Siber sigortada artış beklentisi

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, ilk günden itibaren salgının yayılmasını önleyebilmek adına Sağlık Bakanlığı’nın rehberliğinde başlatılan EvdeKal seferberliğini destekleyerek, birçok uygulamayı hızlıca hayata geçirdiklerini dile getirdi. Şencan sözlerine şöyle devam etti: “Güçlü teknolojik altyapımız ve dijital sigortacılık alanında öncü çalışmalarımız sonucu, müşterilerimiz pek çok sigortacılık işlemini dijital platformlarımız ve müşteri iletişim merkezimiz üzerinden gerçekleştirebiliyor. Web sitemiz ve mobil uygulamalarımız üzerinden, müşterilerimiz Trafik, Kasko, DASK ve Sağlık sigortaları dâhil 13 ürünümüz için fiyatları inceleyebiliyor, poliçelerin teminat, ödeme gibi detaylarını görüntüleyip satış kanallarını seçerek evlerinden ayrılmadan poliçelerini yenileyebiliyor veya yeni poliçe satın alabiliyorlar. Araçları, evleri veya kendileri için pek çok asistans hizmeti tek tıkla talep edebiliyorlar. Üstelik “Evde Kal, Sigortanı İndirimli Al!” kampanyamız kapsamında web sitemizden veya Sigortam Cepte uygulaması üzerinden satın alınan poliçelerde %20’ye varan indirimler uyguluyoruz. Ayrıca 7/24 online ve ücretsiz “Görüntülü Doktor Hizmeti”, Uzaktan Görüntülü Ekspertiz gibi uygulamalarımızla müşterilerimizin, evlerinde kalarak hizmetlerimize erişimini sağlıyoruz. Yaşadığımız bu zorlu süreçte, prim ödemeleri konusunda da birçok esneklik sağladık. Poliçe vadesi bitmek üzere olan ancak koronavirüs salgını nedeniyle poliçeleri kapsamındaki hizmetleri alamayan sigortalılarımızın mağduriyetinin önüne geçmek için hizmet kullanım hakkı sürelerini 4 aya kadar uzattık.”

Siber sigortada artış beklentisi

Mehmet Şencan, çalışma hayatının bir anda kitlesel olarak dijital platformlara taşınmasının, siber risklere karşı da etkin önlem alınması gerekliliğini bir kez daha hatırlattığını söyleyerek, siber risk sigortalarına talebin artmasını kuvvetli bir ihtimal olarak değerlendirdiklerini ifade etti. Şencan sözlerine şöyle devam etti: “Büyük çerçeveden baktığımızda ise; salgının bilinmezlik ve öngörülemezlik haliyle her sektörü test ettiğini söyleyebiliriz. Önümüzdeki yıllarda da bu tip kaotik problemleri daha fazla yaşama ihtimalimiz var. Bu varsayımla, bir sonraki aşamada olabilecekleri tasarlayarak, ani gelişmeler karşında vereceği tepkileri aktif olarak kontrol edebilen, çözüm odaklı takım ağlarını hızla oluşturabilen ve ekiplerinin yaşamlarında pozitif fark yaratabilen kuruluşlar, ekonomik sürdürülebilirliklerini sağlayacaktır.”

Sürdürülebilir ve güvenli teknik altyapı

Yaşanan sürecin, şirketlerin satış ve tedarik ağlarıyla birlikte bu yeni düzene adapte olması için yatırım yapılması gerekliliğini bir kez daha gösterdiğini belirten Şencan, “Bu yatırımlarda en büyük payı ise, teknik altyapı ve siber güvenlik oluşturuyor. Dolayısıyla en önemli çalışma sürdürülebilir ve güvenli teknik altyapının kurulması olacaktır. Yeni bir dünya düzeni ile birlikte, yeni bir anlayış ve iş yapış şekli de gündeme gelecektir. Çalışan verimliliği, motivasyonu ve katma değerini izlemek ve yönetmek; ev-iş dengesinin kurulmasını ve evde çalışma ortamlarının yaratılmasını sağlamak bu yeni çalışma modeli için atılacak ilk adımlar olacaktır. Biz de verimliliğimizi artırmak için geliştirdiğimiz mobil uygulamalar, web sitemiz, acentelerimize sunduğumuz dijital platformlarımız ve bazı hasar süreçlerimizde geçerli olan uzaktan ekspertiz işlemlerimizle uzun zamandır bu alanda ciddi yatırımlar yapıyoruz” dedi.

Anadolu Sigorta’nın sigorta usulsüzlüğünün tespiti ve önlenmesi konusunda teknik ve analitik değerlendirme yöntemlerine dayanan uygulamalarıyla yoğun çalışmalar gerçekleştirdiğini söyleyen Şencan bunları şöyle özetledi: “İleri istatistiki modeller, sürekli yenilenen iş kuralları ve network analizi sayesinde suistimal riskini doğru ve zamanında tespit edebiliyoruz. Elde edilen sonuçlar sadece hasar alanında değil, müşteri seçimi ve fiyatlama noktasında da değerlendirilmektedir. Ayrıca bu çalışmalarımızla birlikte suistimal girişimcileri etkin bir şekilde tespit edilirken, sigortalılarımız yüksek kalitedeki hasar hizmetini en hızlı şekilde alabilmenin ayrıcalığını yaşamaktadırlar. Anadolu Sigorta’nın dijital dönüşüm stratejisinin önemli bir parçası olan otomatik suiistimal tespit çalışmaları kapsamında sistem, “öğrenebilen” bir algoritma ile karşılaşılan yeni vakalara göre güncellenmektedir. Süreç sonunda usulsüzlük yaptığı tespit edilen kişiler kara listeye alınırken, bu bilgi sektördeki diğer sigorta şirketlerini uyarmak amacıyla Sigorta Suistimalleri Bilgi Paylaşım Sistemi’ne (SİSBİS) de iletilmektedir. Şirketimiz böylece sahtekârlıkların önlenmesi sürecinde, sektörümüze de katkı sağlamaktadır.”