Halk Emeklilik Genel Müdürü Ömer Faruk Öztürk, oto-katılımın iki yıllık geçmişine bakıldığında oldukça yüksek bir performans sergilediğinden bahsedilebileceğini, BES ve otomatik katılım sayesinde ülkemizde çifte emeklilik kavramının rağbet görmeye başladığını söyledi. Genel Müdür Öztürk, “Otomatik katılım sisteminin nihai amacı; çalışanların emekliliğe yönelik tasarruflarının yatırıma yönlendirilmesi ile emeklilik döneminde ek bir gelir sağlayarak refah düzeyini yükseltmek, ekonomiye uzun vadeli kaynak oluşturmak ve kalkınmaya katkıda bulunmaktır. Çifte emeklilik kavramı yavaş yavaş ülkemizde duyulmaya, rağbet görmeye başladı. 1 Ocak 2017 yılı itibarıyla yürürlüğe giren ve sektörde büyük yankı uyandıran otomatik katılım sisteminde iki yılı geride bıraktık. 2018 yılı otomatik katılım sisteminin etkinliğinin devam ettiği bir yıl oldu. Bugün otomatik katılımın iki yıllık döneminin sonundayız ve sisteme giren 12 milyonu aşkın katılımcıdan 5 milyonu hâlâ otomatik katılım aracılığı ile geleceği için tasarruf yapıyor. Bireysel emeklilik sisteminin 16 yıllık süreçte 6,9 milyon katılımcıya ulaştığı düşünülürse oldukça yüksek bir performanstan bahsedebiliriz. Bugün BES ve OKS aracılığıyla yaklaşık 12 milyon kişi geleceği için tasarruf yapıyor” dedi.
“İletişim stratejileri tekrar oluşturulmalı”
Otomatik katılım uygulamasında bilinirliği artırmak ve olumlu algı oluşturmak için iletişim stratejilerinin tekrar oluşturulmasına ihtiyaç olduğunu vurgulayan Öztürk, yapılması gerekenlere dair şunları aktardı: “Otomatik katılım sistemi hızla büyümeye devam ediyor. Aslında OKS ile BES ortak fayda için çalışan iki sistem diye düşünmek daha doğru ve 2019 yılında da OKS etkinliğini devam ettirecek ve aynı zamanda biz emeklilik şirketleri olarak bireysel emeklilikte dokunulmamış müşterilere gidecek, ülkemizdeki nüfusa penetrasyonu arttırmak için çalışacağız. Otomatik Katılım Sistemi ile ilgili. Burada çalışanın dilediği zaman çıkabileceği algısına vurgu yapılmalı ve Otomatik Katılım Sistemi’nin avantajları daha iyi anlatılmalı. Yapılan araştırmalar sistemde bulunanların yaklaşık yüzde 60’ının 35 yaşının altında olan çalışanlardan oluştuğu ve özellikle gençlerin tasarruf yapma eğiliminde olduğunu göstermektedir. Bunun için özellikle sosyal medya üzerinden sistemin kamuoyuna anlatılması ve çalışan genç nüfusla etkin iletişim kurulması gerekiyor. Biz Halk Emeklilik olarak, insan kaynakları birimlerinin iş yükünü azaltmak ve çalışanların taleplerine hızlıca dönüş yapabilmek adına oldukça güçlü bir teknolojik altyapı ile hizmet veriyoruz. Çalışanların tüm taleplerini şirket olarak biz topluyor, işverenlerin iş yükünü azaltıyor, sistemi onlar için bir zorluk olmaktan öte, işverenlere ek fayda ve sadakat programı olarak sunuyoruz. Çalışanlara sistemin avantajını anlatan broşür, mailing çalışmaları ile cayma oranını azaltmaya çalışıyor, sistemin devlet güvencesinde ve tamamen katılımcı inisiyatifinde olduğunu anlatıyoruz.”
“Katılımcı sayısını arttıran ilk 4 şirketten biri olduk”
Genel Müdür Ömer Faruk Öztürk, Halk Emeklilik’in otomatik katılım ile gönüllü BES’teki performansı ve önümüzdeki dönem hedeflerine ilişkin de şu açıklamayı yaptı: “Biz şirket olarak tüm etkinliğimizi, başarılı, deneyimli saha ekibimizi ve yaygın Halkbank şube ağını kullanarak 2018 yılında katılımcı sayısını arttıran ilk 4 şirketten biri olduk, otomatik katılım ile gönüllü BES’i rakip değil, tamamlayıcı, birbirlerini destekleyen sistemler olduğunu düşünerek hareket ettik. Bu sebeple hem OKS hem BES için müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda hareket ediyor, sistemin yeterliliği için her türlü altyapı ve donanımı geliştiriyoruz. Hiç şüphesiz banka dağıtım kanalını kullanan emeklilik şirketleri bu yarışta bir adım önde. Sermayedarımız Halkbank ile ortak çalışarak, başarılı sonuçlara imza attık. Otomatik Katılım Sistemine hazırlanırken en güçlü kamu bankalarından biri olan Halkbank ile birlikte olmanın tüm avantajlarını kullandık ve sektörde özellikle kamu çalışanlarının sisteme dahil olduğu Nisan döneminde ilk 2 şirket arasında yerimizi sağlamlaştırdık. Amacımız, satış sonrası hizmetler, müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalar, özel ek fayda ve avantajlar ile cayma oranını minimuma düşürmektir. Sorunsuz ve hızlı hizmetler ile sunarak sektördeki yerimizi sağlam ve daha iyi bir yere getirmektir. Tüm emeklilik şirketleri olarak BES ve OKS’nin etkinliğini arttırmak ve tabi ki daha fazla insana mutlu emeklilik dönemi sunabilmek, daha fazla insanın gelecek ve emeklilik dönemi ile ilgili kaygılarını ortadan kaldırmak için èçalışmalara devam ediyoruz.”