Lemonade ile Tokio Marine arasında stratejik ortaklık

Tokio Marine Holdings, daha büyük bir stratejik ortaklığa doğru ilk adım olarak gördüğü insurtech firması Lemonade’in reasürans programına katıldığını duyurdu. Lemonade, 1 Temmuz 2020’den bu yana reasürans programına katılıyor ve ilk halka arzıyla (IPO) 319 milyon $ ‘ı güvence altına aldı. Tokio Marine, müşteri temas noktaları oluşturmak ve operasyonel verimliliği artırmak için yeni teknolojilerden yararlanmaya giderek daha fazla odaklanmayı planladığını açıkladı.

Bu nedenle Lemonade ile ortaklığı, müşterilerin değişen davranışları ve talepleriyle uyumlu olacak yeni ürün ve hizmetlerin lansmanına açılan bir kapı olarak görüyor. Aynı zamanda insurtech ortaklıkları, büyük sigortacıların iş modellerini COVID sonrası bir pazara uyacak şekilde yeniden düzenlemelerine yardımcı olabilir.

Lemonade, halka arz öncesinde, reasürans sermayesinin büyümeyi hedeflemeye devam ederken firma için önemli bir araç olacağını belirtti. Bu strateji doğrultusunda, 1 Temmuz’dan itibaren çok yıllı kota payı reasürans programını güvence altına alarak, primlerinin % 75’ini % 25’lik bir sedan komisyon karşılığında elinden aldı.

Anlaşma, yedi reasürörden oluşan bir heyetle yapılıyor ve bu sözleşmelerin dörtte üçü üç yıllık bir dönem boyunca devam edecek. Lemonade, “Her şey söylendiğinde, kitabımızın yaklaşık% 55’i üç yıllık bir vadede reasüre edilecek, geri kalanı ise yıllık bazda yenileme ve yeniden müzakere için gelecek” dedi.

Ayrıca Lemonade, risk başına reasürans ve ihtiyari reasürans düzenlemelerinin bir kombinasyonu halinde sekiz reasürör ile orantısız reasürans sözleşmelerine sahip. Orantılı reasürans sözleşmeleriyle birlikte, bu orantısız sözleşmeler, firmanın herhangi bir tazminat talebi için ödeyeceği en yüksek tutarın 125.000 $ ‘ı geçmesinin olası olmamasını sağlıyor.