HDI’nin yaptırdığı Sigorta ve Sigortalılık Algısı Araştırması: Türkiye’de sigorta “yakınlık” olarak algılanıyor 

HDI Sigorta’nın yaptırdığı Sigorta ve Sigortalılık Algısı Araştırmasının sonuçları İstanbul Üniversitesi’nde açıklandı. Toplantıda konuşan HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, araştırmanın önemini vurgulayarak, Türkiye’de sigortalanacak çok insan olduğunu söyleyerek, “Bunun için sigortayı daha çok anlatmalıyız. Her şey değişiyor ama müşteri aynı ama ihtiyaçları değişiyor. Bunu daha iyi anlamak için İstanbul Üniversitesi’yle bu araştırmayı yaptık” dedi. 

Araştırmayı yapan öğretim görevlilerinden Prof. Dr. Ali Murat Vural ise, krizlere rağmen sigorta algısının nasıl geliştiğini toplumun şuur altına girerek ilk kez bilimsel olarak ortaya çıkarttıklarını söyledi. Araştırmanın detaylarıyla ilgili bilgi veren Doç. Dr. Haluk Zülfikar, sigortanın Türkiye’nin yakınlık olarak algılandığını ve yaptıkları araştırmayla pazarlamada yakınlık kavramının kullanılmasının öneminin ortaya çıktığını belirtti.