müşterilerin teknoloji sayesinde rahata çok alıştığı bir dönemde biz de “insurtech”le bu ihtiyaca karşılık vermeliyiz. Müşteri kapsamlı olana değil, ihtiyacı olana en çabuk, en kolay ve en ucuz şekilde ulaşmak istiyor. Teknolojiyle iyi harmanlanmış ürünler müşteri memnuniyetini arttırıyor ve sigortada da sadakati destekliyor.” Eroğlu ayrıca sektörün risklerinin siber ve değişim yönetimi gibi teknolojik alanlara kaydığını sözlerine ekledi.  

Sigorta şirketleri yeterince hızlı değil 

Prof Dr. Selim Yazıcı ise yaptığı sunumda, “insurtech”in bir hayat tarzı olmasını gerektiğini söyledi. Yazıcı şu hususlara değindi: “CEO’lar arasında yapılan PwC’nin bir araştırmasının sonuçlarına göre, dünyada gelecekten en çok sigortacılar çekiniyor. Sigortacılar nasıl etkileneceklerini bilmedikleri için gelecekten korkuyorlar. “Insurtech” girişimleri gençleri hedefliyor. Şimdiden 15-16 yaşındakilerde sadakat yaratmalısınız. Bunun için “stratup”larla rekabet etmemeli, rekakerberlik yapmalıyız. İnovatif çözümler için hızlı olmalısınız ama sektör hızlı değil. Hizmetiniz hızlı, esnek ve kişisel olmalı. Kişiye özel ürün üretebiliyor musunuz? Bunun için dataya ihtiyaç var ve bunu toplamak bugünün teknolojisiyle mümkün hale geldi. İki saatlik kasko yapmanız lazım. Çünkü dünyada yapılıyor.” 

Dünya genelinde 1600 “insurtech” “startup”ın 25 milyar dolarlık yatırım aldığını, Türkiye’de ise toplam “startup” yatırımının 120 milyon dolar olduğunu belirten Yazıcı, “Fintech yatırımlarıyla 10-12 milyon dolar civarında. Dünyada ise her yıl 1.5 milyar dolar  insurtech yatırımı yapılıyor. Son dönemdeki yatırımlarda Çin dikkati çekiyor ve Çinliler daha çok Avrupa’ya yatırım yapıyorlar” dedi.  

Dünya çapında bilinen “insurtech” “startup”larından Tröv’ün geçen yıl 45 milyar dolar, Lemonade’in ise 120 milyar dolar yatırım aldığını bildiren Selim Yazıcı, sigorta şirketleri arasında AXA’nın dünya çapında insurtech yatırımlarında çok ileri olduğunu sözlerine ekledi. Yazıcı son olarak “insurtech”in regülasyondan altyapı sağlayıcılarına, “startup”lardan sigorta şirketlerine kadar bir ekosistem olarak önemsenmesi gerektiğini söyledi.