2021 Yılı Hayat Dışı Sigorta Sektörünü Nasıl Değiştirecek?

Willis Towers Watson Fiyatlandırma ve Underwriting Küresel Lideri @Dave Ovenden ve Sigorta Direktörü @Alexandra Foster ve Willis Towers Watson Türkiye Sigorta Danışmanlığı ve Teknolojileri Hayat Dışı Sigortaları Direktörü Asli Sonmez 2021 yılının sigorta sektörünü nasıl değiştireceğine dair görüşlerini paylaşıyor.

Dave Ovenden, Alexandra Foster ve Aslı Sönmez’in birlikte kaleme aldıkları yazı şöyle:

Yaşadığımız global problem sadece insan ve insan davranışlarını değiştirmiyor. Tüm sektörler yaşanan bu değişimle beraber yeni çözümler ve farklı uygulama yöntemleri bulmaya çalışıyor. Hiç şüphesiz, bu değişime ayak uydurabilen sektörler, yeni normal olarak tanımladığımız düzende var olmaya, üretmeye ve büyümeye devam edebilecek. Hem son kullanıcıya hem de dev kurumsal yapılara-sektörlere hizmet sağlayan sigorta sektörü 2021 yılında nasıl değişecek, sigorta sektöründe çalışan profesyoneller ve hizmet sağlayıcıları bu düzene nasıl ayak uyduracak?

Bu makalemizde, Willis Towers Watson Fiyatlandırma ve Underwriting Küresel Lideri Dave Ovenden ve Sigorta Direktörü Alexandra Foster ve Willis Towers Watson Türkiye Sigorta Danışmanlığı ve Teknolojileri Hayat Dışı Sigortaları Direktörü Aslı Sönmez 2021 yılının sigorta sektörünü nasıl değiştireceğine dair görüşlerini paylaşıyor.

2021 yılının sigorta sektörüne neler getireceğini incelemek, COVID-19 salgınının etkisini değerlendirmek kadar sektörün önümüzdeki 12 ay içinde nasıl gelişeceğini öngörmekle de ilgili olduğunu düşünüyoruz. Alexandra Foster, krizin en büyük etkisinin, müşteriler ve şirketlerin alışkanlıklarında, salgının neden olduğu ve neredeyse bir gecede meydana gelen değişiklikler olduğunu vurguluyor.

“Sigortacılık uzun süredir durağan bir sektördü” diyen Alexandra, “sektörün çalışma modeli önce evden çalışmayı, ardından da karma bir çalışma modelini uygulayacak şekilde değişti. Şirketler, iş sürekliliğini sağlayan kısa ve uzun vadeli çözümlerin uygulanmasına hızlı bir şekilde reaksiyon gösterdi.” şeklinde yorum yapıyor.

Dave Ovenden ‘yeni normalin’ neye benzeyeceğinin 2021 yılı için en önemli değerlendirme noktası olduğunu belirtiyor. Sigorta sektörünün, yıllar geçtikçe, çalışanların evden çalışması sebebiyle hem neler kazandığını hem de neler kaybettiğini sorgulamak zorunda olacağını, farklı şirketlerin farklı çalışma modelleri uygulayacağını söylüyor.

“Bazı Lloyd sendikası oyuncularının, yaşanan durumun organizasyonlarının kültürüne uygun olmadığı için evde olmaktan dolayı herkesten çok fazla kaybettiklerini söylediklerini gördük” diyen Dave Ovenden “spektrumun diğer ucunda yer alan şirketler ise durumu bir maliyet tasarrufu olarak değerlendiriyor. Dolayısıyla, farklı stratejilerin nasıl işlediğini ve hangi stratejinin en iyi sonucu verdiğini görmek ilginç olacak.” yorumunu yapıyor.

Sektörün çalışma süreçlerinin geçen yıl nasıl değiştiğini inceleyen Foster, COVID-19 krizinin sigorta sektörünün her alanında kendini gösterdiğini vurgulayarak geleneksel olarak, sigortalama ve hasar değerlendirmelerinin yüksek seviyede temas gerektirdiğini söylüyor ve “COVID-19’un yüz yüze iş yapmaya yönelik kısıtlamaları sebebiyle, sigorta sektörü her zamanki gibi çalışmaya devam etmek için teknoloji ve yeniliklerden yararlandı.” yorumunu ekliyor.

Dave Ovenden, bununla ilgili olarak, sigorta şirketlerinin geçen yıl öğrendikleri her türlü dersi uygulamaya başlayacaklarını belirtiyor. Sigorta sektöründe hız ve çeviklik ihtiyacı ve salgının talep ettiği dijital yaklaşımın devamı için yorum yapan Dave, geçen yıl ortaya çıkan teminat kapsamı konusundaki sorular göz önüne alındığında, iyi aracıların elini güçlendirmek için bir fırsat olduğuna dikkat çekiyor.

Dave Ovenden “Yaşanan tüm bu teminat kapsamı anlaşmazlıklarına dahil olan bir şirket için, durumdan etkilenmiş olsanız da olmasanız da konu teminat kapsamı olduğunda iyi tavsiyelerin önemi bir kere daha vurgulanmalıdır” diyor ve “Bu nedenle, geçen yıl belirli ticari faaliyet alanlarında karşılaşılan bazı zorluklar, müşterileriyle iyi ilişkiler kuran ve neyin teminat kapsamında olduğu ve neyin olmadığı konusunda güçlü teknik destek sağlayan dağıtım kanallarının çözüm tekliflerini güçlendirebilecektir” diye belirtiyor.

Alexandra Foster, kendisinin ve ekibinin sigorta sektöründe yapay zeka ile sigorta uzmanlığını birlikte kullanarak hasar sürecini daha da otomatize etmeye devam etme fırsatlarına atıfta bulunuyor.

Foster, “2020 yılı akıllı underwriting ve hasar yönetimi uygulamalarının yükselişine tanık olduğumuz, işlerimizi sanal olarak dijital konferans platformlarının bir kombinasyonu üzerinden yürütmeye alıştığımız bir yıl oldu.” Ayrıca Foster, karma çalışma sisteminin yeni normal haline gelmesi ile artan teknoloji kullanımının iş inovasyonunu ve yeni çalışma yöntemlerini etkinleştirmesini beklediğimizi belirtiyor.

Willis Towers Watson Türkiye Sigorta Danışmanlığı ve Teknolojileri Hayat Dışı Sigortaları Direktörü Aslı Sönmez, Türkiye sigorta sektörünün uzaktan çalışma modeline kolaylıkla adapte olduğunu söylüyor ve “Müşterilerimizin büyük bir çoğunluğu Mart 2020 itibariyle evden çalışmaya başladı. Başta ufak tefek pürüzler yaşansa da sigorta şirketlerinin birçoğu üst yönetimleri de dahil olmak üzere uzaktan çalışma yöntemleri ile işlerini devam ettiriyorlar.” yorumunu ekliyor.

Türkiye’de bazı şirketler yeni normali fırsata çevirerek dijitalleşme ve otomasyon konusunda önemli adımlar attı. Doküman yönetimindeki dijitalleştirmeyi artıran veya önemli süreçlerini RPA yardımıyla otomatize eden şirketlerin sayısı her geçen gün artıyor.

Sonuç olarak, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de 2021 yılının ana temaları dijitalleşme, teknolojinin desteği ile makine öğrenmesi, yapay zeka gibi algoritmaların kullanım alanlarının artması ve sigortacıların yeni veri kaynakları keşfetmeleri ve bunları daha efektif kullanma çabaları olacak.