Atilla Benli: Insurtech projeleri, şirketlerin yüksek katma değer ve birbirlerinden ayrışacak hizmet üretmesini sağlayacak

Dünyanın ve ülkemizin önde gelen sigorta şirketlerinin temsilcileri Global Insurtech Zirvesi’nde bir araya geldi. 3-4 Nisan tarihleri arasında Renaissance İstanbul Polat Bosphorus Otel’de gerçekleştirilen ve dünyanın birçok farklı ülkesinden katılımcıların yer aldığı zirvede, dijital dönüşüm, blockchain, yapay zeka, bulut teknolojileri, otomasyon ve yeni alternatif dağıtım kanalları gibi sektörün gelişimine yönelik birçok önemli konu masaya yatırıldı.

“Türkiye’de Sigorta Sektörü Teknolojilerinin Geleceği” konulu panelin konuşmacılarından Güneş Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli, şirketlerin yüksek katma değerli hizmetler üretmesini sağlayacak Insurtech projelerinin önemine değinerek, şunları söyledi: “Sigorta şirketleri dijital yol haritalarını belirlediler ve regülasyonların izin verdiği temel sigortacılık sistemlerini dış dünyaya açmalarına olanak sağlayacak teknoloji yatırımlarını yapmaya başladılar. Mevcut durumda sigorta sektöründe teknoloji kullanımı, ağırlıklı olarak on-line ve mobil platformlardan satışa odaklanmış olarak görünüyor fakat bu çalışmaların yanı sıra şirketlerin ajandalarında birçok insurtech projesi de yer alıyor. Insurtech projeleri, şirketlerin yüksek katma değer ve birbirlerinden ayrışacak hizmetler üretmelerine imkân sağlayacak.”

VakıfBank Finans Grubu olarak Insurtech alanında gerçekleştirdikleri projelere değinen Benli, “Önemli bir parçası olduğumuz Vakıfbank Finans Grubu olarak, bu alanda birçok proje üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yapay zeka teknolojilerini risk değerlendirme, underwriting süreçleri sonrası doğru riske doğru fiyat verilmesi ve hasar suiistimal tespitinde kullanarak maliyetlerin azaltılmasını öngörüyoruz. Bir diğer önemli teknolojilerden biri olan Blockchain konusunda ise, bir Blockchain ağı oluşturarak şirketlerimizin kendi temel iş yazılımları ile entegrasyonları konusunda çalışmalara devam ediyoruz. Bu sayede hasar yönetimi ve ödeme süreçlerimizi hızlandırmayı ve buradaki operasyonel maliyetlerimizi azaltmayı hedefliyoruz.” dedi.

Teknolojinin sigorta sektörüne verimlilik ve müşteri memnuniyeti anlamında çok büyük katkılar sağlayacağının altını çizen Benli sözlerini şöyle noktaladı: “Resim tanıma teknolojiyle hasar süreçlerimizde kullandığımız form ve dokümanları dijital ortama alırken, bu teknoloji sayesinde müşteri deneyimimizi artırmayı, hasar resimlerini analiz edip süreçlerimizi iyileştirmeyi hedefliyoruz. Tüm bu teknolojileri kullanarak kendi iş süreçlerimizde kullanım alanlarının oluşturulmasına yönelik çalışmalar yapıyoruz.”