JLT ile güçlerini birleştiren Marsh’ta hedef % 51 pazar payı!

Müşterilerine risk, strateji ve insan kaynakları alanlarında tavsiyeler ve çözümler sunan küresel profesyonel hizmetler firması olan Marsh & McLennan Şirketler Grubu’nun (MMC) İngiliz rakibi Jardine Lloyd Thompson’ı (JLT) 5,6 milyar dolar karşılığında satın alma anlaşması tamamlandı. MMC, bu sürecin ardından risk, strateji ve insan kaynakları alanlarında dünyanın lider profesyonel hizmetler şirketi olma rolünü daha da güçlendirdi ve kapsama alanını 130 ülkeye çıkardı. Satın alma sonrası Marsh Türkiye’nin pazar payı yüzde 32’den yüzde 40’a çıkarken, prim üretimi de 500 milyon dolara yükseldi. Birleşme sonrası Marsh’ın Türkiye’deki hedefinin ise yüzde 51’lik pazar payına ulaşmak olduğu ifade edildi. Satın alma sürecinin ardından JLT Türkiye’nin eski CEO’su Servet Gürkan, Marsh Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevine getirildi.

Yıllık 100 milyar doların üzerinde sigorta primini yönetecek!

MMC, JLT’i satın alması ile kurumsal müşterilerle küçük ticari segmentlerdeki varlığını önemli ölçüde genişletmeyi planlıyor. Birleşme sonrasında MMC ve JLT, global pazarda başta sabit kıymet/kaza sigortası olmak üzere çeşitli branşlarda yıllık 100 milyar doların üzerinde sigorta primini yönetecek. JLT faaliyette olduğu bölgelerdeki 10 binin üzerinde çalışanı ile MMC’ye özellikli riskler alanında daha derinlikli endüstri uzmanlığına sahip önemli bir insan kaynağı sağlayacak.

Marsh Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Servet Gürkan ile Marsh Türkiye CEO’su Hakan Kayganacı, Marsh’ın JLT’yi satın alması sonrası Türkiye pazarı ile ilgili değerlendirme yapmak ve yeni dönem hedefleri ile ilgili önemli açıklamalarda bulunmak üzere basın mensupları ile bir araya geldi.

“Birleşmenin iyi bir sinerji getireceğine inanıyoruz”

“Sektördeki dünyanın en büyük satın almasının bugün itibari ile sonuçlanmasına takiben biz de Marsh ile aynı eve taşındık.” diyen Marsh Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Başkan Yardımcısı Servet Gürkan, geçtiğimiz yılın Eylül ayında başlayan zorlu birleşme sürecinin 4 Nisan 2019 tarihinde mutlu bir şekilde tamamlandığını söyledi. Gürkan sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu birleşme ile hem dünyadaki hem de Türkiye’deki lider konumumuzu iyice pekiştirdik. Marsh ve JLT olarak çok farklı iş yapış şeklimiz ve müşteri portföyümüz var. İki şirketin kesişen noktaları az olduğu için birleşmenin iyi bir sinerji getireceğine inanıyoruz. Geleceğe dair büyük umut besliyoruz. Marsh bizim için bir üniversite niteliğinde. Dünya çapında çok büyük kurumsal bir alt yapısı var. JLT olarak biz ise bireysel çaba ile çok iyi satış yapan ekibiz, özellikli riskler alanında güçlü ve donanımlı bir ekibimiz var. Bu iki şirketin birleşmesinden çok iyi bir sinerji çıkacağına eminiz.”

“İki şirketin kurum kültürleri oldukça paralel”

Marsh Türkiye CEO’su Hakan Kayganacı ise, Marsh ve JLT, brokerlık sektöründe rekabet eden en profesyonel 2 şirket olduğunu belirterek, “Bu sadece Türkiye için değil, tüm dünya çapında geçerli bir durumdu. Her iki şirket de başarı odaklı, zengin bilgi birikimine ve büyüme azmine sahip. Dolayısıyla birleşmenin getirdiği sinerji ile iki şirket kültürünün çok doğru bir şekilde örtüşeceğini düşünüyoruz.” dedi. “3 yıldır konuştuğumuz en önemli konulardan biri sektördeki konsolidasyon gerekliliğiydi.” diyen Kayganacı sözlerini şöyle sürdürdü: “Ancak birleşme gibi stratejik bir kararda birleşmeyi kiminle yapacağınız çok önemli. JLT uluslararası bir şirket olduğu için satın almanın Türkiye’den değil, ancak globalden yapılması mümkün olabilirdi. Bu satın alma bu anlamda benim için müthiş bir sevinç kaynağı oldu. İki şirketin kurum kültürleri oldukça paralel. İki tarafta da çalışmış arkadaşlarımız var. Alçak gönüllü, kariyer beklentisi olan, hızlı büyümek isteyen ve öğrenme azmi olan çalışma arkadaşlarımız mevcut. Her iki şirket de büyümek istiyor ve insan kaynağına ihtiyaç duyuyor. Bizim işimizde en önemli sermaye insan kaynağı. Dolayısıyla bu insan kaynağının bizim büyümemizin en büyük motoru olacağını söyleyebilirim. Hali hazırda JLT’de 30, Marsh’ta ise 300’ün üzerinde kişi çalışıyor. Birleşmenin ardından Servet Bey de Marsh ekibine katıldı ve kendisi yeni dönemde yönetim kurulumuzda başkan yardımcısı olarak görev yapacak.”

“Marsh’ın bu birleşme ile dağıtım alanı genişledi”

Birleşmenin iki şirket lideri tarafından verilmiş çok cesur bir karar olduğuna dikkat çeken Kayganacı, “Son zamanlarda ekibini küçülten şirketlerin sayısı artarken, bizler bu birleşmeyi büyük bir fırsat olarak görerek büyümeyi seçtik. Gelecekte bizim sektörde dünyayı değiştirecek üç unsurdan bahsediliyor. Bir tanesi büyük data, ikincisi alternatif kapital ve sonuncusu da dağıtım kanalı. Bu son madde bu işin en temel noktalarından birisi ve bunu hızlandırmak gerekiyor. Marsh’ın bu birleşme ile dağıtım alanı genişledi. Faaliyette olduğumuz ülke sayısını 110’dan 130’a çıkardık. Türkiye’de her iki şirket farklı şehirlerde faaliyet göstermiyor belki ama ilgili şehirlerde farklı alanlarda, farklı endüstrilerde yaptığımız katma değerli işlerin de bizim dağıtım kanalımıza pozitif etki edeceğine inanıyoruz.”diye konuştu.

Soru cevap kısmında ise Hakan Kayganacı, 350 kişilik çalışandan oluşan bir topluluk haline geldiklerinin altını çizerek birleşme ile birlikte Marsh’ın Türkiye’de pazar payının yüzde 32’den yaklaşık 500 milyon dolarlık bir prim hacmi ile pazarın yüzde 40’ına ulaşacağını söyledi. Kayganacı, “Birleşmeden önce Marsh Türkiye olarak pazarda lider konumdaydık. Birleşme sonrası pazar payımızı daha da büyüttük. Ancak daha da önemlisi birleşme ile birlikte hedefimiz artık yüzde 51’lik pazar payına ulaşmak.” dedi.