“Sektör paydaşlarını ortak masada buluşmaya davet ediyorum”

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) Başkanı Türker Gürsoy, değişen koşullara uygun, sektörü geleceğe taşıyacak aracılık tanımı ve modelinin geliştirilmesi üzerine sektör paydaşlarını ortak masada buluşmaya davet etti.

Türkiye Sigorta Birliği (TSB), düzenlediği “Geleceği Birlikte Şekillendiriyoruz” başlıklı Dağıtım Kanalları Paneli ile sigorta sektörünü online ortamda buluşturdu. Panelde konuşan SEDDK Başkanı Türker Gürsoy, “Haziran ayından itibaren SEDDK’nın çalışmaları ile meşgul olduk. Bu süre içerisinde; şirket kuruluşlarında ruhsat taleplerinde asgari sermaye tutarlarının 3 katına yükseltilmesi oldu. Yapısal sorunları da konulara da eğilmeli ve temelleri sağlam atmalıyız. Sermaye yeterliliğinin ötesinde kurumsal yeterliliği sektör gündemine taşımayı amaçlıyoruz. Böylece sürekliliği ve sürdürülebilirliğe kavuşmayı amaçlıyoruz. Bunun ardından katılım sigortacılığına özel yönetmeliği yayınladık. Büyümesinde büyük fayda görülen bir alan katılım sigortacılığı. Yenilikçi yaklaşımla birlikte esnek, dinamik ve sürdürülebilir bir model ortaya koyduk. Bu alanın gelişmesi için önemli bir temel attık” dedi.

Geçtiğimiz günlerde yayınlanan ek 6. maddesine yönelik de konuşan Gürsoy, bu genelgenin sektör açısından ödeme süreçlerinde tıkanmalara sebebiyetin çözülmesine yönelik olduğunu aktardı. Kanun tarafında da önemli düzenlemeler yapıldığını aktaran Gürsoy, çalışmaların bu alanda da devam ettiğini ve süreçte son sürece gelindiğini dile getirdi.

Gürsoy, gündem konularını şöyle sıraladı: “Bunun yanında kanun olarak çalıştığımız diğer maddeler ise; 16 yaş altı BES’e katılması, hayat sağlık ve eğitim sigortaları ile BES’in entegre edilerek daha zengin bir güvence paketine dönüştürülmesi, emekliliğe yönelik taahhütte bulunan sandıkların tekrar BES’e alınması, Sigorta Tahkim tarafında düzenlemeler, SBM veri paylaşımı ve düzenlemesi üzerine fonksiyon geliştirilecek kanun düzenlemeleri, alacağın tahsil takip ve tahisili üzerine ek 6. maddenin revizyonu ve bir diğer önemli konu TTK’da yer alan Aydınlatma Yükümlülüğü’nün gözden geçirilmesi.”

‘GELECEĞİN YÖNELİMİ DİJİTAL’

Gelecek ile ilgili yorumlarda bulunan Gürsoy, şu açıklamaları yaptı: “TOBB’un yayınladığı 2023 vizyonu raporunda dağıtım kanalları üzerinde ipuçları var. Bu raporda, anket sonuçlarına göre, katılımcılara poliçenizi nereden alıyorsunuz sorusuna acente veya brokerdan alırım diyenlerin oranı %60 düzeyinde. İnternetten alır mısınız sorusu sorulduğunda ise kesinlikle tercih ederim diyenlerin oranı %50 oluyor. Yaş dağılımında ise 35 yaş altı olanlar katılımcıların %60’ı interneti tercih ediyor. Bu durum geleceğin yönelimini gösteriyor. Poliçemi sigorta acentesinden alıyorum diyenlerin katılımcıların yarısı sebebi güven olarak gösterdi. Bu cevaplar iki kanalın birbirini tamamlayıcı olduğunu gösteriyor. Güven duyulan acenteler ve hız için tercih edilen dijital kanalların tamamlayıcılığı dikkat çekiyor.”

Sektörden beklentiler, hasar ödemelerinde bürokrasi süreçlerinin ve sürenin azaltılması, gerekli bilgilerden yararlanmak, kaliteli hizmet almak ve internet üzerinden ulaşım olarak katılımcılar tarafından sıralandı. Gürsoy, “Dağıtım kanallarımızın geleceği güven üzerine inşa edilmeli. Güven doğru ve şeffaf bilgilendirmeye dayanıyor. Esas önemsediğimiz konu sigortalılar ile sürdürülebilir ve kalıcı müşteri ilişkisine dönüşebilir, sektör bunun üzerine büyüyebilir. Önümüzdeki dönemde hizmet kalitesini en üst seviyeye taşıyan; sanal ortamda en doğru ve en hızlı biçimde aracılık faaliyetinin gerçekleştirilmesi olacak” diye konuştu. Değişen koşullara uygun, sektörü geleceğe taşıyacak aracılık tanımı ve modelinin geliştirilmesi üzerine sektör paydaşlarını ortak masada buluşmaya davet eden Gürsoy, çözüm üretilmesi için çağrıda bulundu.

‘SİGORTALININ MEMNUNİYETİ MERKEZDE’

Gürsoy, “Bizce sigorta aracılığı kurgusu ve yapısı öncelikle sigortalının güvenini merkeze alan kurumsal bir yapıya bizi götürüyor olmalı. Dağıtım kanalı ne olursa olsun eşit koruma güvencesine sahip olduğunu sigortalıya temin etmeyi gündeme getiriyor olmak lazım. Yeni tanım finansal açıdan sürdürülebilir iş modeline dayanıyor olmalı. Regülasyonların yarattığı ilave maliyetlerin, bugün bir anlamı olmayan maliyetleri ortadan kaldırmaya hazırız, yeter ki sürdürülebilir iş modeline dayansın. Bir diğer önemli unsur sigorta aracılarının dijital dönüşüme uyum sağlayacak yapıda olmalı. Tüm faaliyetlerin merkezinde sigortalının memnuniyeti, haklarının korunma teminatını görmemiz gerekiyor. Ancak bu sayede tüm paydaşlar dijital dönüşümden fayda sağlayarak çıkabilecek” dedi. Meslek içi etkin denetim mekanizmasının kurulması da oldukça önemli diyen Gürsoy, “Sigorta aracılarının hizmetinin artıracak sürekli eğitim platformlarının hayata geçmesi gerekiyor” açıklamalarında bulundu.