Anna Grzelonska: Türkiye’de dijitalleşerek büyüyeceğiz

Sigorta sektörünün 2020 yılını değerlendiren NN Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Anna Grzelonska, “2020 yılında Tamamlayıcı Sağlık Sigortası prim üretimimiz bir önceki yıla göre yüzde 316 arttı ve BES’te 5,8 milyar TL fon büyüklüğüne ulaştık. 2021 yılında iki alana odaklanacağız: Mevcut satış kanallarımızı geliştirecek, online platformlardaki etkinliğimizi artıracağız. Bunları yaparken de teknolojik altyapı ve yetkinliklerin geliştirilmesine yönelik yatırım yapacağız” dedi. 

 Belirsizliklerle sona eren 2020 yılını büyümeyle tamamlayan NN Hayat ve Emeklilik, pandemiye rağmen yıl sonu hedeflerine ulaştı. 2020’de, beklentilerin de üzerinde fon büyüklüğü elde eden NN Hayat ve Emeklilik, önceki yıla göre yüzde 35 büyüme elde etti. 2020’nin yıldızı ise Bireysel Emeklilik (BES) oldu. BES’te tüm kanallarda hedefin üstünde girişler elde eden NN Hayat ve Emeklilik, yıl sonu itibarıyla 5,8 milyar TL fon büyüklüğüne ulaştı. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası alanında prim üretimi bir önceki yıla göre yüzde 316 arttı ve 15,4 milyon TL oldu.

‘Online kanaldaki etkinliğimizi artıracağız’

NN Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Anna Grzelonska, 2021 yılında büyüme hedeflediklerini belirterek, “2021’de iki alana odaklanacağız: Mevcut satış kanallarımızı geliştirecek, online platformlardaki etkinliğimizi artıracağız. Kârlı büyümek için dijital kanallarındaki penetrasyonu artıracağız. KOBİ’ler ve telesatış faaliyetlerinde yeni ürünler sunacağız. Bunun yanı sıra acentelerimizle ve JV’lerimizle (iştiraklerimizle) sürdürdüğümüz başarılı iş birliklerimize devam edeceğiz. Geleneksel satış kanallarımızdaki büyüme girişimlerinin yanı sıra mükemmelleştirilmiş kullanıcı deneyimi ve zenginleştirilmiş ürünlerle e-NN platformunu yeniden başlatacağız” dedi.

‘Veri analitiğine daha fazla önem vereceğiz’

Dijitalleşme alanında 2018’den bu yana ciddi yatırımlar gerçekleştiren NN Hayat ve Emeklilik’in 2021’de önemli büyümeler kat edeceğini belirten Anna Grzelonska, şunları söyledi: “Müşteri deneyimini dijitalleştiriyoruz. Özellikle sağlık alanındaki hizmetlerimize dijital kanal üzerinden ulaşılabilecek bir platform üzerinde çalışıyoruz. Ayrıca daha fazla müşteriye ulaşabilmek için dağıtım ağımızı genişleterek diğer dijital platformlarla iş birliği yapmayı planlıyoruz. Buna paralel olarak, veri analitiğine odaklanarak müşteriye değer yaratacak kişiselleştirilmiş çözümler sağlamayı hedefliyoruz.”