Dr. Hasan Meral: Sigorta şirketleri repütasyona odaklanmalı

Insurtech Hub, Sigorta strateji yazarı Doktor Hasan Meral ile “Covid-19 Sigorta Müşterisi Davranışlarını nasıl etkileyecek?” başlıklı bir söyleşi düzenledi. Ebru Sakine Şevli moderatörlüğünde yapılan söyleşide konuşan Meral, böyle dönemlerde en temel ihtiyaçların karşılama yoluna gidildiğini söyleyerek “Bunun dışındaki harcamalar ise kısılacaktır. Sağlık sigortası satışlarının artmamasına şaşıranlar olabilir, ancak sağlık sigortası Türkiye sağlık sisteminde en temel ihtiyaçlardan birisi değil, daha çok ikincil ihtiyaç kategorisinde. Dolayısıyla bu dönemde ne sağlık sigortasında ne de diğer sigorta branşlarında sigorta talebinde bir artış beklenmeli. İnsanların mevcut poliçelerini yenileme eğiliminde olacaklarını ancak yeni bir poliçe satın alma konusunda çok istekli olmayacaklarını düşünüyorum. 2020 yılında sigorta sektörünün tüm branşlarda küçüleceğini söylemek iddialı bir tahmin olmaz. Sigorta şirketleri bu dönemde talebe odaklanmaktan ziyade müşterilerin gözündeki marka imajına odaklanmalı. Çünkü insanların bu kadar kırılgan ve hassas oldukları dönemde, sigorta şirketlerinin onlara vereceği desteğin normal zamanlarda yapılan hizmetlere kıyasla çok daha güçlü etkileri olacaktır” dedi.

Sektör için yeni fırsatlar

Covid-19 sonrası uzun vadeli dönem ise sigorta sektörü için büyük fırsatlar barındırdığını söyleyen Dr. Hasan Meral, “11 Eylül 2001’de ABD’de yaşanan terör saldırıları sonrasında ülkede çok ciddi bir terör sigortası pazarı oluşmuştu. Covid-19 da salgın hastalıklar için benzer bir sigorta pazarı yaratabilir. Bunu yalnızca sağlık sigortaları için düşünmemek lazım, her türlü sigorta ürününe ek teminat olarak eklenebilecek bir ürün, dolayısıyla sektör için de yeni bir pazar fırsatı demek.”

Söyleşiyi izlemek için:
https://www.youtube.com/watch?v=WGR4pisUwJw&feature=youtu.be