AvivaSA marka değerini yükseltmeye devam ediyor

200 yıllık köklü bir geçmişe sahip Ageas ve Sabancı Holding iştiraki olan AvivaSA, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in bu yılki “En Değerli 100 Türk Markası” listesinde bir önceki yıla göre yirmi sıra yükselerek 49. sırada yerini aldı. 

Dünyanın önder bağımsız marka değerleme danışmanlık şirketi Brand Finance’in her yıl düzenlediği “En Değerli 100 Türk Markası” listesinin 2021 sonuçları açıklandı. Bireysel emeklilik ve Hayat Sigortası sektörünün lider kuruluşlarından AvivaSA, her yıl olduğu gibi bu yıl da Brand Finance’in “En Değerli 100 Türk Markası” listesinde büyük bir sıçrama katetti. Geçtiğimiz yılın listesinde 69. sırada yer alan AvivaSA, bu yıl marka değerini en çok artıran beş marka arasında yer alarak %40 artışla 49. sıraya yükselmeyi başardı.

“Öncü konumumuzu marka değer artışıyla tescilliyoruz”

Konuyla ilgili bir açıklama yapan AvivaSA Genel Müdürü Fırat Kuruca, “Sektördeki öncü konumumuzu her yıl marka değerimizdeki artışla tescilliyoruz. Bireysel emeklilik ve hayat sigortası alanında faaliyet gösteren bir şirket olarak insana verdiğimiz değerle birlikte gerçekleştirdiğimiz projeler sayesinde her yıl değerimizi daha da artıyoruz. Bu başarımızın ardındaki en önemli etmenlerin başında müşteri odaklılığımız, paydaşlarımızla sürdürülebilir ve şeffaf iletişimimiz ve topluma değer kattığımız sosyal sorumluluk projeleri olduğunu düşünüyorum. Şirketimizin varlık nedeni doğrultusunda sürdürülebilir politikalar oluşturarak toplum ve çevre için daha fazla değer üretmeyi hedefliyoruz. Bunun yanı sıra müşterilerin memnuniyetini gözeten, onların ihtiyaçlarına odaklanan ve yenilikçi çözümler geliştiren bir şirket olarak bu yükselişimizin devam edeceğine yürekten inanıyorum.” dedi.

 Listede Markanın Göreceli Ağırlığı (MGA) kriteri dikkate alınıyor

Her yıl olduğu gibi bu yıl da değerlendirme kriterleriyle ilgili detaylara yer veren Brand Finance, açıkladığı raporda marka gücünün markanın gelecekte değer üretme kapasitesini gösterdiğini belirtiyor. Bu sebeple markaların güçlerini artırması için gerekli yatırımları yapması, paydaşlar nezdinde olumlu ve talebi tetikleyici algı oluşturması ve oluşan algıyı finansal sonuçlara yansıtma başarısı göstermesi bekleniyor. Brand Finance listesinde kriter olarak da pazardaki tüketicinin tercih eylemi olarak ortaya çıkan Markanın Göreceli Ağırlığı (MGA) kriteri dikkate alınıyor.  Markanın Göreceli Ağırlığı, tüketicinin markaya aşina olmasıyla, markayla ilintili olumlu ve ayırt edici bir algıya sahip olmasıyla oluşuyor.